Rozhodovanie o zmenách v parkovaní zrejme odložia

O zavedení parkovacej politiky sa v stredu asi nerozhodne. Šéf dopravnej komisie hovorí, že návrh na zastupiteľstvo ešte nedajú.

Niektoré mestské časti skúšajú meniť parkovanie aj po svojom. ILUSTRAČNÉ FOTO(Zdroj: SME - JOZEF JAKUBČO)

BRATISLAVA. O zavedení parkovacej politiky v Bratislave, ktorá má v parkovaní zvýhodniť Bratislavčanov a znížiť počet áut v meste, sa na stredajšom (16.11.) mestskom zastupiteľstve zrejme nerozhodne.

Mestský poslanec a šéf dopravnej komisie Jozef Uhler informoval, že návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN) k parkovacej politike v stredu predložený nebude. "Budeme to riešiť najskôr 8. decembra," priblížil.

Článok pokračuje pod video reklamou

Stovka pripomienok

Mestu k návrhu VZN prišlo takmer 100 pripomienok, ktoré chce teraz zapracovať. Mestská dopravná komisia podľa poslanca tento bod v pondelok neuzavrela, pretože všetky pripomienky prerokovať nestihla. "Ten bod preto nemôže ísť z legislatívneho hľadiska na zastupiteľstvo," podotkol poslanec.

Konečné slovo majú mať mestské časti, ale mesto by malo tento systém dotiahnuť do detailov.

Jozef Drahovský, dopravný analytik

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal sa dnes ešte dohodne s predsedami poslaneckých klubov, či sa návrh VZN presunie na iné zastupiteľstvo. "Nechcem ale predbiehať, lebo o tom sa budem s nimi radiť dnes poobede," poznamenal.

Dotiahnuť do detailov

V pondelok podvečer sa k parkovacej politike konala verejná diskusia. Bratislavčania napríklad vedenie a pracovníkov mesta upozorňovali na to, že treba najprv budovať záchytné parkoviská, garážové domy, cyklotrasy, zlepšiť a zatraktívniť MHD, až potom zavádzať parkovaciu politiku.

Iní sa pýtali na zľavy pre seniorov, na parkovanie v iných mestských častiach, počet parkovacích miest či upozorňovali na nutnosť regulovať výstavbu, a taktiež, aby Bratislava nediskriminovala tých, ktorí do mesta dochádzajú za prácou.

Podľa dopravného analytika Jozefa Drahovského treba pri zavedení parkovacej politiky v Bratislave postupovať veľmi citlivo. Ako tvrdí, je dobre, že konečné slovo majú mať mestské časti, ale mesto by malo tento systém dotiahnuť do detailov. "Aby sa s tým mestské časti netrápili a aby občania vedeli, ako to má byť a aké sú možnosti," povedal.

Primátor: Rok 2018 je nesprávne

Primátor na verejnej diskusii uviedol, že hlavné mesto už potrebuje pravidlá parkovania. Zároveň odmietol informácie, že by mala parkovacia politika začať platiť po schválení od 1.1. 2018. Tento systém je podľa neho slobodný a každá mestská časť sa doň môže zapojiť, kedy bude chcieť.

"Posilňovanie MHD, presun dopravy ľudí na železnicu, podpora cyklodopravy, budovanie záchytných parkovísk a parkovacích domov. To sú všetko veci, ktoré Bratislava robí, len musíme pohnúť aj s tou parkovacou politikou. Žiadny parkovací dom ani záchytné parkovisko vám nepomôže, keď parkovanie na ulici je zdarma," povedal Nesrovnal.

Koľko to má stáť

Za rezidentskú parkovaciu kartu pre prvé vozidlo navrhuje mesto sumu v rozmedzí 20 až 100 eur na jeden rok. V prípade dočasného parkovania nerezidentov v jednotlivých zónach navrhuje samospráva spoplatnenie v rozhraní 0,20 až päť eur na hodinu.

Abonenti si zasa budú môcť zakúpiť parkovaciu kartu, ktorá by mala stáť minimálne päťnásobok a maximálne 50-násobok sumy rezidentskej parkovacej karty. Bratislavčania, ktorí budú jazdiť do iných mestských častí, než majú trvalý pobyt, majú mať 50-percentnú zľavu v týchto častiach a nebudú považovaní za nerezidentov.

Finálnu výšku poplatkov si ustanovia jednotlivé mestské časti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 926
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 642
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 476
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 026
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 982
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 561
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 756
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 193
  9. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 2 999
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 700