SME
Sobota, 4. február, 2023 | Meniny má Veronika

Dopravca kúpi nové autobusy

Bratislavský dopravný podnik plánuje vyradiť 103 vozidiel,nakúpi však iba 90 nových. Nové vozidlá neponúknu podľa mestského poslanca Radoslava Olekšáka dostatočnú kapacitu a komfort.

Dopravný podnik Bratislava plánuje vyradiť všetky staré "Karosy".Dopravný podnik Bratislava plánuje vyradiť všetky staré "Karosy". (Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Vo vozovom parku bratislavského dopravného podniku pribudne 90 nových autobusov.

V uliciach sa objavia najskôr v druhej polovici budúceho roku. Všetko však bude podľa generálneho riaditeľa Dopravného podniku Bratislava Milana Urbana závisieť od rýchlosti verejného obstarávania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na cestách má pribudnúť 32 autobusov s dĺžkou 18 metrov, 28 autobusov s dĺžkou 12 metrov, 24 autobusov s dĺžkou 10,5 metra a šesť autobusov s dĺžkou do deviatich metrov.

Dopravca zaplatí nové autobusy pomocou dlhodobého úveru vo výške 24 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Málo kĺbových autobusov

Kým nákup nových vozidiel mestskí poslanci schválili, rokovali o ňom dvakrát. Prvý návrh počítal s 88 autobusmi, na návrh poslankýň Kataríny Augustinič a Viery Kimerlingovej nakoniec mesto obstará o dva autobusy navyše.

Dopravca však plánuje vyradiť dokopy 103 autobusov vrátane všetkých starých „karos“.

S nákupom 90 vozidiel, ako jediný, nesúhlasil mestský poslanec Radoslav Olekšák. „Aj žiakovi základnej školy je jasné, že keď vyraďujem 37 kĺbových autobusov, tak ich nemôžem nakúpiť 32,“ povedal.

Olekšák navrhoval, aby sa kúpilo 48 autobusov s dĺžkou 18 metrov. Zastupiteľstvo s tým nesúhlasilo, no podporilo jeho podnet vypracovať návrh nahradenia kĺbových autobusov za kĺbové trolejbusy, s pomocným pohonom na vybraných linkách.

SkryťVypnúť reklamu

„Ľuďom neponúkneme väčšiu kapacitu ani komfort. Keď sa budú Bratislavčania tlačiť v krátkych autobusoch, nech si potom urobia názor sami,“ dodal Olekšák.

Zameniť krátke autobusy za dlhšie kĺbové vozidlá podporuje aj občianska iniciatíva Lepšia doprava.

„Už dnes chýbajú denne vo výprave kĺbové vozidlá. Sú nahrádzané kratšími vozidlami, do ktorých sa cestujúci nezmestia,“ povedal Martin Fundárek z iniciatívy.

Počítať podľa neho treba aj s nárastom potreby kĺbových vozidiel v budúcnosti, pretože sa plánuje modernizácia električkových tratí a ďalšie vozidlá si môže vyžiadať aj rozvoj mesta – napríklad nové štvrte Južné mesto či Bory.

Autobusy sú za zenitom

„Doplňujúce návrhy, týkajúce sa zvýšenia počtu autobusov, alebo aj kontroly nad transparentnosťou celého procesu, nepredstavujú zásadný parameter, s ktorým by sa dopravný podnik nevedel vyrovnať,“ uviedol Urban.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravca nákup 90 nových autobusov víta. Zdôvodnil ich najmä tým, že má viacero vozidiel, ktoré sú staré, nespĺňajú dostatočný komfort a kvalitu pre cestujúcich, nie sú nízkopodlažné a nemajú klimatizáciu.

Bratislavčania cestujú aj 26-ročnými autobusmi, pričom rozumná životnosť autobusov v mestskej doprave je podľa šéfa autobusového dopravcu Slovak Lines Petra Sádovského zhruba do desiatich rokov od jeho výroby

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 12 020
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 7 537
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 918
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 907
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 769
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 1 185
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 063
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 402
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 752
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 948
  4. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 617
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 281
  6. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 3 100
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 069
  8. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 505
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu