BRATISLAVA. Študent Ekonomickej univerzity, Petržalčanka idúca z tržnice na Nivách či zdravotná sestra pracujúca v poliklinike Šustekova sa stretnú v kabínke lanovky tridsať metrov nad Dunajom.
To nie je začiatok vtipu, ale reálna predstava firmy HB Reavis. Tá chce totiž ponad rieku od autobusovej stanice do Petržalky vybudovať lanovku so 40 alebo 90 kabínkami, ktorá by mala v lokalite Mlynských nív odľahčiť dopravu.
V júli začne HB Reavis prestavovať stanicu pre autobusy za 345 miliónov eur a nadzemná dráha má byť bonusom k stavbe.
Rôzne varianty
Investor podľa zistení denníka SME zatiaľ rokuje o podobe lanovky za 50 miliónov eur s niekoľkými firmami a zvažuje minimálne šesť variantov.

„Nič nie je finálne rozhodnuté, ide najmä o návrh, ktorý čaká na schválenie,“ povedala hovorkyňa HB Reavis Martina Jamrichová.
Nápadom vybudovať lanovku sa podľa nej firma zaoberá takmer trištvrte roka.
Aktuálne vyberá najmä lanovú technológiu, akou by mala byť nadzemná dráha ponad Dunaj spojazdnená.
„V riešení je, či to bude jedno lano, dvoj-, či trojlano, ako aj to, či bude kabínka zachytená zhora, alebo zdola,“ povedala Jamrichová.
Kapacita kabín, obslužnosť a rýchlosť
Firma HB Reavis zatiaľ dospela s viacerými spoločnosťami k záverom, že priemerná výška, v ktorej bude lanovka premávať, bude medzi 25 a 30 metrami nad zemou.
Lanovka by mala za hodinu prepraviť približne tri- až štyritisíc ľudí, čiže dva milióny pasažierov ročne. Na porovnanie, približná prepravná kapacita autobusu je v Bratislave v jednom smere tisíc cestujúcich za hodinu a kapacita električky štyri- až šesťtisíc ľudí.