Bratislava pokračuje s odstraňovaním nelegálnej reklamy

Mesto podalo na stavebné úrady príslušných mestských častí 450 žiadostí o vypratanie bilbordov.

Ilustračné foto.(Zdroj: Ilustračné - Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Hlavné mesto SR Bratislava podľa primátora Iva Nesrovnala pokračuje s odstraňovaním nelegálnej reklamy, v meste zatiaľ odstránili približne päťdesiat reklám, ktoré boli bez povolenia.

Ako ďalej pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová, reklamy zmizli z mestských častí Podunajské Biskupice, Vrakuňa, Rača, Karlova Ves, Dúbravka, Devínska Nová Ves, Petržalka a Staré Mesto.

Bez označenia a zmluvy

Mesto podalo na stavebné úrady príslušných mestských častí 450 žiadostí o vypratanie bilbordov, ktoré sú na pozemkoch hlavného mesta SR Bratislavy nelegálne, bez označenia vlastníka a bez platnej nájomnej zmluvy.

Zo stavebných úradov mestských častí do konca minulého roka doručili sto povolení na ich odstránenie. Stavebné úrady totiž definitívne rozhodujú o ich odstránení a hlavné mesto nemôže svojvoľne odstraňovať akékoľvek reklamné zariadenie.

Bez dvoch bilbordov je od konca novembra minulého roka napríklad priestor pri parkovisku do Nemocnice sv. Cyrila a Metoda na Antolskej ulici v Petržalke.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Bratislave sa podľa primátora Nesrovnala darí, výsledky je vidieť

Náklady financuje mesto

Ako v novembri povedal Ivo Nesrovnal, náklady na jedno odstránenie sú od 50 do 500 eur, náklady financuje mesto. „Bilbordy skladujeme v Čiernom lese. Keď sa o ne niekto prihlási, za doplatok nájmu a po pripočítaní nákladov mu ich dáme, keď nie, o rok ich odvezieme do zberu a zrecyklujeme," pripomenul.

Na pozemkoch hlavného mesta sa nachádza štyritisíc bilbordov, z nich 2 800 je v priamej správe mesta, zvyšné sú na pozemkoch mestských častí. Vizuálny smog rieši hlavné mesto aj v spolupráci s partnermi z Asociácie vonkajšej reklamy, ktorá združuje bilbordové spoločnosti a zo zákona môže túto tému riešiť.

Hlavné mesto pokračuje v boji s vizuálnym smogom po tom, ako v októbri začalo s odstraňovaním 428 reklamných zariadení známych ako trojnožky, ktoré sa už dnes už na území Bratislavy podľa magistrátu nenachádzajú.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 13 602
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 11 023
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 10 171
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 736
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 308
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 629
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 527
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 408
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 254
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 862