SME

K pokračovaniu električky do Petržalky sú výhrady

Jednou z výhrad v pripomienkach občanov napríklad bolo, že kapacita električky v Petržalke nebude pre ľudí stačiť.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Nová možnosť pokračovania druhej časti električkovej trate v bratislavskej mestskej časti Petržalka v úseku Bosákova ulica – Janíkov dvor je podľa Martina Fundáreka z občianskeho združenia Lepšia doprava dobrá v tom, že nezasahuje do Chorvátskeho ramena, prináša však aj zhoršenie pri petržalskej zastávke Lietavská.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bezkolízny prestup a kapacita

„Nezabezpečuje tu bezkolízny prestup medzi električkou a autobusom. Bol by to teda podobný problém, ako je v súčasnosti v Karlovej Vsi na zastávke Molecová. Ešte to treba prepracovať," uviedol Fundárek po stredajšom verejnom prerokovaní pokračovania električky do Petržalky.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt „Nosný systém MHD, prevádzkový úsek Janíkov dvor – Šafárikovo námestie v Bratislave, 2. časť Bosákova ulica – Janíkov dvor“ nadväzuje na prvú etapu projektu Nosného systému MHD do Petržalky v rámci rozvoja dopravy a zlepšenia infraštruktúry v Bratislave.

Jednou z výhrad v pripomienkach občanov napríklad bolo, že kapacita električky v Petržalke nebude pre ľudí stačiť.

„Kapacita električkovej dopravy nie je limitovaná štvorminútovým intervalom, dá sa ísť aj na nižší. Premávku bude treba riešiť tak, aby neskolabovala priečna doprava. Znamená to, že nejakým spôsobom bude treba koordinovať oba smery jazdy električky, aby sa napríklad v špičke vozidlá stretávali a prešli naraz," pokračuje s tým, že ďalšou možnosťou zvyšovania kapacity je nasadenie dlhších súprav.

SkryťVypnúť reklamu

„Bude treba nakupovať aj ďalšie električky a môžu byť nielen päťčlánkové ale i sedemčlánkové," dodal.

Prechádzanie cez križovatky

Podľa Fundáreka ak sa má v meste budovať niečo, čo má byť nosným dopravným systémom, tak to musí byť aj v prijateľných intervaloch.

„Premávka mestských vlakov v dvadsaťminútovom intervale, to nie je niečo, čo verejnosti vyhovuje," poznamenal. Medzi pripomienkami verejnosti bolo i to, že električka v Petržalke bude prechádzať cez viaceré veľké križovatky a mohlo by to spôsobiť kolaps dopravy.

„Obával som sa, ako to bude vyzerať na Farského, kolaps dopravy tam mohol byť. Moje obavy sa však nepotvrdili, i keď tá križovatka nie je nastavená dobre, jej preferenciu by bolo dobré preprogramovať," ukončil Fundárek z Lepšej dopravy. Ako povedal primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal, projektanti sa v druhej etape snažia vyhnúť zákrutám, aby bola električková trať menej hlučná.

SkryťVypnúť reklamu

Električkovú trať napoja na súčasnú mestskú hromadnú dopravu tak, aby cestujúci maximálne využili električkovú dopravu z mestskej časti Petržalka do mestskej časti Staré Mesto.

Nebudú robiť výstavbu žiadnej súbežnej cestnej komunikácie, ktorú v tomto území pôvodne plánovali. Stavebné práce na druhej etape projektu nosného systému mestskej hromadnej dopravy naplánovali na obdobie rokov 2018 - 2020.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 592
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 114
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 687
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 853
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 157
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 936
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 057
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 232
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu