SME

Bratislavský dopravca chce kúpiť autobusy

Bratislavský dopravný podnik plánuje vyradiť 103 vozidiel, kúpiť chce však iba 88 nových. O nákupe nových autobusov budú mestskí poslanci rozhodovať na decembrovom zastupiteľstve.

Dopravný podnik Bratislava plánuje vyradiť všetky staré "Karosy".Dopravný podnik Bratislava plánuje vyradiť všetky staré "Karosy". (Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Do vozového parku bratislavského dopravného podniku by malo pribudnúť 88 nových autobusov.

Mestskí poslanci mali o ich nákupe rozhodnúť už v polovici novembra, no viacerí odborníci sa ozvali, že dokument o nákupe je nekoncepčný a zle pripravený.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Materiál preto zo zastupiteľstva stiahli a po odbornom prerokovaní o ňom majú poslanci mesta rozhodnúť na decembrovom zasadaní magistrátu.

Viac kĺbových autobusov

Dopravný podnik Bratislava chce nákup autobusov financovať prostredníctvom dlhodobého úveru vo výške 24 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Zaobstarať plánuje 30 autobusov dĺžky 18 metrov, 28 autobusov dĺžky 12 metrov, 24 autobusov dĺžky 10,5 metra a šesť autobusov dĺžky do deviatich metrov.

Z vozového parku však dopravca plánuje vyradiť 103 vozidiel, ktoré sú už technologicky zastarané.

„Aj žiakovi základnej školy je jasné, že keď vyraďujem 37 kĺbových autobusov, tak nemôžem nových kĺbových autobusov nakúpiť 30,“ povedal mestský poslanec Klubu pre Bratislavu Radoslav Olekšák.

Dopravca totiž plánuje vyradiť všetky vozidlá typu Karosa, ktoré majú vyše dvadsať rokov.

Predseda Klubu pre Bratislavu Martin Borguľa tvrdí, že nákup nových vozidiel je potrebný, no je dôležité, aby boli kúpené v správnej štruktúre.

Zameniť krátke autobusy za dlhšie kĺbové vozidlá podporuje aj občianska iniciatíva Lepšia doprava.

SkryťVypnúť reklamu

„Už dnes chýbajú denne vo výprave kĺbové vozidlá. Sú nahrádzané kratšími vozidlami, do ktorých sa cestujúci nezmestia,“ povedal Martin Fundárek z iniciatívy.

Navyše podľa neho treba počítať aj s nárastom potreby kĺbových vozidiel v budúcnosti, pretože sa plánuje modernizácia električkových tratí – karloveská radiála, ružinovská radiála a vajnorská radiála, čo si oproti dnešnému stavu vyžiada zvýšený počet autobusov na zabezpečenie náhradnej autobusovej dopravy.

„Predpokladám, že v súvislosti s plánovaným spustením parkovacej politiky sa časť cestujúcich presunie z áut do MHD, avšak niektoré linky sú už dnes na hranici svojej kapacity,“ povedal Fundárek.

Ďalší nárast vozidiel si podľa neho môže vyžiadať aj rozvoj mesta, ako napríklad nové štvrte Južné mesto či Bory.

SkryťVypnúť reklamu

Najskôr o rok

Generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Milan Urban tvrdí, že predložený návrh bol vypracovaný odborníkmi.

„Snažíme sa brať do úvahy všetky podnety občanov, no nie každému názoru je možné vyhovieť. Možno sme väčší akcent dali na to, aby sme nezaťažili rozpočet mesta a z toho vyplýval aj ten limit, že sme sa dostali k číslu 88,“ vysvetlil.

Nové autobusy sa objavia v uliciach najskôr v druhej polovici budúceho roka. „Parametrom je schvaľovací proces v mestskom zastupiteľstve, ako rýchlo pôjde verejné obstarávanie a nakoniec disponibilita víťazov budúceho tendra,“ podotkol.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 593
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 470
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 082
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 740
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 338
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 801
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 640
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 233
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 637
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 678
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 743
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 587
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 435
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 265
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 882
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 368
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu