TUNEL BY MAL BYŤ ODOVZDANÝ OD UŽÍVANIA KONCOM BUDÚCEHO ROKA, JEHO DEFINITÍVNE DOKONČENIE PLÁNUJE NÁRODNÁ DIAĽNIČNÁ SPOLOČNOSŤ NA APRÍL 2007

V tuneli Sitina už prerazili obidve tunelové rúry

BRATISLAVA 3. mája (SITA) - V tuneli Sitina sú prerazené už obidve tunelové rúry. Po marcovom prerazení západnej rúry, prerazili stavbári v utorok už aj východnú rúru. "Zavŕšila sa tak základná a najťažšia ...

BRATISLAVA 3. mája (SITA) - V tuneli Sitina sú prerazené už obidve tunelové rúry. Po marcovom prerazení západnej rúry, prerazili stavbári v utorok už aj východnú rúru. "Zavŕšila sa tak základná a najťažšia fáza výstavby tohto diaľničného tunela," skonštatoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Stavebné práce začali spoločnosti Taisei a Skanska BS koncom roka 2003, prerazenie oboch tunelových rúr im tak trvalo 17 mesiacov. V decembri tohto roka by sa podľa Jánošíka mali ukončiť banské práce a začne sa s montážou technológie tunela. Koncom budúceho roka by mal byť tunel odovzdaný do užívania, jeho definitívne dokončenie plánuje Národná diaľničná spoločnosť na apríl 2007.

Stavebné práce na tuneli sú súčasťou projektu D2 Lamačská cesta - Staré grunty Bratislava. "Kontraktačná cena celého projektu predstavuje približne 3,5 mld. Sk, konečná cena sa však pravdepodobne zvýši," skonštatoval predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Skanska SK Daniel Bél. Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora 82 % stavby financuje Japonsko, zvyšných 18 % prostriedkov poskytuje slovenská strana.

Celý projekt diaľnice D2, ktorého obstarávateľom je Národná diaľničná spoločnosť, má dĺžku 3,3 kilometra. Samotný tunel má v oboch smeroch takmer 1,5 kilometra, pričom východná rúra meria 1 415 metrov a západná 1 440 metrov. Na prácach v tuneli sa podľa Beku podieľa zhruba 80 pracovníkov, pričom priemerný denný výkon predstavuje 1,5 až 2 metre. Podľa zmluvy sa na projekte podieľa japonská spoločnosť Taisei 55 %, zvyšok pripadá na slovenskú stranu.

Po dokončení celého projektu bude kompletne vybudovaný obchvat hlavného mesta Slovenska a vytvorí sa tak súvislé diaľničné spojenie z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. "Projekt je významný nielen preto, že odľahčí premávku v Bratislave, ale zároveň bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie, zvýšenie komfortnosti a bezpečnosti dopravy," zdôraznil minister dopravy Pavol Prokopovič.


Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 11 498
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 244
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 901
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 280
  5. Moskva alebo Petrohrad? 3 111
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 443
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 384
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 330
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 870
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 697