SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Mesto stále nepozná termín obnovy električkovej trate v Karlovej Vsi

Modernizácia trate by mala po spustení prác trvať vyše roka.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Hlavné mesto stále nevie presný termín spustenia rekonštrukcie Dúbravsko-Karloveskej električkovej trate. Koncom minulého roka pritom predpokladalo začatie prác v apríli.

"Stále čakáme na stavebné povolenia stavebných úradov," povedala Katarína Kohútiková z komunikačného oddelenia bratislavského magistrátu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Modernizácia trate by mala po spustení prác trvať okolo 15 mesiacov a celkové náklady na rekonštrukciu môžu dosiahnuť sumu približne 67 miliónov eur.

"Okamžite po vydaní všetkých povolení a presnom naplánovaní termínov prác budeme informovať cestujúcich o všetkých prácach aj o dočasných zmenách v organizácii dopravy," skonštatovalo ešte koncom minulého roka hlavné mesto.

SkryťVypnúť reklamu

Rekonštruovať sa má úsek električkovej trate od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala v roku 2014.

Komplexná rekonštrukcia

Bratislavská samospráva chce trať modernizovať pre jej technicky zastaraný stav. Podľa zámeru sa má kompletne vymeniť električkový zvršok aj spodok spolu s odvodnením. Zrekonštruovať sa majú aj nástupištia.

Podľa zámeru budú mať osvetlené prístrešky, elektronický informačný systém a bezbariérový prístup. Každé doteraz neriadené priecestie bude vybavené svetelnou signalizáciou a riadené v dynamickom režime s absolútnou preferenciou električiek.

Upravená bude aj súbežná komunikácia tak, aby bola zachovaná plynulá a bezpečná premávka. Rekonštrukcia sa dotkne aj niektorých zastávok autobusov a ich nástupísk.

SkryťVypnúť reklamu

"Nahradené budú jestvujúce obrubníky pri vnútornom okraji vozovky za nové monolitické cestné obrubníky. Upravené budú chodníky pri priechodoch pre chodcov, aby obsahovali signálny a varovný pás, prípadne sa výškovo upraví hrana chodníka, ak nie je v súčasnosti znížená," uvádza sa v dokumentácii.

Obratisko v Karlovej Vsi sa má prebudovať tak, aby doň mohli električky vojsť aj zo smeru od Dúbravky.

V rámci modernizácie električkovej trate sa na dôležitých prestupových uzloch vybudujú dve integrované zastávky MHD, a to na Molecovej a Damborského. Modernizácia zahŕňa aj vybudovanie nového trakčného vedenia.

Magistrát chce týmto zvýšiť traťovú rýchlosť, únosnosť koľajového spodku, bezpečnosť prevádzky i cestujúcich. Taktiež aj znížiť hluk a vibrácie, ktoré táto doprava spôsobuje.

SkryťVypnúť reklamu

Zdroje peňazí

Mesto bude túto modernizáciu financovať pomocou eurofondov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát a 85 percent Únia. B

ratislava chce tento rok dokončiť aj projekty modernizácie Vajnorskej a Ružinovskej električkovej radiály a predlženia električkovej trate v Petržalke až po Janíkov dvor.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 691
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 570
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 4 923
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 817
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 890
  6. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 721
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 567
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 020
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 12 400
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 473
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 361
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 808
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 268
  6. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 224
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 211
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 069
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu