SME

Doprava v Bratislave môže v lete skolabovať, tvrdí poslanec

Šéf dopravnej komisie upozorňuje na viaceré projekty, ktoré sa cez prázdniny stretnú.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. V hlavnom meste môžu cez leto nastať vážne dopravné problémy, miestami až kolaps. Upozorňuje na to bratislavský mestský poslanec a šéf dopravnej komisie Jozef Uhler.

V lete sa podľa neho bude totiž s vysokou pravdepodobnosťou naraz realizovať niekoľko dopravných projektov, ako kompletná obnova ulice Mlynské nivy, rekonštrukcia električkovej trate v Karlovej Vsi či oprava Mosta SNP, kde sa uvažuje aj nad jeho úplným uzavretím.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Zabudnite na Pentagon ako ho poznáte. Čas dílerov sa končí Čítajte 

Prienik projektov

"Je vysoko pravdepodobné, že sa nám tieto projekty stretnú v jednom čase. Zrejme v lete počas prázdnin," upozornil Uhler. Či sa tak naozaj stane bude podľa poslanca jasné až po skončení všetkých verejných obstarávaní a uzavretí zmlúv.

SkryťVypnúť reklamu

Šéf dopravnej komisie pripustil, že Most SNP môže byť pre rekonštrukciu úplne uzavretý. Uvažuje sa však aj nad obmedzením premávky na moste v jednom pruhu, v každom smere.

"Most SNP je v zlom stave, práve preto sa ide rekonštruovať. Tým, že nebola robená pravidelná údržba, je viac opotrebovaný ako by mal byť," priblížil Uhler. Ako podotkol, bude potrebné spevniť celú konštrukciu mosta.

Ak by sa tieto projekty termínovo v lete streli, podľa poslanca by bola v Bratislave preťažená Karloveská ulica, Nábrežie armádneho generála Ludvíka Svobodu či Rázusovo nábrežie. Taktiež by bol omnoho viac zaťažený Prístavný most, Most Apollo či Most Lafranconi a veľké dopravné zápchy okolo Mlynských nív.

Prečítajte si tiež: Autobusovú stanicu má s Petržalkou spojiť nadzemná elektrická dráha ponad Dunaj Čítajte 

Hromadná doprava

"Ak to nastane, je lepšie, aby Bratislavčania využívali viac verejnú dopravu. Dopravný podnik Bratislava (DPB) je na všetky zmeny pripravený, ale bude to mimoriadne náročné," podotkol Uhler.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavné mesto uviedlo, že pre plánované dopravné projekty pracuje na pláne organizácie dopravy so všetkými zainteresovanými orgánmi. "Rokovania stále prebiehajú a bolo by predčasné hovoriť o konkrétnych termínoch v súvislosti so stavebnými prácami," uviedla Iveta Kešeľáková z komunikačného oddelenia bratislavského magistrátu.

Ako podotkla, mesto v spolupráci s DPB a krajským dopravným inšpektorátom hľadá spôsoby, ako pri týchto dopravných projektoch čo najviac eliminovať negatívne dopady na dopravu v Bratislave a zaťažiť cestujúcu verejnosť v čo najmenšej možnej miere.

Prečítajte si tiež: Z garáží pod Hradom majú zamestnanci parlamentu firemné parkovisko Čítajte 

Modernizácia trate

V rámci obnovy Karloveskej radiály budú modernizovať súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka.

SkryťVypnúť reklamu

Úsek električkovej trate sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera-Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou. Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra. Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava.

Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule s aktuálnymi informáciami, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše. Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur.

Oprava mosta

Termín začiatku opravy cesty na Moste SNP v Bratislave stále nie je známy. Pôvodne chceli cestu opravovať vlani, urobiť to však nestihli. Začiatkom februára primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal spomenul, že oprava cesty na Moste SNP je náročná na čas a komunikovali o nej aj s políciou.

„Povedali, aby sme na rekonštrukciu využili prázdniny. Čiže, asi takto budeme postupovať," poznamenal. Celková suma za opravu vozovky na Moste SNP sa hýbe vo výške približne od jedného do 1,3 milióna eur.

Rekonštrukcia ulice

Na základe právoplatného stavebného povolenia začne spoločnosť HB Reavis v lete s výstavbou novej autobusovej stanice Nivy. Ako agentúru SITA informovala Martina Jamrichová z HB Reavis, investora projektu, spoločnosť tiež plánuje začať so stavebnými prácami na obnove ulice Mlynské nivy.

Nová autobusová stanica ponúkne medzinárodný autobusový terminál, nákupné centrum, tržnicu a administratívnu budovu. Nové priestory budú mať tri nadzemné a dve podzemné podlažia.

Nástupištia autobusov plánujú v prvom podzemnom podlaží. Podľa plánu by mohli mať Bratislavčania už v roku 2018 nový bulvár Mlynské nivy a v roku 2020 novú autobusovú stanicu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 124
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 9 264
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 720
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 784
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 726
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 986
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 185
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 457
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 691
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 645
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 765
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 140
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 9 686
  8. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 8 258
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu