SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Lanovka ponad Dunaj má mať buď 40 alebo 90 kabínok a jazda má trvať osem minút

Nadzemná elektrická dráha od autobusovej stanice k Ekonomickej univerzite má mať na začiatku štyri zastávky a za hodinu by mala prepraviť tri- až štyritisíc ľudí.

Lanovka podobná tej v Singapure by mala spojiť aj brehy Dunaja v Bratislave.Lanovka podobná tej v Singapure by mala spojiť aj brehy Dunaja v Bratislave. (Zdroj: Zdroj - HB Reavis)

BRATISLAVA. Študent Ekonomickej univerzity, Petržalčanka idúca z tržnice na Nivách či zdravotná sestra pracujúca v poliklinike Šustekova sa stretnú v kabínke lanovky tridsať metrov nad Dunajom.

To nie je začiatok vtipu, ale reálna predstava firmy HB Reavis. Tá chce totiž ponad rieku od autobusovej stanice do Petržalky vybudovať lanovku so 40 alebo 90 kabínkami, ktorá by mala v lokalite Mlynských nív odľahčiť dopravu.

V júli začne HB Reavis prestavovať stanicu pre autobusy za 345 miliónov eur a nadzemná dráha má byť bonusom k stavbe.

SkryťVypnúť reklamu

Rôzne varianty

Investor podľa zistení denníka SME zatiaľ rokuje o podobe lanovky za 50 miliónov eur s niekoľkými firmami a zvažuje minimálne šesť variantov.

Prečítajte si tiež: Autobusovú stanicu má s Petržalkou spojiť nadzemná elektrická dráha ponad Dunaj Čítajte 

„Nič nie je finálne rozhodnuté, ide najmä o návrh, ktorý čaká na schválenie,“ povedala hovorkyňa HB Reavis Martina Jamrichová.

Nápadom vybudovať lanovku sa podľa nej firma zaoberá takmer trištvrte roka.

Aktuálne vyberá najmä lanovú technológiu, akou by mala byť nadzemná dráha ponad Dunaj spojazdnená.

„V riešení je, či to bude jedno lano, dvoj-, či trojlano, ako aj to, či bude kabínka zachytená zhora, alebo zdola,“ povedala Jamrichová.

Kapacita kabín, obslužnosť a rýchlosť

Firma HB Reavis zatiaľ dospela s viacerými spoločnosťami k záverom, že priemerná výška, v ktorej bude lanovka premávať, bude medzi 25 a 30 metrami nad zemou.

SkryťVypnúť reklamu

Lanovka by mala za hodinu prepraviť približne tri- až štyritisíc ľudí, čiže dva milióny pasažierov ročne. Na porovnanie, približná prepravná kapacita autobusu je v Bratislave v jednom smere tisíc cestujúcich za hodinu a kapacita električky štyri- až šesťtisíc ľudí.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 037
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 921
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 670
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 157
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 520
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 683
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 729
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 954
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 548
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 619
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 513
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 585
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 235
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 491
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 751
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 317
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu