SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Dopyt ľudí žijúcich v satelitoch okolo Bratislavy po verejnej doprave rastie

Zo začiatku ľudia počítali s tým, že budú jazdiť autami, alebo si mysleli, že budú tráviť viac času v satelitoch, hovorí Sádovský.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Dopyt ľudí žijúcich v satelitných mestečkách v okolí hlavného mesta po prímestskej autobusovej doprave rastie.

Často totiž podľa generálneho riaditeľa autobusového dopravcu Slovak Lines Petra Sádovského vznikli takéto satelity práve bez obslužnosti verejnou dopravou.

Chcú byť častejšie v meste

"Zo začiatku ľudia počítali s tým, že budú jazdiť autami, alebo si mysleli, že budú tráviť viac času v satelitoch," opísal. Nakoniec však podľa neho zisťujú, že chcú častejšie cestovať do Bratislavy. A obzvlášť, keď si založia rodinu a deti potrebujú chodiť do škôl či na rôzne krúžky. Vtedy podľa neho cítia intenzívnejšie potrebu využívania hromadnej dopravy, pretože to nevedia zvládnuť autom.

SkryťVypnúť reklamu

"K tomuto sa bude treba postaviť v blízkej budúcnosti, aj my, aj samosprávny kraj, možno komplexne a nanovo," avizoval Sádovský. Prímestská autobusová doprava je totiž dotovaná práve z financií samosprávnych krajov.

Aj z prieskumu, ktorý uskutočnila pre dopravcu agentúra Focus na vzorke 1200 respondentov, vyplynulo, že ako relatívne najslabšie vnímajú cestujúci pokrytie jednotlivých úsekov dňa spojmi. Zároveň tu však zaznamenali aj najvýraznejšie zlepšenie od roku 2012.

Prieskum využijú pri koncepcii cestovného poriadku

Sádovský avizoval, že poznatky z prieskumu chce dopravca využiť aj pri tvorbe cestovného poriadku na rok 2017. Ten sa mení pravidelne v decembri a diskusia o ňom začína s krajmi prebiehať približne tri mesiace predtým. "Určite budeme aj s týmto pracovať, aby sme preverili, kde je možné spoje zahustiť," doplnil.

SkryťVypnúť reklamu

Čo sa týka spokojnosti cestujúcich so službami dopravcu, spoločnosť si oproti predošlému prieskumu z roku 2012 polepšila. V najnovšom prieskume získala známku 1,5, predtým to bolo 1,8. Ľudia sú najviac spokojní so správaním vodiča, s bezpečnosťou prepravy či s vonkajším vzhľadom vodiča.

Napríklad v otázke prestupovania na jednotlivé spoje sú podľa prieskumu ľudia ochotní prestupovať vtedy, pokiaľ im to zrýchli cestu do práce či do školy. "Až 70 % cestujúcich by očakávalo, že im prestup ušetrí viac ako 10 minút cestovného času," vyčíslil Sádovský.

Dopravca v roku 2016 prepravil v prímestskej doprave približne 12 miliónov cestujúcich. Je to zhruba rovnaký počet ako rok predtým. Spoločnosti sa tak podľa jej šéfa podarilo zvrátiť trend poklesu počtu cestujúcich, ktorý je viditeľný posledných 27 rokov. Spôsobený je predovšetkým tým, že rastie kúpna sila obyvateľstva a čoraz viac ľudí si kupuje autá. "My sme prvýkrát po tejto dlhoročnej tendencii zaznamenali ten istý stav ako rok predtým, čo zdôvodňujeme predovšetkým integrovanou dopravou," vysvetlil.

SkryťVypnúť reklamu

Práve integrovanú dopravu preto vníma ako cestu vpred. Dôležitá je však podľa neho do budúcnosti napríklad elektronizácia kúpy lístkov či poskytovania informácií o lístkoch a spojoch. "Bez toho sa dnes nepohneme," upozornil. Cestujúcemu treba podľa neho zjednodušiť prístup k cestovaniu - k vyhľadaniu spoja, kúpe lístka či jeho elektronickému prenosu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 676
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 978
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 909
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 346
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 7 079
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 399
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 782
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 894
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 660
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 20 185
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 523
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 636
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 401
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 963
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 831
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 322
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu