Nesrovnal sa majiteľov herní nebojí, celoplošný zákaz hazardu predloží

Hlavné mesto je podľa Nesrovnala pripravené vyrovnať sa aj s deficitom, ktorý prinesie výpadok z príjmu z prevádzky herní.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME- Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Medializované upozornenia Asociácie zábavy a hier, že v prípade obmedzenia prevádzky hazardu v Bratislave sa bude brániť právnou cestou, primátorovi hlavného mesta Ivovi Nesrovnalovi spánok neberú.

"Ide im o peniaze. Nech sa len vyhrážajú, nech žalujú, keď prídu, tak sa pokonáme," uviedol v relácii Tablet.TV Hlavné mesto, ktorá má dnes o 11.00 h premiéru.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zákaz hazardu

V diskusii potvrdil, že na februárové mestské zastupiteľstvo predloží návrh celoplošného zákazu hazardu. Či sa aj celoplošné obmedzenie prijme, bude podľa neho otázkou pre poslancov, ktorí sa budú riadiť novelizovaným zákonom o hazarde.

Ten okrem iného určuje typy objektov a zariadení, v ktorých môžu byť herne. Objavili sa už návrhy a úvahy, aby obecné zastupiteľstvá mohli regulovať hazard aj v jednotlivých častiach obce.

"Predložím návrh v znení, v akom požadovala zákaz petícia, ostatné je na poslancoch, uvidím, s čím prídu," povedal Nesrovnal.

Pripomenul, že herne ani po vydaní VZN hneď nezmiznú, licencie, ktoré boli vydané, ostanú v platnosti. "Spravidla sa vydávajú do konca roka. Na ďalší rok už licencie nebudeme vydávať," oznámil.

Strata príjmov

Hlavné mesto je podľa neho pripravené vyrovnať sa aj s deficitom, ktorý prinesie výpadok z príjmu z prevádzky herní na území Bratislavy. "Áno, o nejaký príjem prídeme, ale nemožno všetko merať peniazmi," vyhlásil.

V relácii Tablet.TV sa Nesrovnal vyjadril aj k výzvam, pred ktorými v roku 2017 stojí hlavné mesto. Potvrdil, že jednou z hlavných snáh bude zmena zákona o Bratislave, ktorou chce zabezpečiť viac financií i väčšie kompetencie pre hlavné mesto.

Štruktúra Bratislavy

Poukázal na to, že diskusia sa musí viesť o zefektívnení viacstupňovej štruktúry kompetencií v hlavnom meste, keď do riadenia na území mesta vstupuje mestská časť, hlavné mesto, samosprávny kraj i štát.

Nesrovnal tvrdí, že práve v dôsledku tejto "rozbujnenosti" štruktúr nie je Bratislava schopná efektívne reagovať na moderné výzvy. Naďalej zastáva názor, že Bratislava by mala byť krajom.

Naznačil však, že diskusia sa musí viesť aj o tom, čo prináša súčasné rozdelenie hlavného mesta na 17 mestských častí. "Nie je dôležité, koľko je mestských častí, ony majú svoju identitu, no dôležité je, čo robia. Nad tým sa budeme musieť zamyslieť, aké majú kompetencie, čo to stojí a aký je z toho prínos pre celé mesto," povedal.

V diskusii uistil, že Bratislava bude pokračovať v systémových projektoch a nadviaže na tie minuloročné - či už v oblasti strategických dopravných projektov, rekonštrukcie ciest, ale aj revitalizácie verejných priestranstiev.

Bratislava Hlavná stanica

Riešiť sa chystá i problém Hlavnej stanice. "Budeme rokovať s ministerstvom dopravy a Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) o spoločnom postupe," povedal a pripustil, že výsledkom môže byť aj spoločný postup pri vyhlásení medzinárodnej architektonickej súťaže, ktorá bude riešiť komplexne celý priestor stanice i predstaničného námestia.

"V každom prípade chceme so ŽSR a ministerstvom riešiť celkovo systém železničnej dopravy v Bratislave ako nosného dopravného systému, čo znamená aj oživenie Filiálky a posilnenie železničnej dopravy v meste," povedal Nesrovnal v diskusii Tablet.TV.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 20 652
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 576
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 13 889
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 042
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 547
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 533
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 395
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 452
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 363
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 147