SME
Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Rozhodovanie o zmenách v parkovaní zrejme odložia

O zavedení parkovacej politiky sa v stredu asi nerozhodne. Šéf dopravnej komisie hovorí, že návrh na zastupiteľstvo ešte nedajú.

Niektoré mestské časti skúšajú meniť parkovanie aj po svojom. ILUSTRAČNÉ FOTONiektoré mestské časti skúšajú meniť parkovanie aj po svojom. ILUSTRAČNÉ FOTO (Zdroj: SME - JOZEF JAKUBČO)

BRATISLAVA. O zavedení parkovacej politiky v Bratislave, ktorá má v parkovaní zvýhodniť Bratislavčanov a znížiť počet áut v meste, sa na stredajšom (16.11.) mestskom zastupiteľstve zrejme nerozhodne.

Mestský poslanec a šéf dopravnej komisie Jozef Uhler informoval, že návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN) k parkovacej politike v stredu predložený nebude. "Budeme to riešiť najskôr 8. decembra," priblížil.

Stovka pripomienok

Mestu k návrhu VZN prišlo takmer 100 pripomienok, ktoré chce teraz zapracovať. Mestská dopravná komisia podľa poslanca tento bod v pondelok neuzavrela, pretože všetky pripomienky prerokovať nestihla. "Ten bod preto nemôže ísť z legislatívneho hľadiska na zastupiteľstvo," podotkol poslanec.

Skryť Vypnúť reklamu

Konečné slovo majú mať mestské časti, ale mesto by malo tento systém dotiahnuť do detailov.

Jozef Drahovský, dopravný analytik

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal sa dnes ešte dohodne s predsedami poslaneckých klubov, či sa návrh VZN presunie na iné zastupiteľstvo. "Nechcem ale predbiehať, lebo o tom sa budem s nimi radiť dnes poobede," poznamenal.

Dotiahnuť do detailov

V pondelok podvečer sa k parkovacej politike konala verejná diskusia. Bratislavčania napríklad vedenie a pracovníkov mesta upozorňovali na to, že treba najprv budovať záchytné parkoviská, garážové domy, cyklotrasy, zlepšiť a zatraktívniť MHD, až potom zavádzať parkovaciu politiku.

Iní sa pýtali na zľavy pre seniorov, na parkovanie v iných mestských častiach, počet parkovacích miest či upozorňovali na nutnosť regulovať výstavbu, a taktiež, aby Bratislava nediskriminovala tých, ktorí do mesta dochádzajú za prácou.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa dopravného analytika Jozefa Drahovského treba pri zavedení parkovacej politiky v Bratislave postupovať veľmi citlivo. Ako tvrdí, je dobre, že konečné slovo majú mať mestské časti, ale mesto by malo tento systém dotiahnuť do detailov. "Aby sa s tým mestské časti netrápili a aby občania vedeli, ako to má byť a aké sú možnosti," povedal.

Primátor: Rok 2018 je nesprávne

Primátor na verejnej diskusii uviedol, že hlavné mesto už potrebuje pravidlá parkovania. Zároveň odmietol informácie, že by mala parkovacia politika začať platiť po schválení od 1.1. 2018. Tento systém je podľa neho slobodný a každá mestská časť sa doň môže zapojiť, kedy bude chcieť.

"Posilňovanie MHD, presun dopravy ľudí na železnicu, podpora cyklodopravy, budovanie záchytných parkovísk a parkovacích domov. To sú všetko veci, ktoré Bratislava robí, len musíme pohnúť aj s tou parkovacou politikou. Žiadny parkovací dom ani záchytné parkovisko vám nepomôže, keď parkovanie na ulici je zdarma," povedal Nesrovnal.

Skryť Vypnúť reklamu

Koľko to má stáť

Za rezidentskú parkovaciu kartu pre prvé vozidlo navrhuje mesto sumu v rozmedzí 20 až 100 eur na jeden rok. V prípade dočasného parkovania nerezidentov v jednotlivých zónach navrhuje samospráva spoplatnenie v rozhraní 0,20 až päť eur na hodinu.

Abonenti si zasa budú môcť zakúpiť parkovaciu kartu, ktorá by mala stáť minimálne päťnásobok a maximálne 50-násobok sumy rezidentskej parkovacej karty. Bratislavčania, ktorí budú jazdiť do iných mestských častí, než majú trvalý pobyt, majú mať 50-percentnú zľavu v týchto častiach a nebudú považovaní za nerezidentov.

Finálnu výšku poplatkov si ustanovia jednotlivé mestské časti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 136
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 11 972
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 798
  4. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 7 423
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 813
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 5 688
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 4 036
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 3 790
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 3 231
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 922
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  2. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  3. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  4. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  5. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  6. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  7. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  8. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 14 917
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 972
  3. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 4 804
  4. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 777
  5. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 652
  6. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 614
  7. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 243
  8. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 3 147
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu