SME

O Triblavine rozhodnú najneskôr v novembri

Konečnú podobu križovatky Triblavina má na starosti pracovná skupina zložená z odborníkov na dopravu a stavby.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABO KUCHTA)

BRATISLAVA. Konečnú podobu technického riešenia križovatky Triblavina aktuálne prehodnocuje pracovná skupina zložená z odborníkov v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva, ktorá pripravuje stanovisko. Ministerstvo dopravy tak reaguje na pozastavenie prác na stavbe križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec, ktoré vydala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na základe rozhodnutia o zmene stavby pred jej dokončením.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako ďalej informovala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká, táto skupina má navrhnúť technický a časový postup, ktorý bude koordinovaný s výstavbou križovatky D1/D4, a komplexné riešenie, ktoré uspokojí dopravné potreby v tejto lokalite. Definitívne rozhodnutie by malo padnúť na prelome októbra a novembra.

SkryťVypnúť reklamu

Na pozastavenie prác na Triblavine zareagoval aj Bratislavský samosprávny kraj, ktorý nedostal nový návrh riešenia ani od Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, ani od Národnej diaľničnej spoločnosti. Bratislavský samosprávny kraj aj naďalej trvá na pôvodnej koncepcii diaľnice D1 Bratislava - hranica BSK (Trnava), ktorá je definovaná aj v platnom územnom pláne regiónu.

Ten počíta s prestavbou diaľnice na plnohodnotnú šesťpruhovú diaľnicu s obojstrannými dvojpruhovými jednosmernými kolektormi. Agentúru SITA o tom informovala tlačová tajomníčka BSK Veronika Beňadiková.

Vajnory chcú, aby sa stavalo

Bratislavská mestská časť Vajnory nesúhlasí s pozastavením prác na stavbe križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec, ktoré vydala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na základe rozhodnutia o zmene stavby pred jej dokončením. V stredu 19. októbra to povedala poslankyňa za obec Bernolákovo a členka petičného výboru Občianskeho združenia Triblavina Mária Kisková.

SkryťVypnúť reklamu

Národná diaľničná spoločnosť mení svoje plány v neprospech občanov.

Ján Mrva, starosta Vajnor

Dodala, že týmto rozhodnutím NDS porušuje stavebný zákon, zákon o verejnom obstarávaní a spoločenské škody vznikajú aj tým, že sa na stavbe nepracuje. NDS okrem toho vydala aj pokyn na vypracovanie novej projektovej dokumentácie rozšírenia diaľnice D1 bez kolektorov.

Podľa predsedu petičného výboru a starostu Vajnôr Jána Mrvu chce Občianske združenie Triblavina zachovať pôvodný plán a teda spomínané rozšírenie diaľnice D1 na šesťpruhovú diaľnicu so súbežnými cestami. Tie by napojením všetkých ciest križujúcich diaľnicu v regióne na obojstranné kolektory obslúžili okolité obce, najmä Vajnory, Chorvátsky Grob, Bernolákovo a Ivanku pri Dunaji.

Výstavbou križovatky Triblavina by sa tiež skrátil čas dopravy v špičkách medzi Bratislavou a okolím a zvýšila by sa plynulosť diaľnice D1 na úseku Bratislava - Trnava.

SkryťVypnúť reklamu

Môžu zostať bez napojenia

"Národná diaľničná spoločnosť mení svoje plány v neprospech občanov. Na jej protiprávny postup upozornilo aj zastupiteľstvo Bratislavského samosprávneho kraja v uznesení z 22. apríla 2016. Novým projektom rozšírenia diaľnice D1 bez súbežných kolektorov by trvalo obmedzili dopravu medzi hlavným mestom a priľahlými obcami," dodal Mrva.

Pod mediálnym tlakom NDS ešte v júni 2016 prisľúbila, že síce postaví kolektory, ale ako súčasť diaľnice. Občianske zduženie Triblavina však upozorňuje, že takto zanikne možnosť napojenia okolitých území. Riešenie bude slúžiť vybraným investorom, neberie ale ohľad na potreby obyvateľov regiónu.

Mimoúrovňová križovatka Triblavina bude z obidvoch strán zakončená kruhovými objazdmi. Na jednej strane sa napojí na existujúcu Seneckú cestu I/61, na druhej strane na komunikáciu vedúcu cez Čiernu Vodu. Zároveň by sa zo strany Čiernej Vody mala križovatka Triblavina napojiť na cestu Pezinok II/502, ktorú plánuje stavať Bratislavský samosprávny kraj.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  3. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  2. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  3. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  4. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  5. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  6. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  7. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  8. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 615
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 13 625
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 6 969
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 843
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 4 804
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 702
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 570
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 4 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu