Rozhodovanie o zmenách v parkovaní zrejme odložia

O zavedení parkovacej politiky sa v stredu asi nerozhodne. Šéf dopravnej komisie hovorí, že návrh na zastupiteľstvo ešte nedajú.

Niektoré mestské časti skúšajú meniť parkovanie aj po svojom. ILUSTRAČNÉ FOTONiektoré mestské časti skúšajú meniť parkovanie aj po svojom. ILUSTRAČNÉ FOTO(Zdroj: SME - JOZEF JAKUBČO)

BRATISLAVA. O zavedení parkovacej politiky v Bratislave, ktorá má v parkovaní zvýhodniť Bratislavčanov a znížiť počet áut v meste, sa na stredajšom (16.11.) mestskom zastupiteľstve zrejme nerozhodne.

Mestský poslanec a šéf dopravnej komisie Jozef Uhler informoval, že návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN) k parkovacej politike v stredu predložený nebude. "Budeme to riešiť najskôr 8. decembra," priblížil.

Stovka pripomienok

Mestu k návrhu VZN prišlo takmer 100 pripomienok, ktoré chce teraz zapracovať. Mestská dopravná komisia podľa poslanca tento bod v pondelok neuzavrela, pretože všetky pripomienky prerokovať nestihla. "Ten bod preto nemôže ísť z legislatívneho hľadiska na zastupiteľstvo," podotkol poslanec.

Konečné slovo majú mať mestské časti, ale mesto by malo tento systém dotiahnuť do detailov.

Jozef Drahovský, dopravný analytik

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal sa dnes ešte dohodne s predsedami poslaneckých klubov, či sa návrh VZN presunie na iné zastupiteľstvo. "Nechcem ale predbiehať, lebo o tom sa budem s nimi radiť dnes poobede," poznamenal.

Dotiahnuť do detailov

V pondelok podvečer sa k parkovacej politike konala verejná diskusia. Bratislavčania napríklad vedenie a pracovníkov mesta upozorňovali na to, že treba najprv budovať záchytné parkoviská, garážové domy, cyklotrasy, zlepšiť a zatraktívniť MHD, až potom zavádzať parkovaciu politiku.

Iní sa pýtali na zľavy pre seniorov, na parkovanie v iných mestských častiach, počet parkovacích miest či upozorňovali na nutnosť regulovať výstavbu, a taktiež, aby Bratislava nediskriminovala tých, ktorí do mesta dochádzajú za prácou.

Podľa dopravného analytika Jozefa Drahovského treba pri zavedení parkovacej politiky v Bratislave postupovať veľmi citlivo. Ako tvrdí, je dobre, že konečné slovo majú mať mestské časti, ale mesto by malo tento systém dotiahnuť do detailov. "Aby sa s tým mestské časti netrápili a aby občania vedeli, ako to má byť a aké sú možnosti," povedal.

Primátor: Rok 2018 je nesprávne

Primátor na verejnej diskusii uviedol, že hlavné mesto už potrebuje pravidlá parkovania. Zároveň odmietol informácie, že by mala parkovacia politika začať platiť po schválení od 1.1. 2018. Tento systém je podľa neho slobodný a každá mestská časť sa doň môže zapojiť, kedy bude chcieť.

"Posilňovanie MHD, presun dopravy ľudí na železnicu, podpora cyklodopravy, budovanie záchytných parkovísk a parkovacích domov. To sú všetko veci, ktoré Bratislava robí, len musíme pohnúť aj s tou parkovacou politikou. Žiadny parkovací dom ani záchytné parkovisko vám nepomôže, keď parkovanie na ulici je zdarma," povedal Nesrovnal.

Koľko to má stáť

Za rezidentskú parkovaciu kartu pre prvé vozidlo navrhuje mesto sumu v rozmedzí 20 až 100 eur na jeden rok. V prípade dočasného parkovania nerezidentov v jednotlivých zónach navrhuje samospráva spoplatnenie v rozhraní 0,20 až päť eur na hodinu.

Abonenti si zasa budú môcť zakúpiť parkovaciu kartu, ktorá by mala stáť minimálne päťnásobok a maximálne 50-násobok sumy rezidentskej parkovacej karty. Bratislavčania, ktorí budú jazdiť do iných mestských častí, než majú trvalý pobyt, majú mať 50-percentnú zľavu v týchto častiach a nebudú považovaní za nerezidentov.

Finálnu výšku poplatkov si ustanovia jednotlivé mestské časti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  2. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  3. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  8. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  9. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 355
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 986
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 240
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 16 809
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 666
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 758
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 5 910
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 846
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 383
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 3 919