SME
Piatok, 23. apríl, 2021 | Meniny má VojtechKrížovkyKrížovky

Mestská poslankyňa: Bratislava sa nesmie inšpirovať Prahou

Urobiť z mesta atraktívnu destináciu lákajúcu turistov na dlhší pobyt je beh na dlhú trať, myslí si Soňa Svoreňová (Bratislava Inak).

Poslankyňa Mestského zastupiteľstva hlavného mesta Bratislavy Soňa Svoreňová.Poslankyňa Mestského zastupiteľstva hlavného mesta Bratislavy Soňa Svoreňová. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ak sa chce Bratislava v oblasti cestovného ruchu efektívne rozvíjať a zároveň skvalitňovať život svojich obyvateľov, mala by v oblasti turizmu ponúkať jedinečný produkt, s ktorým sa stotožňujú i samotní Bratislavčania. Určite by nemala napodobniť príklad Prahy, kde centrum mesta ovládli zahraniční investori, ktorí svojou ponukou pre turistov ignorujú tradície mesta i českej kultúry.

V relácii Tablet.TV Mesiac v Bratislave to uviedla poslankyňa bratislavského mestského zastupiteľstva Soňa Svoreňová (Bratislava Inak), ktorá so svojím kolegom z mestského parlamentu Tomášom Korčekom (Klub nezávislých poslancov) diskutovala o potenciáli ďalšieho rozvoja cestovného ruchu v hlavnom meste.

Skryť Vypnúť reklamu

Kedysi mesto chemického priemyslu

Obaja skonštatovali, že pozitívne čísla, ktoré Bratislava v návštevnosti v poslednom období dosiahla, sú potvrdením efektívnosti vynaložených snáh v tejto oblasti. "Bratislava bola kedysi iba mestom chemického priemyslu, ktoré navštevovali komunistické delegácie. Ak sa darí prilákať každoročne viac a viac turistov, je to dôkaz veľkej premeny, ktorou mesto prešlo od Novembra 89," poznamenal Korček.

Podľa Svoreňovej budí priaznivý trend optimizmus, ktorý však nesmie viesť k uspokojeniu. "Urobiť z mesta atraktívnu destináciu lákajúcu turistov na dlhší pobyt je beh na dlhú trať, v ktorom musia ísť naplno všetci zainteresovaní v tejto oblasti - mesto, kraj, ale aj podnikateľské subjekty v segmente služieb," upozornila.

Skryť Vypnúť reklamu

Kým doteraz sa zdôrazňovala pri prezentácii mesta predovšetkým historicko-kultúrna tradícia, potenciál do budúcnosti má podľa poslankyne najmä prezentácia možností, ktoré Bratislava ponúka ako mesto spojené s prírodou. Poukázala pritom na to, že ak do mesta prichádzali ľudia inšpirovaní témou korunovačnej Bratislavy, išlo vo väčšine prípadov o krátkodobých návštevníkov, ktorí sa zdržiavali v centre. Svoreňová je však presvedčená, že rozvoj turizmu v budúcnosti sa musí týkať celého mesta.

"Rozvoj turistického ruchu by mal znamenať aj zvýšenie kvality života samotných Bratislavčanov, preto by sme zvýšené príjmy z turizmu mali investovať do prezentácie moderného mesta a turistiky v prírode. V tejto oblasti má čo ponúknuť každá mestská časť," upozornila Svoreňová. Ako príklad spomenula možné využitie Malého Dunaja vo Vrakuni. "Ak by sa nám podarilo z tejto lokality urobiť atraktívne miesto ponúkajúce možnosti pre vodákov a aktívny oddych a tiež dostatok reštauračných služieb, som presvedčená, že by sa nám podarilo vytvoriť atraktívnu destináciu pre turistov z prihraničných oblastí," skonštatovala.

Skryť Vypnúť reklamu

Potenciál v lesoparku

Minimálne rovnaký potenciál vidí Korček v bratislavskom lesoparku. V tejto súvislosti pripomenul ocenenie, ktoré sa lesoparku dostalo od prestížneho britského denníka The Telegraph. Ten ho zaradil medzi desiatku najlepších miest pre dovolenku v lese. Korček v tom vidí i odraz doterajších snáh zachovať a rozvíjať turistické atrakcie v prostredí mestských lesov.

"O lanovku, ktorú sme nechceli zrušiť, je stále väčší záujem. Vďaka tomu, že je tu lanovka, vznikla i občianska iniciatíva realizovať bike park, ktorý už vyhľadávajú aj zahraniční návštevníci. Ďalšie občianske združenie sa pustilo do rekonštrukcie bunkrov z prvej svetovej vojny," bilancoval poslanec zastupujúci v mestskom parlamente Nové Mesto. "Takéto podnety generujú ďalšie iniciatívy a aktivity, ktoré zúročujú potenciál pre rozvoj cestovného ruchu, ale i možnosti aktívneho oddychu pre samotných obyvateľov mesta," upozornil Korček.

K doteraz naplno nevyužívaným možnostiam, ktoré majú perspektívu prilákať do Bratislavy ďalších návštevníkov, zaradili obaja poslanci aj využitie prostredia Dunaja či kongresovú turistiku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  3. Niečo pečie: Junior pripravuje novú kuchársku show
  4. Seychely: Pláže, korytnačky aj unikátny prales
  5. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  6. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  7. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  8. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  9. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  10. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  1. Seychely: Pláže, korytnačky aj unikátny prales
  2. Niečo pečie: Junior pripravuje novú kuchársku show
  3. Svoj Dom snov nájdete pri OC Cassovia už tento víkend
  4. 7 najčastejších chýb pri zateplení fasády
  5. Riaditeľ Kositu: Odpad vyriešia technológie, skládky končia
  6. Nákupy zadarmo vo Forum Poprad
  7. AAA AUTO otvorilo pobočky s ponukou 4000 áut
  8. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  9. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  10. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 24 693
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 13 687
  3. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou 11 057
  4. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky? 10 755
  5. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 7 594
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 7 197
  7. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 7 047
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 6 617
  9. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 6 612
  10. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze 6 499
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu