SME

Petíciu za obnovu linky 95 prerokujú poslanci v marci

Obyvatelia požadujú obnovenie pôvodnej trasy linky až na Šafárikovo námestie, kým nedokončia trať električky po Janíkov dvor.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - GABO KUCHTA)

BRATISLAVA. Petíciu za obnovenie pôvodnej trasy petržalskej autobusovej linky číslo 95 až na Šafárikovo námestie dovtedy, kým dokončia trať električky po Janíkov dvor, prerokujú bratislavskí mestskí poslanci v marci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre agentúru SITA to uviedol bratislavský mestský a petržalský miestny poslanec Oliver Kríž, ktorý so svojím hnutím Mladá Bratislava za obnovenie pôvodnej trasy autobusu vyzbierali za dva mesiace 3 295 podpisov.

Petíciu prerokujú v marci

V polovici novembra petíciu odovzdali do podateľne bratislavského magistrátu a v kópii aj do podateľne DPB. Aby sa petíciou zaoberali bratislavskí mestskí poslanci, musela mať tisíc podpisov.

SkryťVypnúť reklamu

Z petičného oddelenia bratislavského magistrátu prišiel poslancovi list, v ktorom píšu, že petíciu predložia na rokovanie zastupiteľstva, ktoré bude 30. marca.

Trasu linky číslo 95 po otvorení bratislavského Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátili po Muchovo námestie v Petržalke.

Ak chcú v súčasnosti cestujúci z Petržalky pokračovať v ceste do centra mesta, musia prestúpiť na električku na Farského ulici a novou električkou prejsť cez Starý most dve zastávky na Šafárikovo námestie.

"Tí, ktorí cestujú iba na Šafárikovo námestie, si pre tento prestup musia kupovať 30-minútový lístok namiesto 15-minútového," hovorí Kríž

Hľadajú riešenie

Pre ľudí, ktorí podpísali petíciu, hľadajú riešenia, ako linku vrátiť na druhú stranu Dunaja.

SkryťVypnúť reklamu

"Obyvatelia chceli, aby linka išla cez Most Apollo popri nábreží na Most SNP a späť. Dopravný podnik Bratislava však pripomienkoval, že je to alternatíva k električkovej trase. Museli sme preto hľadať iné riešenia", uviedol Oliver Kríž.

"Požiadavkám najviac vyhovuje možnosť, aby každá druhá petržalská autobusová linka 95 v budúcnosti nekončila na Farského a mohla by ďalej premávať cez Most Apollo na druhú stranu Dunaja smerom k autobusovej stanici."

Kríž ďalej doplnil, že trasa by išla okolo ministerstva vnútra, Slovenského národného divadla a po Moste Apollo by sa linka vrátila späť. Náklady na tento spoj odhadujú podľa Kríža na 570-tisíc eur ročne.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Takto chutí zlato
  2. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  4. Vyskúšali sme Asus ProArt P16, notebook pre kreatívcov
  5. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  8. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 380
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 6 822
  3. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 6 162
  4. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 683
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 3 612
  6. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 346
  7. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 271
  8. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi 2 134
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 45 325
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 434
  3. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 9 053
  4. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 734
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 6 699
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 676
  7. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 785
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 430
  1. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  2. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  3. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  4. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  5. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  7. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  8. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
SkryťZatvoriť reklamu