Autobus má voziť ľudí do práce, nie zo žúru

Ako funguje prímestská doprava, vysvetľuje riaditeľ odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja LADISLAV CSÁDER.

Ladislav Csáder, riaditeľ odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Vlaky by mohli odľahčiť bratislavské cesty. Keď si však ľudia zo satelitných miest majú vybrať, volia radšej autobus. Ako funguje prímestská doprava, vysvetľuje riaditeľ odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja LADISLAV CSÁDER.

Aká je vyťaženosť prímestskej autobusovej dopravy v Bratislavskom samosprávnom kraji?

„Krivka dopytu po verejnej doprave za posledných dvadsať rokov neustále klesá. Kompletné údaje za minulý rok ešte nemáme, ale za prvý polrok minulého roku sme mali nárast o jedno percento v autobusovej doprave, čo sa dá považovať za úspech. Roky predtým sme považovali za úspešný rok, keď klesol záujem o dve percentá, bývali totiž aj poklesy o deväť až desať percent.“

Prečo klesá záujem o verejnú dopravu?

„Pomer k individuálnej doprave bol kedysi za socializmu jeden človek v individuálnej a štyria v hromadnej doprave. Teraz je to presne naopak, väčšina ľudí sa prepravuje individuálne. Aj ľudia zo satelitov vozia deti radšej do škôl v centre Bratislavy, ktoré sú podľa nich lepšie. Do satelitov išli bývať s vedomím, že budú jazdiť autom.“

Prečo ľudia viac nevyužívajú vlaky?

„Koľajová doprava by mala byť nosnou, no stále platí, že autobusy robia najväčší výkon. Autobus je obľúbenejší. Je čistý, slušný, vykúrený, v lete klimatizovaný, funguje v ňom wifi a stojí v obci na troch miestach. Druhá vec je, v akom stave sú železničné stanice a vlaky.“

Často je železničná doprava aj ťažšie dostupná...

„Napísala nám cestujúca, prečo neposilníme autobusy z Malaciek. V Malackách má totiž k vlaku 20 minút, k autobusu päť minút. V Bratislave na Patrónke vystúpi z autobusu a má to jednu zastávku MHD alebo desať minút peši, ale z hlavnej stanice je to tri štvrte hodiny. V Bratislave chýba centrálne umiestnená vlaková stanica, čo je problém. Navyše, choďte sa pozrieť na malackú železničnú stanicu, ako to tam vyzerá.“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4V5P na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4V5P na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 699
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 658
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 5 109
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 487
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 546
  6. Splnený sen 2 259
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 747
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 125
  9. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 093
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 977