SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Dopravný podnik chce zvýšiť podiel vodičiek na linkách mestskej dopravy

V podniku totiž pracuje momentálne na pozícii vodič 1463 ľudí, z toho je len 68 vodičiek.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) chce zvýšiť podiel vodičiek na linkách bratislavskej MHD. V podniku totiž pracuje momentálne na pozícii vodič 1463 ľudí s vekovým priemerom 48 rokov, z toho je len 68 vodičiek.

"Električku riadi 51 vodičiek, autobusy 16 a trolejbus len jedna vodička," priblížil na stredajšom brífingu generálny riaditeľ DPB Milan Urban s tým, že chcú nové zamestnankyne prilákať na dobré zázemie, motivujúce odmeňovanie a rovnaké podmienky, aké majú v podniku muži.

Skryť Vypnúť reklamu

Práca nielen pre mužov

V súčasnosti podľa generálneho riaditeľa už neplatí, že táto práca je fyzicky namáhavá, preto je predurčená pre mužov. "Tým, že sa vynovil náš vozidlový park, tak sa táto práca stala oveľa príjemnejšou," tvrdí Urban.

Záujemkyne o prácu vodičky sa môžu rozhodnúť pre akýkoľvek dopravný prostriedok MHD. Pri autobuse a trolejbuse musia však spĺňať vekový limit 24 rokov, pri električke 20 rokov. Na túto prácu musia byť zdravotne spôsobilé, absolvovať psychologické testy a odbornú prípravu.

"DPB ako jeden z mála prepravcov na Slovensku je schopný túto prípravu zabezpečiť pre záujemcov svojimi vlastnými kapacitami," podotkol generálny riaditeľ. Ako tvrdí, podnik je schopný zaškoliť aj záujemkyňu, ktorá je držiteľkou len vodičského oprávnenia skupiny B.

Skryť Vypnúť reklamu

Ženy, ktoré sa chcú stať vodičkami na linkách MHD by mali mať podľa vedúcej odboru rozvoja ľudských zdrojov DPB Petry Lanákovej pozitívny vzťah k ľuďom. "Taktiež vlastnosti, ako sú spoľahlivosť, trpezlivosť, zdvorilostné a milé vystupovanie," uviedla.

Najmladšia vodička DPB je 22-ročná Rebeka a cestujúcich preváža po hlavnom meste v električke. Autobus riadi aj 26-ročná Veronika a trolejbus ako jediná v Bratislave šoféruje 45-ročná Mária.

Vodičkou autobusu v DPB je už osem rokov Adriana Svoreňová, ktorá denne najazdí okolo 200 kilometrov. Niektorí cestujúci sa žene za volantom autobusu potešia, iní to podľa jej slov ani nezaregistrujú.

Lepší cit a empatia k ľuďom

"Oproti mužom - vodičom máme lepší cit a empatiu k ľuďom, nepatríme len k tej vareške. Medzi vodičkami a vodičmi však nie je veľký rozdiel," povedala. Pri tejto práci je pre ňu najťažšie skoré vstávanie o druhej v noci či psychické napätie.

Skryť Vypnúť reklamu

DPB trápi už niekoľko rokov problém nedostatku vodičov. V priebehu minulého roka sa podaril stav vodičov zvýšiť o približne 50 ľudí. Urban to považuje za úspech. "Minulý rok sme chceli zvýšiť počet vodičov o 70 ľudí. Toto číslo je cieľom aj pre tento rok," poznamenal.

Nových zamestnancov chcú prilákať aj mzdou, tá priemerná u vodiča MHD stúpla v roku 2016 o 100 eur a je na úrovni 1202 eur. Okrem základnej tarify sú vodiči mzdovo zvýhodnení za prácu nadčas, počas sviatkov či cez víkend, za nočnú prácu a bonus majú aj za výkon práce bez škody.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 051
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 397
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 422
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 928
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 012
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 493
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 190
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 750
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 350
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 519
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu