Letisko muselo zvoliť inú variantu, pôvodná dráha sa pre D4 nedá urobiť

Rača odmieta zámer letiska o rekonštrukcii VPD 13-31 smerujúcej na mestskú časť.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Pôvodný návrh rekonštrukcie vzletovej a pristávacej dráhy (VPD) 13-31 sa pre výstavbu diaľnice D4 nedá urobiť, preto muselo Letisko Milana Rastislava Štefánika pristúpiť k inej variante.

Podľa štúdie, ktorú si letisko nechalo vypracovať, z hľadiska územných možností a obmedzení, prevádzkových potrieb a investičnej náročnosti odporučila ako najlepšie riešenie polohu novej paralelnej VPD vo vzdialenosti 400 metrov od osi VPD 13-31.

Odmietavé stanovisko

Uvádza sa to v stanovisku Letiska Milana Rastislava Štefánika, ktoré agentúre SITA poskytla hovorkyňa letiska Veronika Ševčíková.

Letisko tak reaguje na odmietavé stanovisko bratislavskej mestskej časti Rača na komplexnú rekonštrukciu VPD 13-31, ktorá by smerovala na mestskú časť.

Podľa stanoviska súčasné dve dráhy letiska RWY 13-31 a RWY 04-22 boli do terajšej dĺžky vybudované v deväťdesiatych rokoch. Je preto nevyhnutné pristúpiť ku komplexnej rekonštrukcii hlavnej dráhy 13-31.

“Letisko plánuje začať s procesmi potrebnými pre zmenu územného plánu tak, aby boli zámery letiska zosúladené s platnou územno-plánovacou dokumentáciou,“ píše sa ďalej v stanovisku.

Viacero možností rozvoja

Na odmietavú reakciu mestskej časti Bratislava - Rača na rekonštrukciu VPD 13-31, ktorá by smerovala na mestskú časť, zareagovalo aj ministerstvo dopravy a výstavby, podľa ktorého je zámerom ministerstva zabezpečenie rozvoja nášho najväčšieho letiska.

“Rezort dopravy v súčasnej dobe zvažuje viacero možností rozvoja Letiska Milana Rastislava Štefánika, pričom ich súčasťou budú aj nevyhnutné investície do letiskovej infraštruktúry. Na tento účel bola zriadená územná rezerva, ktorá je zakotvená aj v záväzných regulatívoch územného rozvoja Bratislavského samosprávneho kraja (BSK),“ uvádza stanovisko. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Bratislavská mestská časť Rača odmieta zámer Letiska Milana Rastislava Štefánika o komplexnej rekonštrukcii VPD 13-31 smerujúcej na mestskú časť.

Paralelná dráha

Ako ďalej agentúru SITA informovala ešte vo štvrtok 30. marca hovorkyňa Rače Eva Miklánková, letisko navrhuje vybudovať okrem existujúcej dráhy smerom na Raču ešte jednu paralelnú, to znamená, že všetky lety, ktoré odlietajú a prilietajú na medzinárodné bratislavské letisko, by využívali dráhu smerujúcu na Raču.

“Račania si už aj v súčasnosti užívajú s lietadlami nad ich hlavami dosť na to, aby sa počet preletov zvýšil na dvojnásobok. Predložený zámer by mal negatívny dopad na životné prostredie a kvalitu života našich obyvateľov,“ uviedol starosta Rače Peter Pilinský.

Podľa neho tiež predložený návrh umiestnenia novej vzletovej a pristávacej dráhy paralelnej s existujúcou 13-31 v osovej vzdialenosti štyristo metrov ani nie je v súlade s územným plánom hlavného mesta, ani s územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

“V oboch územných plánoch je možnosť vybudovania novej dráhy spomínaná len ako územná rezerva,“ uviedol ďalej Pilinský s tým, že v tejto otázke plánuje hľadať podporu mestských aj krajských poslancov a tiež u kandidátov na nového predsedu BSK.

Bratislavské Letisko Milana Rastislava Štefánika je najväčším medzinárodným letiskom na Slovensku. Nachádza sa asi dvadsať minút od centra mesta neďaleko obce Ivanka pri Dunaji. Prevádzkuje pravidelné a nepravidelné vnútroštátne i medzinárodné letecké spojenia klasickými aj nízkonákladovými spoločnosťami.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 987
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 622
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 547
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 531
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 155
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 031
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 904
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 687
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676