SME

Obchvat kradne dopravcovi vodičov

Šoféri bratislavskej verejnej dopravy dostávajú dobré ponuky, aby šli pracovať na stavbu nultého obchvatu.

(Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Bratislavský dopravca rieši už niekoľko rokov problém s nedostatkom vodičov pre mestské električky, autobusy a trolejbusy. Ten sa však môže pre výstavbu bratislavského obchvatu, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, ešte viac prehĺbiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Volajú mi vodiči, že dostávajú ponuku, aby jazdili na obchvate na tatrovke za sedem eur na hodinu, kde vozia zeminu. V dopravnom podniku majú 4,20 eura,“ uviedol mestský poslanec a člen Dozornej rady Dopravného podniku Bratislava Radoslav Olekšák.

SkryťVypnúť reklamu

Stabilizačný príspevok

Táto informácia nie je neznáma ani šéfovi dopravnej komisie mesta a mestskému poslancovi Jozefovi Uhlerovi.

„Budeme musieť stále intenzívnejšie hľadať nových vodičov. Mzdy sa zvyšujú pravidelne, už teraz je na tom dopravný podnik lepšie ako vodiči, ktorí sú na železniciach, ale súkromný sektor dokáže vždy ponúknuť o niečo viac,“ uviedol.

Generálny riaditeľ bratislavského dopravcu považuje hrozbu odlevu vodičov za reálnu, no podnik sa ňou zaoberá. Riešenie vidí Olekšák v tom, že rovnako ako získavajú nový vodiči náborový príspevok, benefit vo forme stabilizačného príspevku by mali dostávať aj starší vodiči, aby z podniku neodchádzali.

Priemerný vek vodiča

Priemerný vek vodičov verejnej dopravy je približne 58 rokov a aj hovorkyňa bratislavského dopravného podniku Adriana Volfová potvrdila neustály pokles stavu šoférov.

SkryťVypnúť reklamu

Aj preto sa dopravca od apríla pokúša naverbovať vodičov električiek novinkou a na tieto pozície láka vysokoškolákov na brigádu.

Z vyše stovky žiadostí však doteraz jazdí v uliciach len desať študentov, pričom ďalší traja aktuálne prechádzajú kurzom dopravcu.

Lanárenie vodičov

Dopravný podnik sa snaží zlanáriť aj vodičov autobusov a trolejbusov, a to tým, že im ponúka možnosť získania náborového príspevku v hodnote tritisíc eur, ak majú príslušnú kvalifikáciu. Šoférom - nováčikom zas ponúka možnosť získať bezplatne príslušné vodičské oprávnenie.

„Štandardom je aj mzdové zvýhodnenie napríklad za prácu nadčas, prácu počas sviatkov a víkendov, za zvýšenú namáhavosť či bonus za bezškodový výkon práce,“ ozrejmila Volfová.

Starých vodičov si chce dopravca udržať aspoň tým, že im zabezpečilo vyššie platy. Vodičom trolejbusov zdvihli mzdu o desať percent, vodičom autobusov o sedem percent ročne.

SkryťVypnúť reklamu

Priemerná mzda vodiča bratislavskej mestskej dopravy sa tak za prvý polrok 2016 dostala na úroveň 1 162 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 007
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 915
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 110
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 834
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 122
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 723
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 483
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 754
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 324
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 345
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 675
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 147
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 009
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 567
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu