Tohtoročná zima v Bratislave si vyžiadala náročnejšiu údržbu ciest

Najzložitejšia je zimná údržba v kopcovitých terénoch v Rači, na Kramároch či Kolibe.

Ilustračná snímka.(Zdroj: TASR/Dano Veselský)

BRATISLAVA. Tohtoročná zima je na údržbu komunikácií v Bratislave náročnejšia ako vlaňajšia. Ku koncu januára sa v meste vykonalo už 109 lokálnych likvidačných alebo preventívnych posypov.

Bratislavský magistrát si doteraz objednal sedem celomestských posypov vrátane pluhovania.

"V porovnaní s minuloročnou sezónou ide o dvojnásobne vyšší počet zásahov," povedal konateľ dodávateľskej spoločnosti A.R.K. technické služby Jan Ludvík.

Na údržbu komunikácií sa doteraz použilo približne 2500 ton posypovej soli. Takmer rovnaké množstvo materiálu sa spotrebovalo počas celej zimnej sezóny 2015/2016.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Rok 2016 bol na Slovensku podľa klimatológov mimoriadne teplý a daždivý

"Najkritickejším dňom z pohľadu úhrnu zrážok bol 14. január, kedy boli realizované dva celomestské posypy s pluhovaním a v teréne boli aj všetci pracovníci, ktorí zabezpečovali dočisťovanie neprístupných úsekov, zastávok MHD, priechodov, chodníkov a priestranstiev, ktoré patria do správy hlavného mesta," priblížila hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Najzložitejšia je zimná údržba v kopcovitých terénoch v Rači, na Kramároch, Kolibe či Dlhých dieloch.

Hlavné mesto na údržbu verejných priestorov vo svojej správe používa posypovú soľ, ale aj ekologický posypový materiál na báze chloridu horečnatého.

Ten je šetrnejší k životnému prostrediu a mesto ho využíva na mostoch, v lokalitách s pásmom hygienickej ochrany spodných vôd, na údržbu schodov, lávok, nadchodov a v historickom centre mesta napríklad na Hlavnom a Františkánskom námestí.

Počas tejto zimnej sezóny je v pohotovosti 43 sypačov, 11 multikár, snehová fréza a 86 pracovníkov.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 712
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 829
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 021
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471