Letisko muselo zvoliť inú variantu, pôvodná dráha sa pre D4 nedá urobiť

Rača odmieta zámer letiska o rekonštrukcii VPD 13-31 smerujúcej na mestskú časť.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Pôvodný návrh rekonštrukcie vzletovej a pristávacej dráhy (VPD) 13-31 sa pre výstavbu diaľnice D4 nedá urobiť, preto muselo Letisko Milana Rastislava Štefánika pristúpiť k inej variante.

Podľa štúdie, ktorú si letisko nechalo vypracovať, z hľadiska územných možností a obmedzení, prevádzkových potrieb a investičnej náročnosti odporučila ako najlepšie riešenie polohu novej paralelnej VPD vo vzdialenosti 400 metrov od osi VPD 13-31.

Článok pokračuje pod video reklamou

Odmietavé stanovisko

Uvádza sa to v stanovisku Letiska Milana Rastislava Štefánika, ktoré agentúre SITA poskytla hovorkyňa letiska Veronika Ševčíková.

Letisko tak reaguje na odmietavé stanovisko bratislavskej mestskej časti Rača na komplexnú rekonštrukciu VPD 13-31, ktorá by smerovala na mestskú časť.

Podľa stanoviska súčasné dve dráhy letiska RWY 13-31 a RWY 04-22 boli do terajšej dĺžky vybudované v deväťdesiatych rokoch. Je preto nevyhnutné pristúpiť ku komplexnej rekonštrukcii hlavnej dráhy 13-31.

“Letisko plánuje začať s procesmi potrebnými pre zmenu územného plánu tak, aby boli zámery letiska zosúladené s platnou územno-plánovacou dokumentáciou,“ píše sa ďalej v stanovisku.

Viacero možností rozvoja

Na odmietavú reakciu mestskej časti Bratislava - Rača na rekonštrukciu VPD 13-31, ktorá by smerovala na mestskú časť, zareagovalo aj ministerstvo dopravy a výstavby, podľa ktorého je zámerom ministerstva zabezpečenie rozvoja nášho najväčšieho letiska.

“Rezort dopravy v súčasnej dobe zvažuje viacero možností rozvoja Letiska Milana Rastislava Štefánika, pričom ich súčasťou budú aj nevyhnutné investície do letiskovej infraštruktúry. Na tento účel bola zriadená územná rezerva, ktorá je zakotvená aj v záväzných regulatívoch územného rozvoja Bratislavského samosprávneho kraja (BSK),“ uvádza stanovisko. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Bratislavská mestská časť Rača odmieta zámer Letiska Milana Rastislava Štefánika o komplexnej rekonštrukcii VPD 13-31 smerujúcej na mestskú časť.

Paralelná dráha

Ako ďalej agentúru SITA informovala ešte vo štvrtok 30. marca hovorkyňa Rače Eva Miklánková, letisko navrhuje vybudovať okrem existujúcej dráhy smerom na Raču ešte jednu paralelnú, to znamená, že všetky lety, ktoré odlietajú a prilietajú na medzinárodné bratislavské letisko, by využívali dráhu smerujúcu na Raču.

“Račania si už aj v súčasnosti užívajú s lietadlami nad ich hlavami dosť na to, aby sa počet preletov zvýšil na dvojnásobok. Predložený zámer by mal negatívny dopad na životné prostredie a kvalitu života našich obyvateľov,“ uviedol starosta Rače Peter Pilinský.

Podľa neho tiež predložený návrh umiestnenia novej vzletovej a pristávacej dráhy paralelnej s existujúcou 13-31 v osovej vzdialenosti štyristo metrov ani nie je v súlade s územným plánom hlavného mesta, ani s územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

“V oboch územných plánoch je možnosť vybudovania novej dráhy spomínaná len ako územná rezerva,“ uviedol ďalej Pilinský s tým, že v tejto otázke plánuje hľadať podporu mestských aj krajských poslancov a tiež u kandidátov na nového predsedu BSK.

Bratislavské Letisko Milana Rastislava Štefánika je najväčším medzinárodným letiskom na Slovensku. Nachádza sa asi dvadsať minút od centra mesta neďaleko obce Ivanka pri Dunaji. Prevádzkuje pravidelné a nepravidelné vnútroštátne i medzinárodné letecké spojenia klasickými aj nízkonákladovými spoločnosťami.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 567
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 664
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 440
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 437
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 663
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 442
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 703
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 659
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 797
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 238