SME

Lanovka ponad Dunaj má mať buď 40 alebo 90 kabínok a jazda má trvať osem minút

Nadzemná elektrická dráha od autobusovej stanice k Ekonomickej univerzite má mať na začiatku štyri zastávky a za hodinu by mala prepraviť tri- až štyritisíc ľudí.

Lanovka podobná tej v Singapure by mala spojiť aj brehy Dunaja v Bratislave.Lanovka podobná tej v Singapure by mala spojiť aj brehy Dunaja v Bratislave. (Zdroj: Zdroj - HB Reavis)

BRATISLAVA. Študent Ekonomickej univerzity, Petržalčanka idúca z tržnice na Nivách či zdravotná sestra pracujúca v poliklinike Šustekova sa stretnú v kabínke lanovky tridsať metrov nad Dunajom.

To nie je začiatok vtipu, ale reálna predstava firmy HB Reavis. Tá chce totiž ponad rieku od autobusovej stanice do Petržalky vybudovať lanovku so 40 alebo 90 kabínkami, ktorá by mala v lokalite Mlynských nív odľahčiť dopravu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V júli začne HB Reavis prestavovať stanicu pre autobusy za 345 miliónov eur a nadzemná dráha má byť bonusom k stavbe.

SkryťVypnúť reklamu

Rôzne varianty

Investor podľa zistení denníka SME zatiaľ rokuje o podobe lanovky za 50 miliónov eur s niekoľkými firmami a zvažuje minimálne šesť variantov.

Prečítajte si tiež: Autobusovú stanicu má s Petržalkou spojiť nadzemná elektrická dráha ponad Dunaj Čítajte 

„Nič nie je finálne rozhodnuté, ide najmä o návrh, ktorý čaká na schválenie,“ povedala hovorkyňa HB Reavis Martina Jamrichová.

Nápadom vybudovať lanovku sa podľa nej firma zaoberá takmer trištvrte roka.

Aktuálne vyberá najmä lanovú technológiu, akou by mala byť nadzemná dráha ponad Dunaj spojazdnená.

„V riešení je, či to bude jedno lano, dvoj-, či trojlano, ako aj to, či bude kabínka zachytená zhora, alebo zdola,“ povedala Jamrichová.

Kapacita kabín, obslužnosť a rýchlosť

Firma HB Reavis zatiaľ dospela s viacerými spoločnosťami k záverom, že priemerná výška, v ktorej bude lanovka premávať, bude medzi 25 a 30 metrami nad zemou.

SkryťVypnúť reklamu

Lanovka by mala za hodinu prepraviť približne tri- až štyritisíc ľudí, čiže dva milióny pasažierov ročne. Na porovnanie, približná prepravná kapacita autobusu je v Bratislave v jednom smere tisíc cestujúcich za hodinu a kapacita električky štyri- až šesťtisíc ľudí.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C4V4W na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  7. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 12 434
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 939
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 5 281
  4. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 4 705
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 2 521
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 244
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 1 951
  8. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins 1 656
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 59 272
  2. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 24 458
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 18 440
  4. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 8 167
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 7 945
  6. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 675
  7. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 5 752
  8. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 4 891
  1. Radko Mačuha: Chránime Slovanov, sme Brat za Brata.
  2. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  3. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  4. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  5. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  6. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  7. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  8. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
SkryťZatvoriť reklamu