SME

Autobus má voziť ľudí do práce, nie zo žúru

Ako funguje prímestská doprava, vysvetľuje riaditeľ odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja LADISLAV CSÁDER.

Ladislav Csáder, riaditeľ odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja Ladislav Csáder, riaditeľ odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Vlaky by mohli odľahčiť bratislavské cesty. Keď si však ľudia zo satelitných miest majú vybrať, volia radšej autobus. Ako funguje prímestská doprava, vysvetľuje riaditeľ odboru dopravy Bratislavského samosprávneho kraja LADISLAV CSÁDER.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aká je vyťaženosť prímestskej autobusovej dopravy v Bratislavskom samosprávnom kraji?

„Krivka dopytu po verejnej doprave za posledných dvadsať rokov neustále klesá. Kompletné údaje za minulý rok ešte nemáme, ale za prvý polrok minulého roku sme mali nárast o jedno percento v autobusovej doprave, čo sa dá považovať za úspech. Roky predtým sme považovali za úspešný rok, keď klesol záujem o dve percentá, bývali totiž aj poklesy o deväť až desať percent.“

SkryťVypnúť reklamu

Prečo klesá záujem o verejnú dopravu?

„Pomer k individuálnej doprave bol kedysi za socializmu jeden človek v individuálnej a štyria v hromadnej doprave. Teraz je to presne naopak, väčšina ľudí sa prepravuje individuálne. Aj ľudia zo satelitov vozia deti radšej do škôl v centre Bratislavy, ktoré sú podľa nich lepšie. Do satelitov išli bývať s vedomím, že budú jazdiť autom.“

Prečo ľudia viac nevyužívajú vlaky?

„Koľajová doprava by mala byť nosnou, no stále platí, že autobusy robia najväčší výkon. Autobus je obľúbenejší. Je čistý, slušný, vykúrený, v lete klimatizovaný, funguje v ňom wifi a stojí v obci na troch miestach. Druhá vec je, v akom stave sú železničné stanice a vlaky.“

Často je železničná doprava aj ťažšie dostupná...

„Napísala nám cestujúca, prečo neposilníme autobusy z Malaciek. V Malackách má totiž k vlaku 20 minút, k autobusu päť minút. V Bratislave na Patrónke vystúpi z autobusu a má to jednu zastávku MHD alebo desať minút peši, ale z hlavnej stanice je to tri štvrte hodiny. V Bratislave chýba centrálne umiestnená vlaková stanica, čo je problém. Navyše, choďte sa pozrieť na malackú železničnú stanicu, ako to tam vyzerá.“

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C4V5P na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  7. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 12 461
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 093
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 5 319
  4. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 4 733
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 2 457
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 297
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 1 870
  8. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins 1 673
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 59 343
  2. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 24 520
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 18 061
  4. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 8 170
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 7 964
  6. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 633
  7. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 5 835
  8. Ján Valchár: Zaujímavé info o ruskom rafinačnom sektore 4 835
  1. Radko Mačuha: Chránime Slovanov, sme Brat za Brata.
  2. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  3. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  4. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  5. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  6. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  7. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  8. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
SkryťZatvoriť reklamu