Karlova Ves bude za stavby na bývanie vyberať najvyšší poplatok

Poslanci schválili miestny poplatok za rozvoj pre stavby na bývanie vo výške 35 eur.

Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Miestny poplatok za rozvoj pre stavby na bývanie v najvyššej možnej sume, čo je 35 eur, budú vyberať aj v bratislavskej mestskej časti Karlova Ves.

Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) v utorok schválili miestni poslanci, rozhodli o tom na rokovaní karloveského zastupiteľstva.

Sumu 35 eur pre stavby na bývanie v utorok totiž schválili aj poslanci bratislavského Nového Mesta na zasadnutí zastupiteľstva.

Poplatok za rozvoj

Od minulého roka na Slovensku platí zákon o miestnom poplatku za rozvoj. Sadzbu poplatku môžu určiť v intervale od troch do 35 eur za každý, aj začatý meter štvorcový podlahovej plochy nadzemnej časti stavby.

Sadzba pre stavby na pôdohospodársku produkciu, skleníky i pre stavby pre vodné hospodárstvo bude v Karlovej Vsi v sume desať eur.

Za priemyselné stavby a stavby využívané na skladovanie bude Karlova Ves vyberať poplatok v sume 20 eur.

Stavby na ostatné podnikanie a na zárobkovú činnosť, stavby využívané na skladovanie a administratívu súvisiacu s ostatným podnikaním a so zárobkovou činnosťou budú v mestskej časti v sume 35 eur.

Rovnakú sumu budú vyberať aj za ostatné stavby, naopak, v Novom Meste pre túto kategóriu dnes poslanci schválili sumu dvadsať eur.

Patria sem napríklad rekreačné chaty a garážové domy. V zmysle zákona o miestnom poplatku za rozvoj môže obec ustanoviť uvedený poplatok na svojom území, v jej jednotlivej časti alebo v jednotlivom katastrálnom území všeobecne záväzným nariadením.

Všeobecne záväzné nariadenie bude v Karlovej Vsi platiť od 15. marca tohto roka.

Návrhy na zmenu neschválili

Karloveský poslanec Vladimír Dulla chcel, aby VZN o miestnom poplatku za rozvoj vôbec neprijali.

Potom prišiel s niekoľkými pozmeňovacími návrhmi, ani jeden však miestne zastupiteľstvo neschválilo.

Poslanci preto hlasovali o pôvodnom návrhu tak, ako ho predložili. Za prijatie VZN hlasovalo pätnásť poslancov, piati boli proti a bol medzi nimi aj Vladimír Dulla.

Poslanec Pavol Martinický zas počas diskusie povedal, že zákon má nedostatky a podľa neho nie je záruka, že aj napriek tomu, že developer zaplatí mestskej časti poplatok, nezabráni sa úplatkom.

Peniaze si rozdelia

Výnos z miestneho poplatku za rozvoj si bratislavský magistrát a bratislavské mestské časti rozdelia v pomere 68:32 v prospech mestských častí, ktoré budú tento poplatok aj vyberať.

Vyplýva to z dodatku k Štatútu hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy, ktorý vlani koncom októbra prijali bratislavskí mestskí poslanci.

Zákonodarca v ustanovení zákona o miestnom poplatku za rozvoj umožnil, aby správu poplatku v podmienkach Bratislavy mohli vykonávať aj mestské časti, ak tak ustanoví Štatút hlavného mesta Bratislavy.

Zmena zákona

Novelu zákona o miestnom poplatku za rozvoj schválili poslanci Národnej rady Slovenskej republiky minulý rok v decembri.

Poslanci za Most-Híd v predloženom návrhu doplnili stavby, ktoré napriek nevyhnutnosti stavebného povolenia na ich uskutočnenie nepodliehajú poplatku za rozvoj.

Ide podľa nich najmä o stavebné činnosti týkajúce sa rekonštrukcie obvodového plášťa stavby, najmä zateplenia bytových domov a stavebné činnosti súvisiace s údržbou stavby.

Podmienkou je, aby pri týchto stavebných úpravách, ktoré priamo súvisia s obnovou bytových domov, ako aj iných stavieb, neboli zároveň zmenené ich podlahové plochy.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 712
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 829
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 021
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471