SME

Dopyt ľudí žijúcich v satelitoch okolo Bratislavy po verejnej doprave rastie

Zo začiatku ľudia počítali s tým, že budú jazdiť autami, alebo si mysleli, že budú tráviť viac času v satelitoch, hovorí Sádovský.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Dopyt ľudí žijúcich v satelitných mestečkách v okolí hlavného mesta po prímestskej autobusovej doprave rastie.

Často totiž podľa generálneho riaditeľa autobusového dopravcu Slovak Lines Petra Sádovského vznikli takéto satelity práve bez obslužnosti verejnou dopravou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcú byť častejšie v meste

"Zo začiatku ľudia počítali s tým, že budú jazdiť autami, alebo si mysleli, že budú tráviť viac času v satelitoch," opísal. Nakoniec však podľa neho zisťujú, že chcú častejšie cestovať do Bratislavy. A obzvlášť, keď si založia rodinu a deti potrebujú chodiť do škôl či na rôzne krúžky. Vtedy podľa neho cítia intenzívnejšie potrebu využívania hromadnej dopravy, pretože to nevedia zvládnuť autom.

SkryťVypnúť reklamu

"K tomuto sa bude treba postaviť v blízkej budúcnosti, aj my, aj samosprávny kraj, možno komplexne a nanovo," avizoval Sádovský. Prímestská autobusová doprava je totiž dotovaná práve z financií samosprávnych krajov.

Aj z prieskumu, ktorý uskutočnila pre dopravcu agentúra Focus na vzorke 1200 respondentov, vyplynulo, že ako relatívne najslabšie vnímajú cestujúci pokrytie jednotlivých úsekov dňa spojmi. Zároveň tu však zaznamenali aj najvýraznejšie zlepšenie od roku 2012.

Prieskum využijú pri koncepcii cestovného poriadku

Sádovský avizoval, že poznatky z prieskumu chce dopravca využiť aj pri tvorbe cestovného poriadku na rok 2017. Ten sa mení pravidelne v decembri a diskusia o ňom začína s krajmi prebiehať približne tri mesiace predtým. "Určite budeme aj s týmto pracovať, aby sme preverili, kde je možné spoje zahustiť," doplnil.

SkryťVypnúť reklamu

Čo sa týka spokojnosti cestujúcich so službami dopravcu, spoločnosť si oproti predošlému prieskumu z roku 2012 polepšila. V najnovšom prieskume získala známku 1,5, predtým to bolo 1,8. Ľudia sú najviac spokojní so správaním vodiča, s bezpečnosťou prepravy či s vonkajším vzhľadom vodiča.

Napríklad v otázke prestupovania na jednotlivé spoje sú podľa prieskumu ľudia ochotní prestupovať vtedy, pokiaľ im to zrýchli cestu do práce či do školy. "Až 70 % cestujúcich by očakávalo, že im prestup ušetrí viac ako 10 minút cestovného času," vyčíslil Sádovský.

Dopravca v roku 2016 prepravil v prímestskej doprave približne 12 miliónov cestujúcich. Je to zhruba rovnaký počet ako rok predtým. Spoločnosti sa tak podľa jej šéfa podarilo zvrátiť trend poklesu počtu cestujúcich, ktorý je viditeľný posledných 27 rokov. Spôsobený je predovšetkým tým, že rastie kúpna sila obyvateľstva a čoraz viac ľudí si kupuje autá. "My sme prvýkrát po tejto dlhoročnej tendencii zaznamenali ten istý stav ako rok predtým, čo zdôvodňujeme predovšetkým integrovanou dopravou," vysvetlil.

SkryťVypnúť reklamu

Práve integrovanú dopravu preto vníma ako cestu vpred. Dôležitá je však podľa neho do budúcnosti napríklad elektronizácia kúpy lístkov či poskytovania informácií o lístkoch a spojoch. "Bez toho sa dnes nepohneme," upozornil. Cestujúcemu treba podľa neho zjednodušiť prístup k cestovaniu - k vyhľadaniu spoja, kúpe lístka či jeho elektronickému prenosu.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Takto chutí zlato
  2. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  4. Vyskúšali sme Asus ProArt P16, notebook pre kreatívcov
  5. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  8. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 436
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 6 881
  3. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 5 419
  4. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 685
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 636
  6. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 150
  7. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 209
  8. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi 2 134
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 45 397
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 455
  3. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 9 273
  4. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 569
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 7 193
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 688
  7. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 676
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 467
  1. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  2. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  3. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  4. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  5. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  7. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  8. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
SkryťZatvoriť reklamu