SME

Obchvat kradne dopravcovi vodičov

Šoféri bratislavskej verejnej dopravy dostávajú dobré ponuky, aby šli pracovať na stavbu nultého obchvatu.

(Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Bratislavský dopravca rieši už niekoľko rokov problém s nedostatkom vodičov pre mestské električky, autobusy a trolejbusy. Ten sa však môže pre výstavbu bratislavského obchvatu, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, ešte viac prehĺbiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Volajú mi vodiči, že dostávajú ponuku, aby jazdili na obchvate na tatrovke za sedem eur na hodinu, kde vozia zeminu. V dopravnom podniku majú 4,20 eura,“ uviedol mestský poslanec a člen Dozornej rady Dopravného podniku Bratislava Radoslav Olekšák.

SkryťVypnúť reklamu

Stabilizačný príspevok

Táto informácia nie je neznáma ani šéfovi dopravnej komisie mesta a mestskému poslancovi Jozefovi Uhlerovi.

„Budeme musieť stále intenzívnejšie hľadať nových vodičov. Mzdy sa zvyšujú pravidelne, už teraz je na tom dopravný podnik lepšie ako vodiči, ktorí sú na železniciach, ale súkromný sektor dokáže vždy ponúknuť o niečo viac,“ uviedol.

Generálny riaditeľ bratislavského dopravcu považuje hrozbu odlevu vodičov za reálnu, no podnik sa ňou zaoberá. Riešenie vidí Olekšák v tom, že rovnako ako získavajú nový vodiči náborový príspevok, benefit vo forme stabilizačného príspevku by mali dostávať aj starší vodiči, aby z podniku neodchádzali.

Priemerný vek vodiča

Priemerný vek vodičov verejnej dopravy je približne 58 rokov a aj hovorkyňa bratislavského dopravného podniku Adriana Volfová potvrdila neustály pokles stavu šoférov.

SkryťVypnúť reklamu

Aj preto sa dopravca od apríla pokúša naverbovať vodičov električiek novinkou a na tieto pozície láka vysokoškolákov na brigádu.

Z vyše stovky žiadostí však doteraz jazdí v uliciach len desať študentov, pričom ďalší traja aktuálne prechádzajú kurzom dopravcu.

Lanárenie vodičov

Dopravný podnik sa snaží zlanáriť aj vodičov autobusov a trolejbusov, a to tým, že im ponúka možnosť získania náborového príspevku v hodnote tritisíc eur, ak majú príslušnú kvalifikáciu. Šoférom - nováčikom zas ponúka možnosť získať bezplatne príslušné vodičské oprávnenie.

„Štandardom je aj mzdové zvýhodnenie napríklad za prácu nadčas, prácu počas sviatkov a víkendov, za zvýšenú namáhavosť či bonus za bezškodový výkon práce,“ ozrejmila Volfová.

Starých vodičov si chce dopravca udržať aspoň tým, že im zabezpečilo vyššie platy. Vodičom trolejbusov zdvihli mzdu o desať percent, vodičom autobusov o sedem percent ročne.

SkryťVypnúť reklamu

Priemerná mzda vodiča bratislavskej mestskej dopravy sa tak za prvý polrok 2016 dostala na úroveň 1 162 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 763
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 600
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 455
  4. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 463
  5. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 455
  6. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 123
  7. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 028
  8. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 982
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 392
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 936
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 562
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 188
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 191
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 659
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 681
  8. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 7 923
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
SkryťZatvoriť reklamu