SME

Parkovacia politika je v bode nula, tvrdia starostovia

Bratislavskí starostovia sa dohodli, že budú trvať na princípoch z minulého volebného obdobia.

Bratislava je totiž jedným z mála európskych miest a posledné krajské mesto na Slovensku, ktoré nemá jednotnú parkovaciu politiku. ILUSTRAČNÉ FOTOBratislava je totiž jedným z mála európskych miest a posledné krajské mesto na Slovensku, ktoré nemá jednotnú parkovaciu politiku. ILUSTRAČNÉ FOTO (Zdroj: Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Pripravovaná jednotná parkovacia politika v Bratislave sa dostala podľa starostov bratislavských mestských častí do bodu nula. "Navrhované všeobecne záväzné nariadenie (VZN) nepohne parkovanie v meste ani o milimeter," tvrdí starosta Petržalky Vladimír Bajan.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Starostka Podunajských Biskupíc Alžbeta Ožvaldová zas konštatuje, že bez nových parkovacích miest akákoľvek parkovacia politika nemá zmysel.

Treba zohľadniť aj migráciu

"Bratislava potrebuje nariadenie o parkovaní, ale dobré, také, ktoré bude niečo riešiť, myslí si starosta Lamača Peter Šramko. Dana Čahojová, starostka Karlovej Vsi, podotýka, že pri prijímaní VZN by sa mala zohľadniť aj migrácia v rámci hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislava potrebuje nariadenie o parkovaní, ale dobré, také, ktoré bude niečo riešiť.

Peter Šramko, starosta Lamača

Bratislavskí starostovia sa tento týždeň na rokovaní Regionálneho združenia bratislavských mestských častí uzniesli, že budú trvať na pôvodných princípoch parkovacej politiky dohodnutých ešte v predchádzajúcom volebnom období a k existujúcemu návrhu VZN z dielne magistrátu dajú svoje pripomienky.

"Podľa starostov dozrel čas na užšiu komunikáciu s poslancami mestského zastupiteľstva, aby sa veci pohli dopredu," informovala tlačová tajomníčka Regionálneho združenia mestských častí hlavného mesta Alžbeta Klesnilová.

Magistrát: Posilnili sme kompetencie starostov

Hlavné mesto uviedlo, že rokovania k parkovacej politike vedie so starostami pravidelne. "Nerozumieme výhradám starostov, keďže práve na základe toho, že v roku 2012 nenašiel návrh parkovacej politiky konsenzus medzi mestskými časťami a poslancami mestského zastupiteľstva sme upravovali pravidlá aj s odporúčaniami starostov," povedala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

SkryťVypnúť reklamu

Parkovacej politike sa venujeme takmer dva roky. Blížime sa finálnemu riešeniu.

Ivo Nesrovnal, primátor Bratislavy

Podľa nej mesto teraz posilnilo kompetencie starostov a mestské časti budú tie, ktoré si budú určovať v akých lokalitách si pravidlá jednotnej parkovacej politiky zavedú.

"Návrh vo veľkej miere vychádza z pravidiel parkovacej politiky z roku 2012, pričom zohľadňuje práve výstupy z rokovaní medzi mestom, mestskými časťami a expertmi v oblasti parkovania z ostatných rokov," skonštatovala Skokanová. V návrhu sú podľa nej zohľadnené aj odporúčania z Územného generelu dopravy 2016 v oblasti statickej dopravy.

V novembri na zastupiteľstvo

"Parkovacej politike sa venujeme takmer dva roky a môžem konštatovať, že sa blížime k finálnemu riešeniu, ktoré bude výhodné pre všetkých zúčastnených - pre mesto, mestské časti, ale hlavne pre Bratislavčanov," povedal bratislavský primátor Ivo Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu

V septembri informoval, že návrh VZN o dočasnom parkovaní motorových vozidiel na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií chce predložiť na októbrové, najneskôr na novembrové zasadnutie mestského zastupiteľstva.

K filozofii jednotnej parkovacej politiky v hlavnom meste sa súhlasne postavili zastupiteľstvá v Starom Meste, Novom Meste, Petržalke, Záhorskej Bystrici, Rači, Jarovciach či Rusovciach. V Ružinove potrebnú väčšinu poslaneckých hlasov nezískal ani súhlas, ani nesúhlas s návrhom. Návrh mesta napríklad odmietli poslanci Karlovej Vsi a Dúbravky.

Jednotný systém

Cieľom parkovacej politiky je zaviesť v hlavnom meste jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy. Bratislava je totiž jedným z mála európskych miest a posledné krajské mesto na Slovensku, ktoré nemá jednotnú parkovaciu politiku.

Každá bratislavská mestská časť si bude vyberať prevádzkovateľa parkovania na svojom území, pričom bude rešpektovať spoločné zásady parkovacej politiky - minimálnu a maximálnu cenu za rezidenčné parkovanie. Rezidentské karty budú mať jednotný vizuál a mesto bude centrálne spravovať evidenciu ich vydávania.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  4. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  5. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  6. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  7. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  2. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  5. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  6. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  7. Nové Planeo v Košiciach
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 9 263
  2. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 965
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 970
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 695
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 630
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 622
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 155
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 952
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 38 774
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 12 807
  3. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 7 439
  4. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 170
  5. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 5 220
  6. Věra Tepličková: Šok v Levoči 4 719
  7. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 4 598
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 493
  1. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  2. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  3. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  4. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  5. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  6. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  7. Tupou Ceruzou: Žiačik
  8. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
SkryťZatvoriť reklamu