SME
Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Magistrát hovorí o nadzemnej dráhe cez Dunaj len ako o vízii

Elektrická dráha má podľa investora spojiť brehy Dunaja bez zaťaženia existujúcej dopravnej infraštruktúry.

(Zdroj: HB reavis)

BRATISLAVA. Plány spoločnosti HB Reavis vybudovať v hlavnom meste SR Bratislave lanovú nadzemnú elektrickú dráhu, ktorá spojí oba brehy Dunaja, bratislavský magistrát vníma len ako víziu, nie ako projekt.

Ako ďalej uvádza vo svojom stanovisku, Bratislavčania už majú skúsenosti s rôznymi sľubmi, predstavami a víziami.

Bez návrhu s riešeniami

Plány investora nazýva magistrát víziou, pretože na stole nie je konkrétny návrh s riešeniami, napojeniami na nosné dopravné systémy v meste, nie je ani posúdenie vplyvov na dopravu, návrh vysporiadania pozemkov či financovanie.

SkryťVypnúť reklamu

„Nemáme nič proti návrhom developerov, môžu priniesť aj dobré veci. Pri takto zásadných veciach je však jednoznačne dôležitá koordinácia s odbornými útvarmi mesta a odbornou aj laickou verejnosťou,“ pripomína mesto.

Prečítajte si tiež: Plánovaná nadzemná dráha by mohla byť súčasťou integrovanej dopravy Čítajte 


Spoločnosť začne v lete s výstavbou novej autobusovej stanice Nivy. Elektrická dráha má podľa investora spojiť brehy Dunaja bez zaťaženia existujúcej dopravnej infraštruktúry.

Návrh prepojiť autobusovú stanicu Nivy a Petržalku sa páči spoločnosti Bratislavská integrovaná spoločnosť.

„Na základe dôkladnej analýzy návrhu developera o fungovaní nadzemnej dráhy a celkového prínosu tejto dopravy pre obyvateľov zvážime možnosti pripojenia dopravy nadzemnou dráhou do integrovaného dopravného systému,“ pripomína spoločnosť vo svojom stanovisku, ktoré agentúre SITA poskytla hovorkyňa Eva Kukurová.

SkryťVypnúť reklamu

Nová autobusová stanica

Podľa Martiny Jamrichovej z HB Reavis výstavbe autobusovej stanice budú predchádzať prípravné práce, v rámci ktorých spoločnosť plánuje aj presun autobusovej stanice do náhradných priestorov bývalého centra Bottova.

„V súčasnosti preverujeme v spolupráci s magistrátom najvhodnejší prístup k obnove ulice Mlynské nivy z hľadiska obmedzenia dopravy. Podľa plánu by mohli mať Bratislavčania už v roku 2018 nový bulvár Mlynské nivy a v roku 2020 novú autobusovú stanicu,“ uviedol výkonný riaditeľ HB Reavis Slovakia Adrián Rác.

Najpraktickejším riešením v rámci obnovy dopravnej a technickej infraštruktúry ulice Mlynské nivy sa pre spoločnosť aj mesto javí kompletné uzavretie pre dopravu v rôznych časových rámcoch s odhadom na 14 mesiacov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 19 714
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 465
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 241
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 730
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 924
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 700
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 443
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 321
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 75 440
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 794
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 883
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 161
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 794
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 5 178
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 537
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 326
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu