O Triblavine rozhodnú najneskôr v novembri

Konečnú podobu križovatky Triblavina má na starosti pracovná skupina zložená z odborníkov na dopravu a stavby.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABO KUCHTA)

BRATISLAVA. Konečnú podobu technického riešenia križovatky Triblavina aktuálne prehodnocuje pracovná skupina zložená z odborníkov v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva, ktorá pripravuje stanovisko. Ministerstvo dopravy tak reaguje na pozastavenie prác na stavbe križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec, ktoré vydala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na základe rozhodnutia o zmene stavby pred jej dokončením.

Ako ďalej informovala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká, táto skupina má navrhnúť technický a časový postup, ktorý bude koordinovaný s výstavbou križovatky D1/D4, a komplexné riešenie, ktoré uspokojí dopravné potreby v tejto lokalite. Definitívne rozhodnutie by malo padnúť na prelome októbra a novembra.

Na pozastavenie prác na Triblavine zareagoval aj Bratislavský samosprávny kraj, ktorý nedostal nový návrh riešenia ani od Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, ani od Národnej diaľničnej spoločnosti. Bratislavský samosprávny kraj aj naďalej trvá na pôvodnej koncepcii diaľnice D1 Bratislava - hranica BSK (Trnava), ktorá je definovaná aj v platnom územnom pláne regiónu.

Ten počíta s prestavbou diaľnice na plnohodnotnú šesťpruhovú diaľnicu s obojstrannými dvojpruhovými jednosmernými kolektormi. Agentúru SITA o tom informovala tlačová tajomníčka BSK Veronika Beňadiková.

Vajnory chcú, aby sa stavalo

Bratislavská mestská časť Vajnory nesúhlasí s pozastavením prác na stavbe križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec, ktoré vydala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na základe rozhodnutia o zmene stavby pred jej dokončením. V stredu 19. októbra to povedala poslankyňa za obec Bernolákovo a členka petičného výboru Občianskeho združenia Triblavina Mária Kisková.

Národná diaľničná spoločnosť mení svoje plány v neprospech občanov.

Ján Mrva, starosta Vajnor

Dodala, že týmto rozhodnutím NDS porušuje stavebný zákon, zákon o verejnom obstarávaní a spoločenské škody vznikajú aj tým, že sa na stavbe nepracuje. NDS okrem toho vydala aj pokyn na vypracovanie novej projektovej dokumentácie rozšírenia diaľnice D1 bez kolektorov.

Podľa predsedu petičného výboru a starostu Vajnôr Jána Mrvu chce Občianske združenie Triblavina zachovať pôvodný plán a teda spomínané rozšírenie diaľnice D1 na šesťpruhovú diaľnicu so súbežnými cestami. Tie by napojením všetkých ciest križujúcich diaľnicu v regióne na obojstranné kolektory obslúžili okolité obce, najmä Vajnory, Chorvátsky Grob, Bernolákovo a Ivanku pri Dunaji.

Výstavbou križovatky Triblavina by sa tiež skrátil čas dopravy v špičkách medzi Bratislavou a okolím a zvýšila by sa plynulosť diaľnice D1 na úseku Bratislava - Trnava.

Môžu zostať bez napojenia

"Národná diaľničná spoločnosť mení svoje plány v neprospech občanov. Na jej protiprávny postup upozornilo aj zastupiteľstvo Bratislavského samosprávneho kraja v uznesení z 22. apríla 2016. Novým projektom rozšírenia diaľnice D1 bez súbežných kolektorov by trvalo obmedzili dopravu medzi hlavným mestom a priľahlými obcami," dodal Mrva.

Pod mediálnym tlakom NDS ešte v júni 2016 prisľúbila, že síce postaví kolektory, ale ako súčasť diaľnice. Občianske zduženie Triblavina však upozorňuje, že takto zanikne možnosť napojenia okolitých území. Riešenie bude slúžiť vybraným investorom, neberie ale ohľad na potreby obyvateľov regiónu.

Mimoúrovňová križovatka Triblavina bude z obidvoch strán zakončená kruhovými objazdmi. Na jednej strane sa napojí na existujúcu Seneckú cestu I/61, na druhej strane na komunikáciu vedúcu cez Čiernu Vodu. Zároveň by sa zo strany Čiernej Vody mala križovatka Triblavina napojiť na cestu Pezinok II/502, ktorú plánuje stavať Bratislavský samosprávny kraj.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Podmienky predaja spoločnosti s.r.o., ktorá je platcom DPH
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  4. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  6. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  9. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  10. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 487
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 23 320
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 411
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 16 757
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 788
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 863
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 943
  8. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 5 496
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 223
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 3 825