SME
Utorok, 30. máj, 2023 | Meniny má Ferdinand

Parkovacia politika je v bode nula, tvrdia starostovia

Bratislavskí starostovia sa dohodli, že budú trvať na princípoch z minulého volebného obdobia.

Bratislava je totiž jedným z mála európskych miest a posledné krajské mesto na Slovensku, ktoré nemá jednotnú parkovaciu politiku. ILUSTRAČNÉ FOTOBratislava je totiž jedným z mála európskych miest a posledné krajské mesto na Slovensku, ktoré nemá jednotnú parkovaciu politiku. ILUSTRAČNÉ FOTO (Zdroj: Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Pripravovaná jednotná parkovacia politika v Bratislave sa dostala podľa starostov bratislavských mestských častí do bodu nula. "Navrhované všeobecne záväzné nariadenie (VZN) nepohne parkovanie v meste ani o milimeter," tvrdí starosta Petržalky Vladimír Bajan.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Starostka Podunajských Biskupíc Alžbeta Ožvaldová zas konštatuje, že bez nových parkovacích miest akákoľvek parkovacia politika nemá zmysel.

Treba zohľadniť aj migráciu

"Bratislava potrebuje nariadenie o parkovaní, ale dobré, také, ktoré bude niečo riešiť, myslí si starosta Lamača Peter Šramko. Dana Čahojová, starostka Karlovej Vsi, podotýka, že pri prijímaní VZN by sa mala zohľadniť aj migrácia v rámci hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislava potrebuje nariadenie o parkovaní, ale dobré, také, ktoré bude niečo riešiť.

Peter Šramko, starosta Lamača

Bratislavskí starostovia sa tento týždeň na rokovaní Regionálneho združenia bratislavských mestských častí uzniesli, že budú trvať na pôvodných princípoch parkovacej politiky dohodnutých ešte v predchádzajúcom volebnom období a k existujúcemu návrhu VZN z dielne magistrátu dajú svoje pripomienky.

"Podľa starostov dozrel čas na užšiu komunikáciu s poslancami mestského zastupiteľstva, aby sa veci pohli dopredu," informovala tlačová tajomníčka Regionálneho združenia mestských častí hlavného mesta Alžbeta Klesnilová.

Magistrát: Posilnili sme kompetencie starostov

Hlavné mesto uviedlo, že rokovania k parkovacej politike vedie so starostami pravidelne. "Nerozumieme výhradám starostov, keďže práve na základe toho, že v roku 2012 nenašiel návrh parkovacej politiky konsenzus medzi mestskými časťami a poslancami mestského zastupiteľstva sme upravovali pravidlá aj s odporúčaniami starostov," povedala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

SkryťVypnúť reklamu

Parkovacej politike sa venujeme takmer dva roky. Blížime sa finálnemu riešeniu.

Ivo Nesrovnal, primátor Bratislavy

Podľa nej mesto teraz posilnilo kompetencie starostov a mestské časti budú tie, ktoré si budú určovať v akých lokalitách si pravidlá jednotnej parkovacej politiky zavedú.

"Návrh vo veľkej miere vychádza z pravidiel parkovacej politiky z roku 2012, pričom zohľadňuje práve výstupy z rokovaní medzi mestom, mestskými časťami a expertmi v oblasti parkovania z ostatných rokov," skonštatovala Skokanová. V návrhu sú podľa nej zohľadnené aj odporúčania z Územného generelu dopravy 2016 v oblasti statickej dopravy.

V novembri na zastupiteľstvo

"Parkovacej politike sa venujeme takmer dva roky a môžem konštatovať, že sa blížime k finálnemu riešeniu, ktoré bude výhodné pre všetkých zúčastnených - pre mesto, mestské časti, ale hlavne pre Bratislavčanov," povedal bratislavský primátor Ivo Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu

V septembri informoval, že návrh VZN o dočasnom parkovaní motorových vozidiel na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií chce predložiť na októbrové, najneskôr na novembrové zasadnutie mestského zastupiteľstva.

K filozofii jednotnej parkovacej politiky v hlavnom meste sa súhlasne postavili zastupiteľstvá v Starom Meste, Novom Meste, Petržalke, Záhorskej Bystrici, Rači, Jarovciach či Rusovciach. V Ružinove potrebnú väčšinu poslaneckých hlasov nezískal ani súhlas, ani nesúhlas s návrhom. Návrh mesta napríklad odmietli poslanci Karlovej Vsi a Dúbravky.

Jednotný systém

Cieľom parkovacej politiky je zaviesť v hlavnom meste jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy. Bratislava je totiž jedným z mála európskych miest a posledné krajské mesto na Slovensku, ktoré nemá jednotnú parkovaciu politiku.

Každá bratislavská mestská časť si bude vyberať prevádzkovateľa parkovania na svojom území, pričom bude rešpektovať spoločné zásady parkovacej politiky - minimálnu a maximálnu cenu za rezidenčné parkovanie. Rezidentské karty budú mať jednotný vizuál a mesto bude centrálne spravovať evidenciu ich vydávania.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Martin Cígler zo Seyforu: Rast IT sektora predbieha počet odborn
  3. Ako zvládnuť zápal močových ciest bez antibiotík?
  4. V Bratislave sa koná Globsec
  5. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  6. Krásna a zdravá pokožka už za 10 dní
  7. Zasadíte strom, postavíte (hmyzí) dom: A uvidíte aj hviezdy
  8. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori?
  1. Content agency mení svoje meno na Contedy
  2. Ako správne napúšťať bazén
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  4. Krásna a zdravá pokožka už za 10 dní
  5. Život je moc krátky, aby ste ho prekosili
  6. Kto stretne legendárneho Ronalda?
  7. Modrovlasý gamer Michal: Tu sú moje tipy pre Digitálneho žiaka
  8. V Bratislave sa koná Globsec
  1. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko 10 221
  2. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné 8 910
  3. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 6 344
  4. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami 5 102
  5. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 3 225
  6. Tipy na výlety po letnom Rakúsku 2 497
  7. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori? 2 319
  8. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“ 1 966
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  2. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  3. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  5. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  6. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  7. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  8. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  1. Ján Šeďo: Americkí vojaci zaútočili na predajňu Billa vo Zvolene. 108 674
  2. Ján Šeďo: V Jasenovaci omdlievali aj vrahovia z SS, tromfli ich bývalí mnísi. 37 168
  3. Jozef Varga: Prečo nemám rád Rusko 30 417
  4. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 27 374
  5. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 20 495
  6. Ján Šeďo: Nové ruské zbrane sú desiatky rokov pred zahraničnou konkurenciou... 8 709
  7. Marek Strapko: Investigatívec Fico našiel novú paru 6 462
  8. Peter Remeselník: Ako hodnotíte tento dôkaz v prípade vraždy Jána Kuciaka a jeho snúbenice Vy ? 5 995
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu