SME

Potrebujeme ďalšiu stanicu, myslí si bratislavský primátor

Ako hodnotí uplynulý rok, čo plánuje robiť ten budúci, prečo je presvedčený, že na Filiálku patrí stanica a či nahradí hlavnú stanicu, ktorú investor nestihol opraviť do konca tohto roku, ako pôvodne mal a prečo s ním mesto nevypovedalo zmluvu ako sľúbilo, odpovedal v rozhovore bratislavský primátor Ivo Nesrovnal.

(Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

Uplynulý rok bol v Bratislave turbulentný. Čo sa vám ako prvé spojí s rokom 2016?

„Výsledky.“

Ktoré?

„Vyriešili sme systémové veci, ako napríklad otvorenie Starého mosta, sprejazdnenie električky do Petržalky, zavedenie bratislavskej integrovanej dopravy či spustenie elektronizácie služieb občanov.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na ktoré opatrenie ste však hrdý najviac?

„Na električku do Petržalky a parkovaciu politiku.“

A naopak, čo by ste označili za to najhoršie, čo sa v Bratislave za posledných dvanásť mesiacov stalo, respektíve nevydarilo?

SkryťVypnúť reklamu

„V Bratislave pripadá na každý vyriešený problém ďalších desať problémov. Takže pred nami je ešte veľa práce. Som netrpezlivý perfekcionista a s tým sa žije ťažko, pretože chcete všetko hneď a urobené čo najlepšie. Uvedomujem si však, že Bratislava má ešte čo doháňať a budem na tom pracovať.“

Je na tom Bratislava lepšie ako pred rokom?

„Jednoznačne. Bratislava sa dynamicky mení k lepšiemu.“

Ste v polovici svojho volebného obdobia. Čo sa vám zatiaľ podarilo zmeniť?

„Okrem už spomínaných systémových projektov sme napríklad opravili päťdesiat kilometrov ciest, vysadili štyristo stromov, otvorili nové parky, osadili tristo odpadkových košov, vymenili lavičky, postavili detské ihriská či cyklotrasy, odstraňujeme grafity, riešime vizuálny smog a venujeme sa riešeniu situácie s ľuďmi bez domova. Za posledné dva roky sme urobili viac ako predchádzajúce vedenia mesta za niekoľko posledných rokov.“

SkryťVypnúť reklamu

K tým väčším opatreniam, ktoré ste urobili, patrí rekonštrukcia Štúrovej ulice a Starého mosta. Nemožno vám uprieť úsilie, pretože ak by ste to nestihli, mesto by prišlo o 70 miliónov eur. Nejde však o váš projekt, museli ste ho dokončiť.

„Uvedomujem si politické riziko, že tento projekt si bude každý privlastňovať, ale spomeňte si na to, ako to vyzeralo, keď som prišiel do úradu. Ľudia sa smiali, že na Štúrovej rastú paradajky. Projekt bol od mojich predchodcov manažérsky nepripravený, no teraz tu most stojí a funguje.“

Po pätnástich rokoch diskusie sa mestu konečne podarilo prijať rámce celomestskej parkovacej politiky. Mnohí však tvrdia, že sú príliš voľné, nerobia v parkovaní poriadok a že ste si len odškrtli predvolebný sľub. Len pár minút po schválení nariadenia sa už hovorilo aj o jeho novele. Ste s nariadením spokojný?

SkryťVypnúť reklamu

„Sú dva druhy ľudí. Jedni radi kritizujú a na všetkom vidia len zlé veci, pričom nikdy nič nenavrhnú, a druhí, ktorí sa snažia problémy riešiť. A ja sa radím do tej druhej skupiny. Pätnásť rokov tu narastal chaos a všetci problém iba odsúvali. Takto to už ďalej nemohlo ísť, preto som presadil jednotné pravidlá, ktoré zvýhodnia Bratislavčanov. Ide o ťažkú tému a toto je prvý krok, od ktorého sa vieme ďalej odpichnúť.“

Prečítajte si tiež: Čupka: parkovacia politika ma sklamala, je to taká žabomyš Čítajte 

Do nariadenia o parkovaní sa však na poslednú chvíľu zapracovali rôzne zmeny. Azda najväčšou je, že prvé dva roky nebudú musieť vodiči nič platiť. Prinesie to sľubovaný poriadok?

„Systém je slobodný. Mestské časti si môžu určiť, kedy sa pripoja a či vôbec. Doteraz to nebolo možné, lebo neexistoval mestský rámcový predpis. Malé mestské časti tak nebudú brzdiť veľké, ako Petržalka, Staré Mesto či Nové Mesto, ktoré parkovaciu politiku potrebujú okamžite. Takto to mestské časti chceli a môžu si nastaviť zóny parkovania či výšku platieb. Pre Bratislavu ide o prevratný krok.“

Medzi tie väčšie zmeny patrí v meste za posledný rok aj rekonštrukcia ciest. Magistrát však na ňu dostal kvôli predsedníctvu Rady Európskej únie štátnu dotáciu. Takže zrejme každý primátor by peniaze využil na ich opravu.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4SJU na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Bratislava: Rozhovory

Primátor hlavného mesta Matúš Vallo.

Cieľom rozvoja alternatívnych foriem dopravy nie sú príkazy, ale možnosti, tvrdí primátor.


SITA 5
Primátor hlavného mesta Matúš Vallo.

Výsledkom demokratickej voľby je, že nejaká skupina získa viac hlasov.


SITA 18
Matúš Vallo, primátor Bratislavy.

Hlavné mesto sa blíži k najnižšiemu zadlženiu za posledných 20 rokov.


SITA 1
Súvisiace témy: Ivo Nesrovnal, Bratislava
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  3. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  4. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  7. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 889
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 7 579
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 968
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 799
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 371
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 720
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 517
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 298
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 26 869
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 913
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 9 111
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 768
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 145
  6. Peter Franek: Pán Šaško a HLAS - ďakujeme. 7 610
  7. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 449
  8. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 343
  1. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  2. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  3. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  4. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  5. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  7. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  8. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
SkryťZatvoriť reklamu