Mesto a ŽSR neobnovia komplexne predstaničný priestor,tvrdí investor

Bratislavská samospráva oponuje, že viackrát vyzvala investora na dodržanie zmluvy a zrealizovanie projektu v zmluvnom termíne, no neúspešne.

Výsledky revitalizácie prostredia pred hlavnou stanicou na námestí Franza Liszta z roku 2015.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Hlavné mesto ani Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) nebudú schopné realizovať komplexnú obnovu priestoru pred Hlavnou stanicou v Bratislave. Pre TASR to uviedla spoločnosť Transprojekt, podľa ktorej to dokazujú aj ich vyjadrenia za posledný mesiac. Samotná firma však mala do konca roka 2016 obnoviť priestor pred stanicou. Podľa bratislavského magistrátu sa to však nestalo, investičný zámer zrealizovaný nebol a do konca zmluvného termínu mestu investor stavebné objekty a plánované investície neodovzdal. Zmluva medzi Bratislavou a Transprojektom tak ku koncu roka 2016 vypršala.

Článok pokračuje pod video reklamou

Čaká sa

"Rešpektujeme rozhodnutie mesta v tejto veci. V súčasnosti je celá záležitosť, tak ako sme avizovali, v rukách právnych zástupcov. Všetky ďalšie kroky sú a budú len prirodzenou reakciou na uvedený postoj mesta," uviedla mediálna zástupkyňa investora Mária Adamová. Spoločnosť Transprojekt pre TASR ešte v novembri 2016 povedala, že je pripravená podať ochranné žaloby zahŕňajúce tak návrhy na predbežné opatrenia, ako aj žaloby týkajúce sa ochrany dobrej povesti, uplatnenia si náhrady škody a nemajetkovej ujmy, ktoré spoločnosti mali vzniknúť dlhodobým odmietaním súčinnosti zo strany mesta. Zároveň deklarovala, že si preukázateľne splnila všetky záväzky, ktoré jej vyplývali z uzatvorených dokumentov, tak s hlavným mestom, ako aj so ŽSR.

Bratislavská samospráva oponuje, že viackrát vyzvala investora na dodržanie zmluvy a zrealizovanie projektu v zmluvnom termíne, no neúspešne. V decembri 2016 mesto informovalo investora, že časový dodatok k zmluve uzatvorenej ešte v roku 2010 vedenie mesta i mestskí poslanci odmietli prijať a v prípade, ak mestu neodovzdá právoplatne skolaudované stavebné objekty a plánované investície, tak ako boli zmluvne dohodnuté, zmluva prestáva platiť.

"Viac ako šesť rokov sa na stanici a v okolí zmenilo len to, do čoho investovalo hlavné mesto a železnice - zrevitalizované predstaničné námestie, opravené eskalátory či zmodernizovanie električkovej trate. Teraz máme konečne rozviazané ruky, aspoň čo sa týka predstaničných priestorov, ktoré sa vrátia do majetku mesta," povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Stretnúť sa chce s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (Most-Híd) a generálnym riaditeľom Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martinom Erdössym, aby spoločne skoordinovali ďalší postup rekonštrukcie priestoru stanice.

Železnice sú pripravené

ŽSR vítajú záujem hlavného mesta a sú pripravené rokovať. "Urobíme všetko pre to, aby sme v priebehu roku 2017 menšími rekonštrukčnými úpravami zvýšili komfort a úroveň cestovania a popritom musíme rozhodnúť o ďalšom postupe vo veci nerealizovaného projektu," povedal Erdössy. V novembri 2016 ŽSR uviedli, že Hlavná stanica zostane v tvarovo nezmenenej podobe, ale výzorovo a kvalitatívne zmení svoju podobu do času komplexnej rekonštrukcie celej budovy. Taktiež sa pripravuje aj prestavba nákladných výťahov na nástupištia na osobné výťahy.

ŽSR majú s Transprojektom uzavretú nájomnú zmluvu o prenájme pozemkov, ktoré mali byť súčasťou rekonštrukcie predstaničného námestia. Zmluva bola uzatvorená na dobu 50 rokov. Železnice tvrdia, že investor si nájomné riadne platí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Rozprávkové tankovanie
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 931
  2. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 12 838
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 449
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 395
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 10 408
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 509
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 145
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 915
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 127