Autobus má voziť ľudí do práce, nie zo žúru

Ako funguje prímestská doprava, vysvetľuje riaditeľ odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja LADISLAV CSÁDER.

Ladislav Csáder, riaditeľ odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Vlaky by mohli odľahčiť bratislavské cesty. Keď si však ľudia zo satelitných miest majú vybrať, volia radšej autobus. Ako funguje prímestská doprava, vysvetľuje riaditeľ odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja LADISLAV CSÁDER.

Aká je vyťaženosť prímestskej autobusovej dopravy v Bratislavskom samosprávnom kraji?

„Krivka dopytu po verejnej doprave za posledných dvadsať rokov neustále klesá. Kompletné údaje za minulý rok ešte nemáme, ale za prvý polrok minulého roku sme mali nárast o jedno percento v autobusovej doprave, čo sa dá považovať za úspech. Roky predtým sme považovali za úspešný rok, keď klesol záujem o dve percentá, bývali totiž aj poklesy o deväť až desať percent.“

Prečo klesá záujem o verejnú dopravu?

„Pomer k individuálnej doprave bol kedysi za socializmu jeden človek v individuálnej a štyria v hromadnej doprave. Teraz je to presne naopak, väčšina ľudí sa prepravuje individuálne. Aj ľudia zo satelitov vozia deti radšej do škôl v centre Bratislavy, ktoré sú podľa nich lepšie. Do satelitov išli bývať s vedomím, že budú jazdiť autom.“

Prečo ľudia viac nevyužívajú vlaky?

„Koľajová doprava by mala byť nosnou, no stále platí, že autobusy robia najväčší výkon. Autobus je obľúbenejší. Je čistý, slušný, vykúrený, v lete klimatizovaný, funguje v ňom wifi a stojí v obci na troch miestach. Druhá vec je, v akom stave sú železničné stanice a vlaky.“

Často je železničná doprava aj ťažšie dostupná...

„Napísala nám cestujúca, prečo neposilníme autobusy z Malaciek. V Malackách má totiž k vlaku 20 minút, k autobusu päť minút. V Bratislave na Patrónke vystúpi z autobusu a má to jednu zastávku MHD alebo desať minút peši, ale z hlavnej stanice je to tri štvrte hodiny. V Bratislave chýba centrálne umiestnená vlaková stanica, čo je problém. Navyše, choďte sa pozrieť na malackú železničnú stanicu, ako to tam vyzerá.“

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4V5P na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4V5P na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  3. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  4. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  5. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  6. Accessible Urban Living
  7. RPSP – A good intention ruined by execution
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Riešenia pre hnedú planétu
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 10 072
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 830
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 765
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 795
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 204
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 071
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 840
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 504
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 428
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 357