SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Autobusovú stanicu má s Petržalkou spojiť nadzemná elektrická dráha ponad Dunaj

Autobusovú stanicu na Mlynských nivách začne stavebník HB Reavis rekonštruovať v lete. V lokalite Nivy plánuje preinvestovať miliardu eur.

(Zdroj: Zdroj - HB reavis)

BRATISLAVA. Autobusová stanica na Mlynských nivách sa onedlho zmení na stavenisko. V júli sa začne s jej prestavbou. Odvtedy sa začne využívať aj náhradná autobusová stanica na Bottovej ulici.

Firma HB Reavis, ktorá stanicu a jej okolie modernizuje, už totiž získala stavebné povolenie.

Novú modernú stanicu by mali Bratislavčania využívať od roku 2020.

Okrem nových priestorov s obchodmi, tržnicou, reštauráciami či parkom na streche plánuje stavebník aj novinky v okolí stanice.

Elektrická nadzemná dráha

Najväčšou je nápad o prepojení brehov Dunaja nadzemnou elektrickou dráhou.

SkryťVypnúť reklamu

„Ponúkli sme inovatívne riešenie ako lokalitu dopravne odľahčiť. Predložili sme návrh prepojenia dvoch brehov Dunaja formou nadzemnej elektrickej dráhy,“ povedal výkonný riaditeľ HB Reavis Slovakia Adrián Rác.

Spoločnosť si totiž myslí, že najväčšie bratislavské sídlisko Petržalka s množstvom obyvateľov a desaťtisíc študentmi Ekonomickej univerzity je odtrhnuté od mesta.

Magistrátu preto navrhla, že by brehy Dunaja prepojila. Náklady na vybudovanie dráhy firma HB Reavis odhaduje na 50 miliónov eur.

Dráha by sa mala začínať hneď pri autobusovej stanici a končiť na petržalskom Ovsišti v okolí Bosákovej ulice.

Záchytné parkovisko

Okrem dráhy ponad Dunaj však stavebník HB Reavis navrhuje mestu, že postaví na petržalskom brehu aj záchytné pakrovisko.

SkryťVypnúť reklamu

„Navrhujeme vybudovať veľkokapacitný parkovací dom na petržalskej strane napojený na nadzemnú elektrickú dráhu, potenciálne integrovanú do systému verejnej hromadnej dopravy," uviedol Rác.

Prečítajte si tiež: Nová stanica vyrastie do troch rokov Čítajte 

Táto ambícia je v línii s novou parkovacou politikou hlavného mesta a snahou znížiť množstvo áut v centre. Na konkrétnej realizácii a presnom trasovaní spoločnosť aktuálne pracuje.

Náklady na výstavbu záchytného parkoviska firma odhaduje na 30 miliónov eur.

„Toto riešenie môže efektívne odľahčiť križovatky, komunikácie aj most Apollo," tvrdí Rác

V ideálnom prípade by firma tento doplnok mestskej dopravy rada spustila s otvorením stanice Nivy v roku 2020.

„V rámci predbežných rokovaní sme sa na všetkých úrovniach stretli s porozumením a pozitívnymi reakciami,“ dodal Rác.

SkryťVypnúť reklamu

Uzávera Mlynských nív

Kompletná rekonštrukcia čaká aj štvorprúdovú cestu Mlynské nivy vedľa autobusovej stanice.

„Momentálne preverujeme v spolupráci s mestom najvhodnejší prístup k obnove z hľadiska obmedzenia dopravy," ozrejmil Rác.

Bratislavčania by podľa neho mohli získať nový bulvár Mlynské nivy už v roku 2018.

Firma HB Reavis v súčasnosti rokuje s mestom o rôznych časových rámcoch uzavretia cesty na jej rekonštrukciu.

Najpraktickejším riešením sa však zatiaľ javí kompletné uzavretie pre dopravu na zhruba 14 mesiacov, namiesto postupného obmedzovania v rámci troch rokov.

Záhrada na streche i tržnica

Nové priestory autobusovej stanice majú mať tri nadzemné podlažia a dve pod zemou. Okrem nástupísk a výstupísk autobusov v nej pribudnú obchody, reštaurácie, kaviarne, detské zóny či mestská tržnica.

Komplex stanice počíta aj s výstavbou najvyššej administratívnej budovy na Slovensku. Merať má 125 metrov.

Na streche stanice pritom vzniknú mestské záhrady, kde bude aj bežecká dráha.

Prestavba stanice má stáť zhruba 345 miliónov eur.

Prečítajte si tiež: Takto má vyzerať nová autobusová stanica Čítajte 

Štatút významnej invetsície

Firma HB Reavis chce novú štvrť mesta vystavať v čo najkratšom čase. Preto sa spoločnosť rozhodla požiadať ministerstvo hospodárstva o udelenie štatútu významnej investície, ktorého súčasťou je aj návrh dopravného odľahčenia zóny a širšieho okolia.

„Spoločnosť HB Reavis v pondelok predložila ministerstvu hospodárstva žiadosť o vydanie osvedčenia o významnej investícii," potvrdil hovorca ministerstva hospodárstva Maroš Stano.

Ministerstvo žiadosť firmy HB Reavis predloží vláde, ktorá rozhodne o tom, či stavba získa štatút významnej investície.

Štatút môže priniesť zrýchlenie administratívnych procesov pri výstavbe, nie však ich vynechanie.

Podmienkou na získanie štatútu je, že firma musí v rámci projektu preinvetsovať minimálne sto miliónov eur., ide o národohospodársku stavbu alebo ňou vytvorí tristo nových pracovných miest.

Firma pritom nežiada o stimul a projekty realizuje bez finančnej účasti štátu.

„Vzhľadom na objem investícií vo výške viac ako jednej miliardy eur, ktoré plánujeme v zóne Nivy a priľahlých lokalitách investovať, sme sa rozhodli využiť možnosť, vďaka ktorej efektívne skrátime proces budovania novej mestskej štvrte. Ide nám hlavne o zrýchlenie procesu a efektívne využitie času a prostriedkov, nie o získanie finančných stimulov," dodal Rác.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 670
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 103
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 9 232
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 501
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 391
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 917
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 832
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 435
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 177
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 13 006
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 955
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 216
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 465
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 5 352
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 249
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 350
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu