TUNEL BY MAL BYŤ ODOVZDANÝ OD UŽÍVANIA KONCOM BUDÚCEHO ROKA, JEHO DEFINITÍVNE DOKONČENIE PLÁNUJE NÁRODNÁ DIAĽNIČNÁ SPOLOČNOSŤ NA APRÍL 2007

V tuneli Sitina už prerazili obidve tunelové rúry

BRATISLAVA 3. mája (SITA) - V tuneli Sitina sú prerazené už obidve tunelové rúry. Po marcovom prerazení západnej rúry, prerazili stavbári v utorok už aj východnú rúru. "Zavŕšila sa tak základná a najťažšia ...

BRATISLAVA 3. mája (SITA) - V tuneli Sitina sú prerazené už obidve tunelové rúry. Po marcovom prerazení západnej rúry, prerazili stavbári v utorok už aj východnú rúru. "Zavŕšila sa tak základná a najťažšia fáza výstavby tohto diaľničného tunela," skonštatoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Stavebné práce začali spoločnosti Taisei a Skanska BS koncom roka 2003, prerazenie oboch tunelových rúr im tak trvalo 17 mesiacov. V decembri tohto roka by sa podľa Jánošíka mali ukončiť banské práce a začne sa s montážou technológie tunela. Koncom budúceho roka by mal byť tunel odovzdaný do užívania, jeho definitívne dokončenie plánuje Národná diaľničná spoločnosť na apríl 2007.

Stavebné práce na tuneli sú súčasťou projektu D2 Lamačská cesta - Staré grunty Bratislava. "Kontraktačná cena celého projektu predstavuje približne 3,5 mld. Sk, konečná cena sa však pravdepodobne zvýši," skonštatoval predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Skanska SK Daniel Bél. Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora 82 % stavby financuje Japonsko, zvyšných 18 % prostriedkov poskytuje slovenská strana.

Celý projekt diaľnice D2, ktorého obstarávateľom je Národná diaľničná spoločnosť, má dĺžku 3,3 kilometra. Samotný tunel má v oboch smeroch takmer 1,5 kilometra, pričom východná rúra meria 1 415 metrov a západná 1 440 metrov. Na prácach v tuneli sa podľa Beku podieľa zhruba 80 pracovníkov, pričom priemerný denný výkon predstavuje 1,5 až 2 metre. Podľa zmluvy sa na projekte podieľa japonská spoločnosť Taisei 55 %, zvyšok pripadá na slovenskú stranu.

Po dokončení celého projektu bude kompletne vybudovaný obchvat hlavného mesta Slovenska a vytvorí sa tak súvislé diaľničné spojenie z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. "Projekt je významný nielen preto, že odľahčí premávku v Bratislave, ale zároveň bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie, zvýšenie komfortnosti a bezpečnosti dopravy," zdôraznil minister dopravy Pavol Prokopovič.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 159
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 192
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 933
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 464
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 425
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 742
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 923
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 356
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 112
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 882