Bratislavský magistrát je podľa Cyklokoalície brzdou rozvoja

Združenie pripravuje protestné zablokovanie jednej z hlavných dopravných tepien Bratislavy.

Ilustračné foto(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Magistrát hlavného mesta je podľa občianskeho združenia Cyklokoalícia brzdou rozvoja cyklodopravy v Bratislave.

Akčný plán rozvoja cyklistickej a pešej dopravy na rok 2017 sa podľa združenia nenapĺňa. Od mesta preto žiada okamžité navýšenie kompetencií mestského cyklokoordinátora a radikálny rozvoj novej cyklistickej infraštruktúry. Bratislavská samospráva s týmito tvrdeniami nesúhlasí.

Akčný plán definuje podľa Cyklokoalície zvýšenie podielu nemotorovej a verejnej dopravy a zníženie podielu motorizovanej individuálnej dopravy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Výzva magistrátu

"V roku 2017 je naplánovaná výstavba piatich nových cyklotrás, pričom magistrát má pripravené projekty len k dvom z nich," uvádza. Údržbu existujúcich cyklotrás a realizáciu zdokumentovaných projektov podľa združenia mesto dlhodobo zanedbáva.

Prvý okruh Bratislavy, cyklotrasa okolo historického centra, je rozpracovaný od roku 2011 a má stagnovať už šesť rokov. Cyklokoalícia tvrdí, že vypracovala projekt bezpečného riešenia Hodžovho námestia, ktorý je podstatný pre rozvoj cyklodopravy v Bratislave. "Hoci si magistrát riešenie osvojil, nezaradil ho ani do plánu na rok 2017," podotklo združenie.

Cyklokoalícia vyzýva magistrát k prijatiu účinných opatrení, rozšíreniu kompetencií mestského cyklokoordinátora na výkonný a najvyšší rozhodovací orgán v oblasti cyklodopravy v Bratislave. Taktiež požaduje napĺňanie Akčného plánu rozvoja cyklistickej a pešej dopravy, ktorý schválilo mestské zastupiteľstvo.

"Nezáleží nám na tom, kto je práve primátorom. Ide nám o dlhodobo bezpečné a atraktívne podmienky pre všetkých ľudí na bicykloch v Bratislave," povedal prezident Cyklokoalície Dan Kollár.

Cyklokoalícia v blízkom čase pripravuje protestné zablokovanie jednej z hlavných dopravných tepien Bratislavy bicyklami, a to z dôvodu prehlbujúcej sa nefunkčnosti a stagnácie mesta v oblasti cyklodopravy.

Tie sú podľa združenia v rozpore so záväzkom Bratislavy vo Viedenskom memorande z roku 2013, ktoré hovorí o podpore rozvoja cyklodopravy, rozšírení dopravnej cykloinfraštruktúry a udržateľnej mobilite.

Hlavné mesto sa ohradzuje

Hlavné mesto sa ohradzuje proti tvrdeniam Cyklokoalície. Ako tvrdí, potrebné kroky v zmysle Akčného plánu rozvoja cyklistickej a pešej dopravy na rok 2017 realizuje. "V tomto roku je na výstavbu a údržbu cyklotrás alokovaných 506.000 eur z programu Verejná infraštruktúra a ďalších 460.000 eur v programe Efektívna a transparentná samospráva (podprogram Rozvojové a EÚ projekty)," uviedla pre TASR Iveta Kešeľáková z komunikačného oddelenia bratislavského magistrátu.

Dva pripravované okruhy cyklotrás v spolupráci s dotknutými mestskými časťami (Starohájska v Petržalke a historický okruh v Starom Meste) sú podľa jej slov v procese stavebného povoľovania. Ako podotkla, náročnosť realizácie ďalších troch cyklotrás závisí od revíznych procesov, ako aj od vysporiadania majetkovo-právnych vzťahov.

"Tie sa v najväčšej miere podieľajú na prieťahoch pri realizácii projektov, nehovoriac o klimatických pomeroch. Rozvoj a podpora cyklodopravy aj naďalej patrí medzi hlavné priority mesta na rok 2017," skonštatovala Kešeľáková.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  6. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  7. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  8. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  9. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 405
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 969
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 466
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 714
  5. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 586
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 248
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 112
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 5 777
  9. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 5 521
  10. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 5 223