SME

Autobus má voziť ľudí do práce, nie zo žúru

Ako funguje prímestská doprava, vysvetľuje riaditeľ odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja LADISLAV CSÁDER.

Ladislav Csáder, riaditeľ odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja Ladislav Csáder, riaditeľ odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Vlaky by mohli odľahčiť bratislavské cesty. Keď si však ľudia zo satelitných miest majú vybrať, volia radšej autobus. Ako funguje prímestská doprava, vysvetľuje riaditeľ odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja LADISLAV CSÁDER.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aká je vyťaženosť prímestskej autobusovej dopravy v Bratislavskom samosprávnom kraji?

„Krivka dopytu po verejnej doprave za posledných dvadsať rokov neustále klesá. Kompletné údaje za minulý rok ešte nemáme, ale za prvý polrok minulého roku sme mali nárast o jedno percento v autobusovej doprave, čo sa dá považovať za úspech. Roky predtým sme považovali za úspešný rok, keď klesol záujem o dve percentá, bývali totiž aj poklesy o deväť až desať percent.“

SkryťVypnúť reklamu

Prečo klesá záujem o verejnú dopravu?

„Pomer k individuálnej doprave bol kedysi za socializmu jeden človek v individuálnej a štyria v hromadnej doprave. Teraz je to presne naopak, väčšina ľudí sa prepravuje individuálne. Aj ľudia zo satelitov vozia deti radšej do škôl v centre Bratislavy, ktoré sú podľa nich lepšie. Do satelitov išli bývať s vedomím, že budú jazdiť autom.“

Prečo ľudia viac nevyužívajú vlaky?

„Koľajová doprava by mala byť nosnou, no stále platí, že autobusy robia najväčší výkon. Autobus je obľúbenejší. Je čistý, slušný, vykúrený, v lete klimatizovaný, funguje v ňom wifi a stojí v obci na troch miestach. Druhá vec je, v akom stave sú železničné stanice a vlaky.“

Často je železničná doprava aj ťažšie dostupná...

„Napísala nám cestujúca, prečo neposilníme autobusy z Malaciek. V Malackách má totiž k vlaku 20 minút, k autobusu päť minút. V Bratislave na Patrónke vystúpi z autobusu a má to jednu zastávku MHD alebo desať minút peši, ale z hlavnej stanice je to tri štvrte hodiny. V Bratislave chýba centrálne umiestnená vlaková stanica, čo je problém. Navyše, choďte sa pozrieť na malackú železničnú stanicu, ako to tam vyzerá.“

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4V5P na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 785
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 837
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 049
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 694
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 114
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 829
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 560
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 393
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 661
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 397
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 354
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 166
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 430
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu