SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Zmena diaľnice D1 podľa magistrátu zásadne neovplyvní dopravu v meste

Doprava by sa pred vjazdom do mesta prostredníctvom diaľnice D4 mala prerozdeliť prerozdelí do viacerých radiál.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Zmena projektu rozšírenia diaľnice D1 na osempruhovú, bez pozdĺžnych kolektorov medzi križovatkami D4/D1 a Blatné a šesťpruhovú diaľnicu medzi Blatným a Trnavou, nebude mať podľa magistrátu hlavného mesta zásadný vplyv na dopravu v Bratislave.

"Plánovaná zmena má vplyv na napojenie priľahlých obcí na diaľnicu D1. V prípade kolektorového riešenia obce majú možnosť sa napojiť na diaľnicu vo viacerých bodoch, v prípade osempruhu len v križovatkách D1/D4 - Triblavina - Senec - Blatné," uviedla pre TASR Katarína Kohútiková z komunikačného oddelenia bratislavského magistrátu.

Skryť Vypnúť reklamu

Zaťaženie sa nezmení

V jednom aj druhom prípade bude podľa magistrátu doprava smerovať v Bratislave do križovatky Zlaté piesky a zaťaženie dopravy vo vzťahu k smerovaniu dopravy v meste sa nezmení.

"Predpokladáme tiež, že doprava pred vjazdom do mesta sa prostredníctvom diaľnice D4 prerozdelí do viacerých radiál na Račiansku, Seneckú, Biskupickú, Rusovskú," podotkla Kohútiková.

Plánovanú zmenu rozšírenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou odporučila minulý rok ministerstvu dopravy odborná pracovná skupina v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva.

Rezort dopravy toto riešenie považuje z dopravných aj ekonomických dôvodov za efektívne a opodstatnené.

Aktivisti nesúhlasili

Pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke vyhodnotili odborníci z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu a neopodstatnenú.

Skryť Vypnúť reklamu

S tým však nesúhlasia aktivisti z občianskeho združenia Triblavina. Trvajú na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré podľa aktivistov odľahčia regionálnu dopravu. Aktivisti taktiež nesúhlasia s dopravným posúdením budúcej diaľničnej križovatky Triblavina.

Odborníci z Výskumného ústavu dopravného (VÚD) v Žiline pri jeho spracovaní vychádzali totiž z Územného generelu dopravy hlavného mesta schváleného v roku 2015, ktorý aktivisti považujú za nedostatočne a nekvalifikovane vypracovaný. "Pri jeho tvorbe neboli dostatočne podrobne zistené rozvojové plochy v územiach za hranicami Bratislavy," informoval TASR zástupca OZ Triblavina a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva.

Skryť Vypnúť reklamu

Rieši len územie Bratislavy

Bratislavský magistrát upozorňuje, že územný generel dopravy hlavného mesta rieši len územie Bratislavy.

Jej okolie bude spracované v územnom genereli dopravy Bratislavského kraja, ktorého spracovateľom je Bratislavský samosprávny kraj. Štúdiu realizovateľnosti bratislavského železničného uzla majú podľa mesta na starosti Železnice Slovenskej republiky.

Východiskovým materiálom pre oba dokumenty je však generel dopravy hlavného mesta. Podľa mesta o tom boli informovaní mestskí poslanci i zástupcovia mestskej rady. "Hlavné mesto dalo vypracovať Štúdiu demografického potenciálu Bratislavy, ktorá je podkladom pre územný plán. Štúdia bude mať čoskoro finálnu verziu," podotkla Kohútiková.

VÚD pripustil, že nemá problém svoje posudzovanie prepočítať. Ak by sa však naplnili tvrdenia aktivistov, že na vstupe do Bratislavy v okolí plánovanej diaľničnej križovatky Triblavina pribudne podľa schválených územných plánov obcí v nasledujúcich rokoch až 100.000 nových obyvateľov, podľa VÚD regiónu nepomôže rozšírenie diaľnice D1 na osempruh od Bratislavy až po Blatné ani s následne dobudovanými kolektormi.

V takom prípade by sa podľa ústavu museli realizovať rozsiahlejšie systémové a infraštruktúrne opatrenia zamerané prevažne na verejné módy osobnej dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Zelená Bratislava
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 456
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 794
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 047
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 023
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 892
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 11 289
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 488
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 738
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 630
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 594
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu