Dopyt ľudí žijúcich v satelitoch okolo Bratislavy po verejnej doprave rastie

Zo začiatku ľudia počítali s tým, že budú jazdiť autami, alebo si mysleli, že budú tráviť viac času v satelitoch, hovorí Sádovský.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Dopyt ľudí žijúcich v satelitných mestečkách v okolí hlavného mesta po prímestskej autobusovej doprave rastie.

Často totiž podľa generálneho riaditeľa autobusového dopravcu Slovak Lines Petra Sádovského vznikli takéto satelity práve bez obslužnosti verejnou dopravou.

Článok pokračuje pod video reklamou

Chcú byť častejšie v meste

"Zo začiatku ľudia počítali s tým, že budú jazdiť autami, alebo si mysleli, že budú tráviť viac času v satelitoch," opísal. Nakoniec však podľa neho zisťujú, že chcú častejšie cestovať do Bratislavy. A obzvlášť, keď si založia rodinu a deti potrebujú chodiť do škôl či na rôzne krúžky. Vtedy podľa neho cítia intenzívnejšie potrebu využívania hromadnej dopravy, pretože to nevedia zvládnuť autom.

"K tomuto sa bude treba postaviť v blízkej budúcnosti, aj my, aj samosprávny kraj, možno komplexne a nanovo," avizoval Sádovský. Prímestská autobusová doprava je totiž dotovaná práve z financií samosprávnych krajov.

Aj z prieskumu, ktorý uskutočnila pre dopravcu agentúra Focus na vzorke 1200 respondentov, vyplynulo, že ako relatívne najslabšie vnímajú cestujúci pokrytie jednotlivých úsekov dňa spojmi. Zároveň tu však zaznamenali aj najvýraznejšie zlepšenie od roku 2012.

Prieskum využijú pri koncepcii cestovného poriadku

Sádovský avizoval, že poznatky z prieskumu chce dopravca využiť aj pri tvorbe cestovného poriadku na rok 2017. Ten sa mení pravidelne v decembri a diskusia o ňom začína s krajmi prebiehať približne tri mesiace predtým. "Určite budeme aj s týmto pracovať, aby sme preverili, kde je možné spoje zahustiť," doplnil.

Čo sa týka spokojnosti cestujúcich so službami dopravcu, spoločnosť si oproti predošlému prieskumu z roku 2012 polepšila. V najnovšom prieskume získala známku 1,5, predtým to bolo 1,8. Ľudia sú najviac spokojní so správaním vodiča, s bezpečnosťou prepravy či s vonkajším vzhľadom vodiča.

Napríklad v otázke prestupovania na jednotlivé spoje sú podľa prieskumu ľudia ochotní prestupovať vtedy, pokiaľ im to zrýchli cestu do práce či do školy. "Až 70 % cestujúcich by očakávalo, že im prestup ušetrí viac ako 10 minút cestovného času," vyčíslil Sádovský.

Dopravca v roku 2016 prepravil v prímestskej doprave približne 12 miliónov cestujúcich. Je to zhruba rovnaký počet ako rok predtým. Spoločnosti sa tak podľa jej šéfa podarilo zvrátiť trend poklesu počtu cestujúcich, ktorý je viditeľný posledných 27 rokov. Spôsobený je predovšetkým tým, že rastie kúpna sila obyvateľstva a čoraz viac ľudí si kupuje autá. "My sme prvýkrát po tejto dlhoročnej tendencii zaznamenali ten istý stav ako rok predtým, čo zdôvodňujeme predovšetkým integrovanou dopravou," vysvetlil.

Práve integrovanú dopravu preto vníma ako cestu vpred. Dôležitá je však podľa neho do budúcnosti napríklad elektronizácia kúpy lístkov či poskytovania informácií o lístkoch a spojoch. "Bez toho sa dnes nepohneme," upozornil. Cestujúcemu treba podľa neho zjednodušiť prístup k cestovaniu - k vyhľadaniu spoja, kúpe lístka či jeho elektronickému prenosu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 950
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 862
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 903
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 10 443
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 388
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 192
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 805
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 642
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 775
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 280