SME

Lanovka ponad Dunaj má mať buď 40 alebo 90 kabínok a jazda má trvať osem minút

Nadzemná elektrická dráha od autobusovej stanice k Ekonomickej univerzite má mať na začiatku štyri zastávky a za hodinu by mala prepraviť tri- až štyritisíc ľudí.

Lanovka podobná tej v Singapure by mala spojiť aj brehy Dunaja v Bratislave.Lanovka podobná tej v Singapure by mala spojiť aj brehy Dunaja v Bratislave. (Zdroj: Zdroj - HB Reavis)

BRATISLAVA. Študent Ekonomickej univerzity, Petržalčanka idúca z tržnice na Nivách či zdravotná sestra pracujúca v poliklinike Šustekova sa stretnú v kabínke lanovky tridsať metrov nad Dunajom.

To nie je začiatok vtipu, ale reálna predstava firmy HB Reavis. Tá chce totiž ponad rieku od autobusovej stanice do Petržalky vybudovať lanovku so 40 alebo 90 kabínkami, ktorá by mala v lokalite Mlynských nív odľahčiť dopravu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V júli začne HB Reavis prestavovať stanicu pre autobusy za 345 miliónov eur a nadzemná dráha má byť bonusom k stavbe.

SkryťVypnúť reklamu

Rôzne varianty

Investor podľa zistení denníka SME zatiaľ rokuje o podobe lanovky za 50 miliónov eur s niekoľkými firmami a zvažuje minimálne šesť variantov.

Prečítajte si tiež: Autobusovú stanicu má s Petržalkou spojiť nadzemná elektrická dráha ponad Dunaj Čítajte 

„Nič nie je finálne rozhodnuté, ide najmä o návrh, ktorý čaká na schválenie,“ povedala hovorkyňa HB Reavis Martina Jamrichová.

Nápadom vybudovať lanovku sa podľa nej firma zaoberá takmer trištvrte roka.

Aktuálne vyberá najmä lanovú technológiu, akou by mala byť nadzemná dráha ponad Dunaj spojazdnená.

„V riešení je, či to bude jedno lano, dvoj-, či trojlano, ako aj to, či bude kabínka zachytená zhora, alebo zdola,“ povedala Jamrichová.

Kapacita kabín, obslužnosť a rýchlosť

Firma HB Reavis zatiaľ dospela s viacerými spoločnosťami k záverom, že priemerná výška, v ktorej bude lanovka premávať, bude medzi 25 a 30 metrami nad zemou.

SkryťVypnúť reklamu

Lanovka by mala za hodinu prepraviť približne tri- až štyritisíc ľudí, čiže dva milióny pasažierov ročne. Na porovnanie, približná prepravná kapacita autobusu je v Bratislave v jednom smere tisíc cestujúcich za hodinu a kapacita električky štyri- až šesťtisíc ľudí.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4V4W na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 815
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 494
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 528
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 419
  5. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 392
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 381
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 269
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 012
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 123
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 158
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 242
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 254
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 812
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 278
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 980
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 5 839
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu