SME
Piatok, 26. február, 2021 | Meniny má ViktorKrížovkyKrížovky

Potrebujeme ďalšiu stanicu, myslí si bratislavský primátor

Ako hodnotí uplynulý rok, čo plánuje robiť ten budúci, prečo je presvedčený, že na Filiálku patrí stanica a či nahradí hlavnú stanicu, ktorú investor nestihol opraviť do konca tohto roku, ako pôvodne mal a prečo s ním mesto nevypovedalo zmluvu ako sľúbilo, odpovedal v rozhovore bratislavský primátor Ivo Nesrovnal.

(Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

Uplynulý rok bol v Bratislave turbulentný. Čo sa vám ako prvé spojí s rokom 2016?

„Výsledky.“

Ktoré?

„Vyriešili sme systémové veci, ako napríklad otvorenie Starého mosta, sprejazdnenie električky do Petržalky, zavedenie bratislavskej integrovanej dopravy či spustenie elektronizácie služieb občanov.“

Na ktoré opatrenie ste však hrdý najviac?

„Na električku do Petržalky a parkovaciu politiku.“

A naopak, čo by ste označili za to najhoršie, čo sa v Bratislave za posledných dvanásť mesiacov stalo, respektíve nevydarilo?

SkryťVypnúť reklamu

„V Bratislave pripadá na každý vyriešený problém ďalších desať problémov. Takže pred nami je ešte veľa práce. Som netrpezlivý perfekcionista a s tým sa žije ťažko, pretože chcete všetko hneď a urobené čo najlepšie. Uvedomujem si však, že Bratislava má ešte čo doháňať a budem na tom pracovať.“

Je na tom Bratislava lepšie ako pred rokom?

„Jednoznačne. Bratislava sa dynamicky mení k lepšiemu.“

Ste v polovici svojho volebného obdobia. Čo sa vám zatiaľ podarilo zmeniť?

„Okrem už spomínaných systémových projektov sme napríklad opravili päťdesiat kilometrov ciest, vysadili štyristo stromov, otvorili nové parky, osadili tristo odpadkových košov, vymenili lavičky, postavili detské ihriská či cyklotrasy, odstraňujeme grafity, riešime vizuálny smog a venujeme sa riešeniu situácie s ľuďmi bez domova. Za posledné dva roky sme urobili viac ako predchádzajúce vedenia mesta za niekoľko posledných rokov.“

SkryťVypnúť reklamu

K tým väčším opatreniam, ktoré ste urobili, patrí rekonštrukcia Štúrovej ulice a Starého mosta. Nemožno vám uprieť úsilie, pretože ak by ste to nestihli, mesto by prišlo o 70 miliónov eur. Nejde však o váš projekt, museli ste ho dokončiť.

„Uvedomujem si politické riziko, že tento projekt si bude každý privlastňovať, ale spomeňte si na to, ako to vyzeralo, keď som prišiel do úradu. Ľudia sa smiali, že na Štúrovej rastú paradajky. Projekt bol od mojich predchodcov manažérsky nepripravený, no teraz tu most stojí a funguje.“

Po pätnástich rokoch diskusie sa mestu konečne podarilo prijať rámce celomestskej parkovacej politiky. Mnohí však tvrdia, že sú príliš voľné, nerobia v parkovaní poriadok a že ste si len odškrtli predvolebný sľub. Len pár minút po schválení nariadenia sa už hovorilo aj o jeho novele. Ste s nariadením spokojný?

SkryťVypnúť reklamu

„Sú dva druhy ľudí. Jedni radi kritizujú a na všetkom vidia len zlé veci, pričom nikdy nič nenavrhnú, a druhí, ktorí sa snažia problémy riešiť. A ja sa radím do tej druhej skupiny. Pätnásť rokov tu narastal chaos a všetci problém iba odsúvali. Takto to už ďalej nemohlo ísť, preto som presadil jednotné pravidlá, ktoré zvýhodnia Bratislavčanov. Ide o ťažkú tému a toto je prvý krok, od ktorého sa vieme ďalej odpichnúť.“

Prečítajte si tiež: Čupka: parkovacia politika ma sklamala, je to taká žabomyš Čítajte 

Do nariadenia o parkovaní sa však na poslednú chvíľu zapracovali rôzne zmeny. Azda najväčšou je, že prvé dva roky nebudú musieť vodiči nič platiť. Prinesie to sľubovaný poriadok?

„Systém je slobodný. Mestské časti si môžu určiť, kedy sa pripoja a či vôbec. Doteraz to nebolo možné, lebo neexistoval mestský rámcový predpis. Malé mestské časti tak nebudú brzdiť veľké, ako Petržalka, Staré Mesto či Nové Mesto, ktoré parkovaciu politiku potrebujú okamžite. Takto to mestské časti chceli a môžu si nastaviť zóny parkovania či výšku platieb. Pre Bratislavu ide o prevratný krok.“

Medzi tie väčšie zmeny patrí v meste za posledný rok aj rekonštrukcia ciest. Magistrát však na ňu dostal kvôli predsedníctvu Rady Európskej únie štátnu dotáciu. Takže zrejme každý primátor by peniaze využil na ich opravu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4SJU na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4SJU na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj perspektívne programy!
  2. Si maturant? Vyber si kvalitu a príď študovať pod Zobor!
  3. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  4. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  5. Študuj ekonómiu na špičkovej škole a odštartuj svoju kariéru!
  6. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  7. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  9. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  10. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  1. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  3. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  4. Dáma s pávím pierkom
  5. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  9. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  10. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 15 111
  2. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 12 511
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 7 356
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 7 335
  5. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 7 000
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 883
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 280
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 878
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 4 892
  10. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 4 378
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu