BRATISLAVA, LAMAČ. Ak do konca tohto roka nebude prijaté všeobecne záväzné nariadenie (VZN) hlavného mesta k jednotnej parkovacej politike, bratislavská mestská časť Lamač zavedie v roku 2017 podobný parkovací režim, ako v októbri skúšobne spustili v bratislavskej Karlovej Vsi. Povedal to starosta Lamača Peter Šramko.
Lamač má pripravené zámery na reguláciu parkovania, a to predovšetkým v nočných hodinách. "Bez schváleného VZN a zmeny štatútu hlavného mesta však nemôžeme uvedený proces uviesť do života," skonštatoval starosta.
Evidencia je nutná
V nočných hodinách podľa neho parkujú najmä na sídlisku, ale aj v uliciach starého Lamača vozidlá, ktorých majitelia nemajú trvalý pobyt v mestskej časti, nevlastnia tu byty, rodinné domy a nie sú platiteľmi miestnych daní.
“Chceli by sme umožniť aspoň jednému autu parkovať blízko trvalého bydliska a zároveň znemožniť parkovanie na sídlisku tým, ktorí nemajú k bytom oficiálny vlastnícky vzťah.
„
"Taktiež nie je neobvyklé, že na jednu bytovú jednotku sú prihlásené nie dve, ale aj tri motorové vozidlá a každý chce zaparkovať čo najbližšie pred svojím domom," podotkol.
Situácia s parkovacími možnosťami na sídlisku v Lamači podľa jeho slov neumožňuje jednoduchým a finančne nenáročným spôsobom zvýšiť počet parkovacích miest, a preto je nevyhnutné zaviesť systém evidencie a prideľovania parkovacích miest.
Najmä v noci je ťažko
"Chceli by sme to riešiť podľa jednotného parkovacieho systému tak, aby sme umožnili aspoň jednému motorovému vozidlu parkovať v blízkom okolí okolo miesta trvalého bydliska a zároveň znemožnili parkovať na sídlisku tým vozidlám, ktorých majitelia nemajú k bytovým jednotkám žiaden oficiálny vlastnícky vzťah," priblížil Šramko.
Parkovanie na sídlisku je problematické predovšetkým v nočných hodinách, ak však nepríde podľa starostu k regulácii, onedlho bude problém zaparkovať aj počas dňa.
Karlova Ves spustila začiatkom októbra na skúšku nový parkovací režim zvýhodňujúci rezidentov. Nové pravidlá sa týkajú obyvateľov Karloveskej, Silvánskej, Kuklovskej, Suchohradskej, Sekulskej, Brodskej, Levárskej a Lackovej ulice. Až 90 percent verejných parkovacích miest patrí rezidentom - obyvateľom s trvalým pobytom na týchto uliciach. Celkovo je takýchto miest v zóne 570.
Hlavné mesto minulý týždeň zverejnilo návrh VZN k jednotnej parkovacej politike. Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal ho chce na rokovanie mestského zastupiteľstva predložiť ešte tento rok.