Nesrovnal sa majiteľov herní nebojí, celoplošný zákaz hazardu predloží

Hlavné mesto je podľa Nesrovnala pripravené vyrovnať sa aj s deficitom, ktorý prinesie výpadok z príjmu z prevádzky herní.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME- Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Medializované upozornenia Asociácie zábavy a hier, že v prípade obmedzenia prevádzky hazardu v Bratislave sa bude brániť právnou cestou, primátorovi hlavného mesta Ivovi Nesrovnalovi spánok neberú.

"Ide im o peniaze. Nech sa len vyhrážajú, nech žalujú, keď prídu, tak sa pokonáme," uviedol v relácii Tablet.TV Hlavné mesto, ktorá má dnes o 11.00 h premiéru.

Zákaz hazardu

V diskusii potvrdil, že na februárové mestské zastupiteľstvo predloží návrh celoplošného zákazu hazardu. Či sa aj celoplošné obmedzenie prijme, bude podľa neho otázkou pre poslancov, ktorí sa budú riadiť novelizovaným zákonom o hazarde.

Ten okrem iného určuje typy objektov a zariadení, v ktorých môžu byť herne. Objavili sa už návrhy a úvahy, aby obecné zastupiteľstvá mohli regulovať hazard aj v jednotlivých častiach obce.

"Predložím návrh v znení, v akom požadovala zákaz petícia, ostatné je na poslancoch, uvidím, s čím prídu," povedal Nesrovnal.

Pripomenul, že herne ani po vydaní VZN hneď nezmiznú, licencie, ktoré boli vydané, ostanú v platnosti. "Spravidla sa vydávajú do konca roka. Na ďalší rok už licencie nebudeme vydávať," oznámil.

Strata príjmov

Hlavné mesto je podľa neho pripravené vyrovnať sa aj s deficitom, ktorý prinesie výpadok z príjmu z prevádzky herní na území Bratislavy. "Áno, o nejaký príjem prídeme, ale nemožno všetko merať peniazmi," vyhlásil.

V relácii Tablet.TV sa Nesrovnal vyjadril aj k výzvam, pred ktorými v roku 2017 stojí hlavné mesto. Potvrdil, že jednou z hlavných snáh bude zmena zákona o Bratislave, ktorou chce zabezpečiť viac financií i väčšie kompetencie pre hlavné mesto.

Štruktúra Bratislavy

Poukázal na to, že diskusia sa musí viesť o zefektívnení viacstupňovej štruktúry kompetencií v hlavnom meste, keď do riadenia na území mesta vstupuje mestská časť, hlavné mesto, samosprávny kraj i štát.

Nesrovnal tvrdí, že práve v dôsledku tejto "rozbujnenosti" štruktúr nie je Bratislava schopná efektívne reagovať na moderné výzvy. Naďalej zastáva názor, že Bratislava by mala byť krajom.

Naznačil však, že diskusia sa musí viesť aj o tom, čo prináša súčasné rozdelenie hlavného mesta na 17 mestských častí. "Nie je dôležité, koľko je mestských častí, ony majú svoju identitu, no dôležité je, čo robia. Nad tým sa budeme musieť zamyslieť, aké majú kompetencie, čo to stojí a aký je z toho prínos pre celé mesto," povedal.

V diskusii uistil, že Bratislava bude pokračovať v systémových projektoch a nadviaže na tie minuloročné - či už v oblasti strategických dopravných projektov, rekonštrukcie ciest, ale aj revitalizácie verejných priestranstiev.

Bratislava Hlavná stanica

Riešiť sa chystá i problém Hlavnej stanice. "Budeme rokovať s ministerstvom dopravy a Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) o spoločnom postupe," povedal a pripustil, že výsledkom môže byť aj spoločný postup pri vyhlásení medzinárodnej architektonickej súťaže, ktorá bude riešiť komplexne celý priestor stanice i predstaničného námestia.

"V každom prípade chceme so ŽSR a ministerstvom riešiť celkovo systém železničnej dopravy v Bratislave ako nosného dopravného systému, čo znamená aj oživenie Filiálky a posilnenie železničnej dopravy v meste," povedal Nesrovnal v diskusii Tablet.TV.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 535
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 853
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 489
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 125
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 012
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 969
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 777
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 520
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 291
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890