SME

Lanovka ponad Dunaj má mať buď 40 alebo 90 kabínok a jazda má trvať osem minút

Nadzemná elektrická dráha od autobusovej stanice k Ekonomickej univerzite má mať na začiatku štyri zastávky a za hodinu by mala prepraviť tri- až štyritisíc ľudí.

Lanovka podobná tej v Singapure by mala spojiť aj brehy Dunaja v Bratislave.Lanovka podobná tej v Singapure by mala spojiť aj brehy Dunaja v Bratislave. (Zdroj: Zdroj - HB Reavis)

BRATISLAVA. Študent Ekonomickej univerzity, Petržalčanka idúca z tržnice na Nivách či zdravotná sestra pracujúca v poliklinike Šustekova sa stretnú v kabínke lanovky tridsať metrov nad Dunajom.

To nie je začiatok vtipu, ale reálna predstava firmy HB Reavis. Tá chce totiž ponad rieku od autobusovej stanice do Petržalky vybudovať lanovku so 40 alebo 90 kabínkami, ktorá by mala v lokalite Mlynských nív odľahčiť dopravu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V júli začne HB Reavis prestavovať stanicu pre autobusy za 345 miliónov eur a nadzemná dráha má byť bonusom k stavbe.

SkryťVypnúť reklamu

Rôzne varianty

Investor podľa zistení denníka SME zatiaľ rokuje o podobe lanovky za 50 miliónov eur s niekoľkými firmami a zvažuje minimálne šesť variantov.

Prečítajte si tiež: Autobusovú stanicu má s Petržalkou spojiť nadzemná elektrická dráha ponad Dunaj Čítajte 

„Nič nie je finálne rozhodnuté, ide najmä o návrh, ktorý čaká na schválenie,“ povedala hovorkyňa HB Reavis Martina Jamrichová.

Nápadom vybudovať lanovku sa podľa nej firma zaoberá takmer trištvrte roka.

Aktuálne vyberá najmä lanovú technológiu, akou by mala byť nadzemná dráha ponad Dunaj spojazdnená.

„V riešení je, či to bude jedno lano, dvoj-, či trojlano, ako aj to, či bude kabínka zachytená zhora, alebo zdola,“ povedala Jamrichová.

Kapacita kabín, obslužnosť a rýchlosť

Firma HB Reavis zatiaľ dospela s viacerými spoločnosťami k záverom, že priemerná výška, v ktorej bude lanovka premávať, bude medzi 25 a 30 metrami nad zemou.

SkryťVypnúť reklamu

Lanovka by mala za hodinu prepraviť približne tri- až štyritisíc ľudí, čiže dva milióny pasažierov ročne. Na porovnanie, približná prepravná kapacita autobusu je v Bratislave v jednom smere tisíc cestujúcich za hodinu a kapacita električky štyri- až šesťtisíc ľudí.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4V4W na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 011
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 966
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 437
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 644
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 585
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 127
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 509
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 838
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 626
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 316
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 156
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 936
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 308
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 821
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 7 782
  8. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 6 129
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  4. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
SkryťZatvoriť reklamu