SME

Zo Zimného prístavu môže byť nová štvrť

Centrum mesta sa pomaly rozširuje, za mostom Apollo by mohli vzniknúť byty či jachtársky prístav.

(Zdroj: Vizualizácia - JANREVAJ Design)

RUŽINOV. Docklands v Londýne, HafenCity v Hamburgu či Rivetoile v Štrasburgu. To je len niekoľko príkladov premeny bývalých prístavov na nové mestské štvrte.

Bratislava je takisto svedkom vytláčania priemyslu, ktorý sa prirodzene zhlukoval v okolí riečneho prístavu na Dunaji, do okrajových častí mesta, a vzniku nových štvrtí.

Bratislavčania takto prišli v minulých rokoch búraním o bývalú továreň Kablo či Gumon a dostali novú štvrť Eurovea s nákupným centrom, kanceláriami, bytmi a najmä promenádou popri Dunaji. Aktuálne sa pripravuje jej rozšírenie smerom k mostu Apollo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A aj to otvára otázku ďalšieho využitia priestoru, ktorý sa nachádza za mostom Apollo – Zimného prístavu.

„Funkčne „živý“ Zimný prístav sa tak dostáva do susedstva s „klasickými“ mestskými funkciami,“ povedal Peter Jurkovič, riaditeľ Krajského pamiatkového úradu Bratislava.

A práve to podľa neho prináša lokalite prístavu veľkú príležitosť z hľadiska vytvorenia nových unikátnych mestských priestorov, samozrejme popri zachovaní pôvodnej funkcie Zimného prístavu..

Zimný prístav je najstaršia časť Bratislavského prístavu, ktorá sa zachovala v autentickej podobe. Hoci stále funguje, niektoré jeho časti už boli vyhlásené za národné kultúrne pamiatky a pomaly chátra.

Práve to spolu s tlakmi na ďalšie rozširovanie centra vytvára dopyt po tom, na aký účel by tento priestor mohol v budúcnosti slúžiť.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa platného územného plánu mesta je oblasť Zimného prístavu určená na vodnú dopravu a rozvojové územie. To znamená, že Zimný prístav by mohol slúžiť napríklad ako jachtársky prístav. Vzhľadom na koncentráciu technických pamiatok by tu však mohlo byť vybudované aj múzeum.

Zimný prístav v súčasnosti stále využíva štátna firma Verejné prístavy na kotvenie lodí či prekládku železnej rudy, no je otvorená diskusii o jeho budúcej podobe.

O lokalitu prejavili záujem napríklad architekti z ateliéru JANREVAJ Design, ktorí si v nej vedia predstaviť byty, kancelárie, obchody a jachtársky prístav.

Prečítajte si tiež: Po prichýlených posádkach ostali stopy. Dom lodníkov v Zimnom prístave chátra Čítajte 

Výhodná adresa

Bratislava bola doteraz svedkom len obmedzeného počtu úspešných premien bývalých industriálnych priestorov na nové využitie.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C4S4H na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Nové realitné projekty

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Tipy z Rakúska aj od hostí. Ako vybudovať úspešné hotely?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Tipy z Rakúska aj od hostí. Ako vybudovať úspešné hotely?
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 068
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina 6 693
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 948
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 646
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 3 845
  6. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 793
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 422
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 157
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 15 730
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 387
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 202
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 825
  5. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 432
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 9 174
  7. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 8 964
  8. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 027
  1. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  2. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  3. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  4. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  5. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  6. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  7. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  8. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
SkryťZatvoriť reklamu