Bratislavský magistrát je podľa Cyklokoalície brzdou rozvoja

Združenie pripravuje protestné zablokovanie jednej z hlavných dopravných tepien Bratislavy.

Ilustračné foto(Zdroj: SME/Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Magistrát hlavného mesta je podľa občianskeho združenia Cyklokoalícia brzdou rozvoja cyklodopravy v Bratislave.

Akčný plán rozvoja cyklistickej a pešej dopravy na rok 2017 sa podľa združenia nenapĺňa. Od mesta preto žiada okamžité navýšenie kompetencií mestského cyklokoordinátora a radikálny rozvoj novej cyklistickej infraštruktúry. Bratislavská samospráva s týmito tvrdeniami nesúhlasí.

Akčný plán definuje podľa Cyklokoalície zvýšenie podielu nemotorovej a verejnej dopravy a zníženie podielu motorizovanej individuálnej dopravy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Výzva magistrátu

"V roku 2017 je naplánovaná výstavba piatich nových cyklotrás, pričom magistrát má pripravené projekty len k dvom z nich," uvádza. Údržbu existujúcich cyklotrás a realizáciu zdokumentovaných projektov podľa združenia mesto dlhodobo zanedbáva.

Prvý okruh Bratislavy, cyklotrasa okolo historického centra, je rozpracovaný od roku 2011 a má stagnovať už šesť rokov. Cyklokoalícia tvrdí, že vypracovala projekt bezpečného riešenia Hodžovho námestia, ktorý je podstatný pre rozvoj cyklodopravy v Bratislave. "Hoci si magistrát riešenie osvojil, nezaradil ho ani do plánu na rok 2017," podotklo združenie.

Cyklokoalícia vyzýva magistrát k prijatiu účinných opatrení, rozšíreniu kompetencií mestského cyklokoordinátora na výkonný a najvyšší rozhodovací orgán v oblasti cyklodopravy v Bratislave. Taktiež požaduje napĺňanie Akčného plánu rozvoja cyklistickej a pešej dopravy, ktorý schválilo mestské zastupiteľstvo.

"Nezáleží nám na tom, kto je práve primátorom. Ide nám o dlhodobo bezpečné a atraktívne podmienky pre všetkých ľudí na bicykloch v Bratislave," povedal prezident Cyklokoalície Dan Kollár.

Cyklokoalícia v blízkom čase pripravuje protestné zablokovanie jednej z hlavných dopravných tepien Bratislavy bicyklami, a to z dôvodu prehlbujúcej sa nefunkčnosti a stagnácie mesta v oblasti cyklodopravy.

Tie sú podľa združenia v rozpore so záväzkom Bratislavy vo Viedenskom memorande z roku 2013, ktoré hovorí o podpore rozvoja cyklodopravy, rozšírení dopravnej cykloinfraštruktúry a udržateľnej mobilite.

Hlavné mesto sa ohradzuje

Hlavné mesto sa ohradzuje proti tvrdeniam Cyklokoalície. Ako tvrdí, potrebné kroky v zmysle Akčného plánu rozvoja cyklistickej a pešej dopravy na rok 2017 realizuje. "V tomto roku je na výstavbu a údržbu cyklotrás alokovaných 506.000 eur z programu Verejná infraštruktúra a ďalších 460.000 eur v programe Efektívna a transparentná samospráva (podprogram Rozvojové a EÚ projekty)," uviedla pre TASR Iveta Kešeľáková z komunikačného oddelenia bratislavského magistrátu.

Dva pripravované okruhy cyklotrás v spolupráci s dotknutými mestskými časťami (Starohájska v Petržalke a historický okruh v Starom Meste) sú podľa jej slov v procese stavebného povoľovania. Ako podotkla, náročnosť realizácie ďalších troch cyklotrás závisí od revíznych procesov, ako aj od vysporiadania majetkovo-právnych vzťahov.

"Tie sa v najväčšej miere podieľajú na prieťahoch pri realizácii projektov, nehovoriac o klimatických pomeroch. Rozvoj a podpora cyklodopravy aj naďalej patrí medzi hlavné priority mesta na rok 2017," skonštatovala Kešeľáková.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 954
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 240
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 686
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 031
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 839
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 352
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 099
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 515
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 786
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 680