SME

Potrebujeme ďalšiu stanicu, myslí si bratislavský primátor

Ako hodnotí uplynulý rok, čo plánuje robiť ten budúci, prečo je presvedčený, že na Filiálku patrí stanica a či nahradí hlavnú stanicu, ktorú investor nestihol opraviť do konca tohto roku, ako pôvodne mal a prečo s ním mesto nevypovedalo zmluvu ako sľúbilo, odpovedal v rozhovore bratislavský primátor Ivo Nesrovnal.

(Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

Uplynulý rok bol v Bratislave turbulentný. Čo sa vám ako prvé spojí s rokom 2016?

„Výsledky.“

Ktoré?

„Vyriešili sme systémové veci, ako napríklad otvorenie Starého mosta, sprejazdnenie električky do Petržalky, zavedenie bratislavskej integrovanej dopravy či spustenie elektronizácie služieb občanov.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na ktoré opatrenie ste však hrdý najviac?

„Na električku do Petržalky a parkovaciu politiku.“

A naopak, čo by ste označili za to najhoršie, čo sa v Bratislave za posledných dvanásť mesiacov stalo, respektíve nevydarilo?

SkryťVypnúť reklamu

„V Bratislave pripadá na každý vyriešený problém ďalších desať problémov. Takže pred nami je ešte veľa práce. Som netrpezlivý perfekcionista a s tým sa žije ťažko, pretože chcete všetko hneď a urobené čo najlepšie. Uvedomujem si však, že Bratislava má ešte čo doháňať a budem na tom pracovať.“

Je na tom Bratislava lepšie ako pred rokom?

„Jednoznačne. Bratislava sa dynamicky mení k lepšiemu.“

Ste v polovici svojho volebného obdobia. Čo sa vám zatiaľ podarilo zmeniť?

„Okrem už spomínaných systémových projektov sme napríklad opravili päťdesiat kilometrov ciest, vysadili štyristo stromov, otvorili nové parky, osadili tristo odpadkových košov, vymenili lavičky, postavili detské ihriská či cyklotrasy, odstraňujeme grafity, riešime vizuálny smog a venujeme sa riešeniu situácie s ľuďmi bez domova. Za posledné dva roky sme urobili viac ako predchádzajúce vedenia mesta za niekoľko posledných rokov.“

SkryťVypnúť reklamu

K tým väčším opatreniam, ktoré ste urobili, patrí rekonštrukcia Štúrovej ulice a Starého mosta. Nemožno vám uprieť úsilie, pretože ak by ste to nestihli, mesto by prišlo o 70 miliónov eur. Nejde však o váš projekt, museli ste ho dokončiť.

„Uvedomujem si politické riziko, že tento projekt si bude každý privlastňovať, ale spomeňte si na to, ako to vyzeralo, keď som prišiel do úradu. Ľudia sa smiali, že na Štúrovej rastú paradajky. Projekt bol od mojich predchodcov manažérsky nepripravený, no teraz tu most stojí a funguje.“

Po pätnástich rokoch diskusie sa mestu konečne podarilo prijať rámce celomestskej parkovacej politiky. Mnohí však tvrdia, že sú príliš voľné, nerobia v parkovaní poriadok a že ste si len odškrtli predvolebný sľub. Len pár minút po schválení nariadenia sa už hovorilo aj o jeho novele. Ste s nariadením spokojný?

SkryťVypnúť reklamu

„Sú dva druhy ľudí. Jedni radi kritizujú a na všetkom vidia len zlé veci, pričom nikdy nič nenavrhnú, a druhí, ktorí sa snažia problémy riešiť. A ja sa radím do tej druhej skupiny. Pätnásť rokov tu narastal chaos a všetci problém iba odsúvali. Takto to už ďalej nemohlo ísť, preto som presadil jednotné pravidlá, ktoré zvýhodnia Bratislavčanov. Ide o ťažkú tému a toto je prvý krok, od ktorého sa vieme ďalej odpichnúť.“

Prečítajte si tiež: Čupka: parkovacia politika ma sklamala, je to taká žabomyš Čítajte 

Do nariadenia o parkovaní sa však na poslednú chvíľu zapracovali rôzne zmeny. Azda najväčšou je, že prvé dva roky nebudú musieť vodiči nič platiť. Prinesie to sľubovaný poriadok?

„Systém je slobodný. Mestské časti si môžu určiť, kedy sa pripoja a či vôbec. Doteraz to nebolo možné, lebo neexistoval mestský rámcový predpis. Malé mestské časti tak nebudú brzdiť veľké, ako Petržalka, Staré Mesto či Nové Mesto, ktoré parkovaciu politiku potrebujú okamžite. Takto to mestské časti chceli a môžu si nastaviť zóny parkovania či výšku platieb. Pre Bratislavu ide o prevratný krok.“

Medzi tie väčšie zmeny patrí v meste za posledný rok aj rekonštrukcia ciest. Magistrát však na ňu dostal kvôli predsedníctvu Rady Európskej únie štátnu dotáciu. Takže zrejme každý primátor by peniaze využil na ich opravu.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4SJU na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 217
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 958
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 210
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 554
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 501
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 126
  7. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 4 782
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 391
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 469
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 236
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 104
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 313
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 249
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 382
  7. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 338
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 785
  1. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  2. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  3. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  4. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  5. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  6. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  7. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  8. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
SkryťZatvoriť reklamu