Nesrovnal sa majiteľov herní nebojí, celoplošný zákaz hazardu predloží

Hlavné mesto je podľa Nesrovnala pripravené vyrovnať sa aj s deficitom, ktorý prinesie výpadok z príjmu z prevádzky herní.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME- Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Medializované upozornenia Asociácie zábavy a hier, že v prípade obmedzenia prevádzky hazardu v Bratislave sa bude brániť právnou cestou, primátorovi hlavného mesta Ivovi Nesrovnalovi spánok neberú.

"Ide im o peniaze. Nech sa len vyhrážajú, nech žalujú, keď prídu, tak sa pokonáme," uviedol v relácii Tablet.TV Hlavné mesto, ktorá má dnes o 11.00 h premiéru.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zákaz hazardu

V diskusii potvrdil, že na februárové mestské zastupiteľstvo predloží návrh celoplošného zákazu hazardu. Či sa aj celoplošné obmedzenie prijme, bude podľa neho otázkou pre poslancov, ktorí sa budú riadiť novelizovaným zákonom o hazarde.

Ten okrem iného určuje typy objektov a zariadení, v ktorých môžu byť herne. Objavili sa už návrhy a úvahy, aby obecné zastupiteľstvá mohli regulovať hazard aj v jednotlivých častiach obce.

"Predložím návrh v znení, v akom požadovala zákaz petícia, ostatné je na poslancoch, uvidím, s čím prídu," povedal Nesrovnal.

Pripomenul, že herne ani po vydaní VZN hneď nezmiznú, licencie, ktoré boli vydané, ostanú v platnosti. "Spravidla sa vydávajú do konca roka. Na ďalší rok už licencie nebudeme vydávať," oznámil.

Strata príjmov

Hlavné mesto je podľa neho pripravené vyrovnať sa aj s deficitom, ktorý prinesie výpadok z príjmu z prevádzky herní na území Bratislavy. "Áno, o nejaký príjem prídeme, ale nemožno všetko merať peniazmi," vyhlásil.

V relácii Tablet.TV sa Nesrovnal vyjadril aj k výzvam, pred ktorými v roku 2017 stojí hlavné mesto. Potvrdil, že jednou z hlavných snáh bude zmena zákona o Bratislave, ktorou chce zabezpečiť viac financií i väčšie kompetencie pre hlavné mesto.

Štruktúra Bratislavy

Poukázal na to, že diskusia sa musí viesť o zefektívnení viacstupňovej štruktúry kompetencií v hlavnom meste, keď do riadenia na území mesta vstupuje mestská časť, hlavné mesto, samosprávny kraj i štát.

Nesrovnal tvrdí, že práve v dôsledku tejto "rozbujnenosti" štruktúr nie je Bratislava schopná efektívne reagovať na moderné výzvy. Naďalej zastáva názor, že Bratislava by mala byť krajom.

Naznačil však, že diskusia sa musí viesť aj o tom, čo prináša súčasné rozdelenie hlavného mesta na 17 mestských častí. "Nie je dôležité, koľko je mestských častí, ony majú svoju identitu, no dôležité je, čo robia. Nad tým sa budeme musieť zamyslieť, aké majú kompetencie, čo to stojí a aký je z toho prínos pre celé mesto," povedal.

V diskusii uistil, že Bratislava bude pokračovať v systémových projektoch a nadviaže na tie minuloročné - či už v oblasti strategických dopravných projektov, rekonštrukcie ciest, ale aj revitalizácie verejných priestranstiev.

Bratislava Hlavná stanica

Riešiť sa chystá i problém Hlavnej stanice. "Budeme rokovať s ministerstvom dopravy a Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) o spoločnom postupe," povedal a pripustil, že výsledkom môže byť aj spoločný postup pri vyhlásení medzinárodnej architektonickej súťaže, ktorá bude riešiť komplexne celý priestor stanice i predstaničného námestia.

"V každom prípade chceme so ŽSR a ministerstvom riešiť celkovo systém železničnej dopravy v Bratislave ako nosného dopravného systému, čo znamená aj oživenie Filiálky a posilnenie železničnej dopravy v meste," povedal Nesrovnal v diskusii Tablet.TV.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 20 787
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 918
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 425
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 313
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 733
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 900
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 539