BRATISLAVA. Zavedenie jednotnej parkovacej politiky v Bratislave má zmysel aj bez účasti niektorej z centrálnych mestských častí. Tvrdí to primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal.
Mestské časti, ktoré sa zapoja do parkovacej politiky, by mali dostať 75 percent príjmu z parkovania a mestu by patrilo zvyšných 25 percent. S takouto deľbou počíta primátor v návrhu dodatku štatútu hlavného mesta, ktorý pripomienkujú mestské časti.
"Môže sa stať, že mestské časti nevyčerpajú celú lehotu na jeho pripomienkovanie a bude schválený skôr. Ak nie, predložím ho spolu s návrhom všeobecne záväzného nariadenia (VZN) k parkovacej politike na zastupiteľstvo a požiadam poslancov, aby mi dali mandát, aby som štatút v tomto znení dorokoval s mestskými časťami," skonštatoval primátor. Návrh VZN k parkovacej politike chce predložiť primátor na novembrové mestské zastupiteľstvo.
"Centrálna bude len strecha systému, ktorú bude spravovať mesto. Rovnako mesto zadefinuje minimálne aj maximálne poplatky a ceny za parkovanie a bude garantovať otvorenosť systému tak, aby si každá mestská časť mohla parkovanie spravovať sama alebo nájsť si partnera, ktorý sa do mestského systému bez problémov pripojí," vysvetlil primátor.
Za rezidentskú parkovaciu kartu pre prvé vozidlo navrhuje mesto sumu v rozmedzí 20 - 100 eur na jeden rok.
Bratislavskí starostovia sa však na októbrovom rokovaní Regionálneho združenia bratislavských mestských častí uzniesli, že budú trvať na pôvodných princípoch parkovacej politiky dohodnutých ešte v predchádzajúcom volebnom období. "Na jednej strane hovorí primátor o decentralizovanom systéme, na druhej strane predkladá model, ktorý vôbec nepočíta s úlohou mestských častí, respektíve dáva im iba povinnosť administratívne zabezpečiť systém," uvádza združenie v stanovisku.