SME

Karlova Ves rozšíri rezidentské parkovanie i na Dlhé Diely

Miestny úrad v Karlovej vsi začne obyvateľom v zóne Hlaváčikova-Veternicová vydávať rezidentské karty od júna.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Ilustračné foto: Petit Press)

BRATISLAVA.Rezidenti budú mať v Karlovej Vsi pri večernom a nočnom parkovaní prednosť už aj na Dlhých Dieloch.

Práve do tejto časti Karlovej Vsi chce mestská časť od leta rozšíriť projekt rezidentského parkovania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zavádzanie regulácie

Pravidlá v parkovaní uprednostňujúce obyvateľov s trvalým pobytom zaviedla Karlova Ves na jeseň 2016 v zóne Silvánska.

Skúsenosti z pilotnej časti majú pomôcť aj pri zavádzaní regulácie do lokality Hlaváčikova-Veternicová.

"V súčasnosti finalizujeme projektovú dokumentáciu," potvrdila dopravná inžinierka Karlovej Vsi Tatiana Kratochvílová.

SkryťVypnúť reklamu

V zóne je približne 620 parkovacích miest. Rezidentské parkovanie v lokalite postupne nahradí vyhradené parkovacie miesta, ktoré v tejto zóne mestská časť predĺžila do konca júna. Od júna by mal karlovoveský úrad začať rezidentom v zóne vydávať parkovacie karty.

Pilotný systém rezidentského parkovania spustila Karlova Ves 1. októbra 2016 v zóne ulíc Silvánska, Karloveská, Kuklovská, Suchohradská, Sekulská, Brodská, Levárska a Lackova.

Rezidentský systém v praxi znamená, že medzi 18.00 h a 7.00 h nasledujúceho dňa je 90 percent parkovacích miest v zóne vyhradených pre obyvateľov s trvalým pobytom, zvyšných 10 percent pre nerezidentov.

Rezidentské karty vydáva mestská časť bezplatne, podmienkou je však trvalý pobyt v Karlovej Vsi, žiadateľ musí vlastniť vodičský preukaz a musí byť majiteľom auta alebo preukázať k nemu vzťah.

SkryťVypnúť reklamu

Spustili petíciu

Proti pilotnému režimu rezidentského parkovania spustila časť nespokojných obyvateľov petíciu, ktorú napokon podpísalo 335 zo 427 obyvateľov s trvalým pobytom v tejto zóne, ktorých iniciátori petície oslovili.

V petícii odporcovia systému uviedli, že regulácia neprinesie vyriešenie problému s parkovaním a že znamená iba odobratie práva časti obyvateľov v zóne.

Naznačili, že nerezidentov bude úprava nútiť k získaniu parkovacieho oprávnenia, či už formou získania trvalého pobytu, alebo zaplatením vyššieho poplatku, a tak počet automobilov s právom parkovať klesne iba nepatrne.

Upozornili tiež, že v súvislosti s vyznačením parkovacích miest poklesol ich počet.

Zaťažuje životné prostredie

Mestská časť v odpovedi poukázala na to, že cieľom regulácie je práve zvýhodniť ľudí, ktorí majú v zóne trvalý pobyt, a zastaviť živelný spôsob parkovania zaťažujúci životné prostredie.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti so sťažnosťou na faktické zníženie parkovacích miest upozornila, že tie boli vyznačené podľa zákonom a normami stanovených pravidiel, čo môže znamenať zníženie počtu miest, ktoré boli dovtedy využívané.

"Súčasne to však naznačuje, že pred zavedením systému parkovali motoristi i na miestach, na ktorých to nepovoľuje zákon," poznamenala Kratochvílová s tým, že pravidelný monitoring potvrdzuje rezervu voľných parkovacích miest v zóne pre rezidentov.

Poslanci miestneho zastupiteľstva na svojom rokovaní 14. februára zobrali petíciu na vedomie a žiadosti v nej uvedenej nevyhoveli.

Parkovanie

Súvisiace témy: Parkovanie
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 925
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 195
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 857
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 819
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 722
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 427
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 554
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 466
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 191 195
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 272
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 129
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 738
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 282
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 770
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 3 481
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 307
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu