SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

O Triblavine rozhodnú najneskôr v novembri

Konečnú podobu križovatky Triblavina má na starosti pracovná skupina zložená z odborníkov na dopravu a stavby.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABO KUCHTA)

BRATISLAVA. Konečnú podobu technického riešenia križovatky Triblavina aktuálne prehodnocuje pracovná skupina zložená z odborníkov v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva, ktorá pripravuje stanovisko. Ministerstvo dopravy tak reaguje na pozastavenie prác na stavbe križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec, ktoré vydala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na základe rozhodnutia o zmene stavby pred jej dokončením.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako ďalej informovala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká, táto skupina má navrhnúť technický a časový postup, ktorý bude koordinovaný s výstavbou križovatky D1/D4, a komplexné riešenie, ktoré uspokojí dopravné potreby v tejto lokalite. Definitívne rozhodnutie by malo padnúť na prelome októbra a novembra.

SkryťVypnúť reklamu

Na pozastavenie prác na Triblavine zareagoval aj Bratislavský samosprávny kraj, ktorý nedostal nový návrh riešenia ani od Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, ani od Národnej diaľničnej spoločnosti. Bratislavský samosprávny kraj aj naďalej trvá na pôvodnej koncepcii diaľnice D1 Bratislava - hranica BSK (Trnava), ktorá je definovaná aj v platnom územnom pláne regiónu.

Ten počíta s prestavbou diaľnice na plnohodnotnú šesťpruhovú diaľnicu s obojstrannými dvojpruhovými jednosmernými kolektormi. Agentúru SITA o tom informovala tlačová tajomníčka BSK Veronika Beňadiková.

Vajnory chcú, aby sa stavalo

Bratislavská mestská časť Vajnory nesúhlasí s pozastavením prác na stavbe križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec, ktoré vydala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na základe rozhodnutia o zmene stavby pred jej dokončením. V stredu 19. októbra to povedala poslankyňa za obec Bernolákovo a členka petičného výboru Občianskeho združenia Triblavina Mária Kisková.

SkryťVypnúť reklamu

Národná diaľničná spoločnosť mení svoje plány v neprospech občanov.

Ján Mrva, starosta Vajnor

Dodala, že týmto rozhodnutím NDS porušuje stavebný zákon, zákon o verejnom obstarávaní a spoločenské škody vznikajú aj tým, že sa na stavbe nepracuje. NDS okrem toho vydala aj pokyn na vypracovanie novej projektovej dokumentácie rozšírenia diaľnice D1 bez kolektorov.

Podľa predsedu petičného výboru a starostu Vajnôr Jána Mrvu chce Občianske združenie Triblavina zachovať pôvodný plán a teda spomínané rozšírenie diaľnice D1 na šesťpruhovú diaľnicu so súbežnými cestami. Tie by napojením všetkých ciest križujúcich diaľnicu v regióne na obojstranné kolektory obslúžili okolité obce, najmä Vajnory, Chorvátsky Grob, Bernolákovo a Ivanku pri Dunaji.

Výstavbou križovatky Triblavina by sa tiež skrátil čas dopravy v špičkách medzi Bratislavou a okolím a zvýšila by sa plynulosť diaľnice D1 na úseku Bratislava - Trnava.

SkryťVypnúť reklamu

Môžu zostať bez napojenia

"Národná diaľničná spoločnosť mení svoje plány v neprospech občanov. Na jej protiprávny postup upozornilo aj zastupiteľstvo Bratislavského samosprávneho kraja v uznesení z 22. apríla 2016. Novým projektom rozšírenia diaľnice D1 bez súbežných kolektorov by trvalo obmedzili dopravu medzi hlavným mestom a priľahlými obcami," dodal Mrva.

Pod mediálnym tlakom NDS ešte v júni 2016 prisľúbila, že síce postaví kolektory, ale ako súčasť diaľnice. Občianske zduženie Triblavina však upozorňuje, že takto zanikne možnosť napojenia okolitých území. Riešenie bude slúžiť vybraným investorom, neberie ale ohľad na potreby obyvateľov regiónu.

Mimoúrovňová križovatka Triblavina bude z obidvoch strán zakončená kruhovými objazdmi. Na jednej strane sa napojí na existujúcu Seneckú cestu I/61, na druhej strane na komunikáciu vedúcu cez Čiernu Vodu. Zároveň by sa zo strany Čiernej Vody mala križovatka Triblavina napojiť na cestu Pezinok II/502, ktorú plánuje stavať Bratislavský samosprávny kraj.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 9 249
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 684
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 260
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 1 456
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 022
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 653
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 580
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 561
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 923
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 646
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 8 668
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 543
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 605
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 419
  7. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 2 620
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 503
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu