SME

V Karlovej Vsi zaviedli nové pravidlá parkovania

Rezidentom patrí väčšina parkovacích miest, mnoho ich však po vyznačení ubudlo. Za parkovacie karty obyvatelia zatiaľ neplatia.

(Zdroj: FOTO SME - JOZEF JAKUBČO)

KARLOVA VES. Už dva týždne sa riadia obyvatelia Karlovej Vsi novými parkovacími pravidlami. Vedenie mestskej časti sa totiž rozhodlo nečakať na stále vzdialenú celomestskú parkovaciu politiku a zobralo veci do vlastných rúk. Parkovanie v jednej z veľkých mestských častí Bratislavy je totiž neúnosné, najmä večer.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pilotný projekt rezidenčného parkovania neplatí v Karlovej Vsi na jej celom území, ale len v lokalite ohraničenej ulicami Silvánska, Kuklovská, Suchohradská, Sekulská, Brodská, Levárska a Lackova.

SkryťVypnúť reklamu

„V súčasnosti máme k dispozícii citeľne menej parkovacích miest, ako to bolo predtým,“ povedala obyvateľka Lackovej ulice Viera Jelenáková.

Mestská časť totiž od augusta vyznačila miesta na parkovanie tam, kde sa môže oficiálne parkovať. A keďže autá často stáli na zeleni či chodníkoch, na ktorých nenechávali potrebných 1,5 metra pre chodcov, tieto miesta zanikli.

V pilotnej zóne projektu je vyznačených podľa hovorcu Karlovej Vsi Branislava Heldesa 515 rezidenčných parkovacích miest a  37 miest je zatiaľ verejných.

Kontroly sa zostria

Zámerom je totiž zabezpečiť parkovanie najmä pre ľudí s trvalým pobytov v lokalite.

„Keď si príde dcéra po vnuka, ktorého často opatrujem, nemá kde večer zaparkovať, lebo je všetko plné a nemôže zastaviť na rezidenčnom mieste, pretože tu už nebýva,“ povedala Jelenáková.

SkryťVypnúť reklamu

Policajti boli zo začiatku k vodičom ústretoví, po dvoch týždňoch skúšobnej prevádzky však okrem upozornenia budú dávať už aj papuče.

Kým rezidenti majú vyhradených 90 percent parkovacích miest, tí bez trvalého pobytu v lokalite len desať percent. Na nich musia parkovať bezpodmienečne od 18.00 do 7.00 h.

Cez deň však návštevníci či podnájomníci lokality môžu parkovať aj na miestach pre rezidentov.

Vyhradené miesta, za ktoré si ľudia ročne platia 345 eur, budú v lokalite rezidenčného parkovania platiť len do konca roka. V ostatných častiach Karlovej Vsi budú aj naďalej, no len dovtedy, kým nebude v tej-ktorej zóne zavedené rezidenčné parkovanie.

„Po vyšrafovaní miest sa znížila ich kapacita aj tým, že vyznačené boxy sú dlhé. Kde sa kedysi zmestilo šesť áut, dnes na tom úseku zaparkujú len tri,“ povedal Peter Gajdoš, ktorý má v lokalite pilotného projektu parkovania kúpený byt, no trvalý pobyt má v Liptove. Zavedením nových pravidiel si však plánuje bydlisko prehlásiť.

SkryťVypnúť reklamu

Parkovaciu kartu, ktorá zvýhodňuje rezidentov, si môžu ľudia bezplatne a na počkanie vybaviť v Centre služieb občanov na Námestí sv. Františka. Následne si ju musia umiestniť na palubovú dosku v aute, aby auto vedeli policajti skontrolovať.

Pri našej návšteve lokality však nie všetci vodiči vedeli, že pilotný projekt parkovania je už spustený. Vodičov informovala mestská časť o spúšťaní pravidiel letákmi, ktoré im nechala za stieračmi či v schránkach.

Ostatným zostáva len sledovať web mestskej časti či médiá. Nový systém sa však niektorým nepáči natoľko, že už spisujú petíciu.

Rozšírenie pravidiel

Cieľom mestskej časti nie je podľa starostky Dany Čahojovej zarábať na parkovacej politike alebo hľadať ďalšie zdroje na rekonštrukciu ciest či parkovísk, ale umožniť obyvateľom zaparkovať. „A na to treba poriadok, pravidlá a režim,“ povedala.

Po vyhodnotení skúšobnej prevádzky vedenie Karlovej Vsi v novom roku zavedie pravidlá parkovania aj do iných lokalít. Hovorí sa najmä o Veternicovej a Hlaváčikovej ulici.

„Niekedy, keď prídem večer z práce, krúžim v okolí aj 25 minút, kým nájdem miesto,“ povedal Igor Žilaný z Majerníkovej, ktorý by rezidenčné parkovania uvítal aj tam.

Karlova Ves si dala vlani vypracovať pasportizáciu parkovania, z ktorej vyšlo, že v mestskej časti je 9 290  áut, pričom oficiálnych parkovacích miest je 4 492. Viac ako polovica áut – 4 798 parkovala teda mimo oficiálnych miest.

 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  4. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  5. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  6. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  7. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  5. Nové Planeo v Košiciach
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  7. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 882
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 738
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 601
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 365
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 066
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 043
  7. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 722
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 2 612
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 24 071
  2. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 658
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 432
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 730
  5. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 940
  6. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 4 905
  7. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 857
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 387
  1. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  2. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  3. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  4. Tupou Ceruzou: Žiačik
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  6. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  7. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  8. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
SkryťZatvoriť reklamu