SME
Pondelok, 12. apríl, 2021 | Meniny má EsteraKrížovkyKrížovky

V Karlovej Vsi zaviedli nové pravidlá parkovania

Rezidentom patrí väčšina parkovacích miest, mnoho ich však po vyznačení ubudlo. Za parkovacie karty obyvatelia zatiaľ neplatia.

(Zdroj: FOTO SME - JOZEF JAKUBČO)

KARLOVA VES. Už dva týždne sa riadia obyvatelia Karlovej Vsi novými parkovacími pravidlami. Vedenie mestskej časti sa totiž rozhodlo nečakať na stále vzdialenú celomestskú parkovaciu politiku a zobralo veci do vlastných rúk. Parkovanie v jednej z veľkých mestských častí Bratislavy je totiž neúnosné, najmä večer.

Pilotný projekt rezidenčného parkovania neplatí v Karlovej Vsi na jej celom území, ale len v lokalite ohraničenej ulicami Silvánska, Kuklovská, Suchohradská, Sekulská, Brodská, Levárska a Lackova.

Skryť Vypnúť reklamu

„V súčasnosti máme k dispozícii citeľne menej parkovacích miest, ako to bolo predtým,“ povedala obyvateľka Lackovej ulice Viera Jelenáková.

Mestská časť totiž od augusta vyznačila miesta na parkovanie tam, kde sa môže oficiálne parkovať. A keďže autá často stáli na zeleni či chodníkoch, na ktorých nenechávali potrebných 1,5 metra pre chodcov, tieto miesta zanikli.

V pilotnej zóne projektu je vyznačených podľa hovorcu Karlovej Vsi Branislava Heldesa 515 rezidenčných parkovacích miest a  37 miest je zatiaľ verejných.

Kontroly sa zostria

Zámerom je totiž zabezpečiť parkovanie najmä pre ľudí s trvalým pobytov v lokalite.

„Keď si príde dcéra po vnuka, ktorého často opatrujem, nemá kde večer zaparkovať, lebo je všetko plné a nemôže zastaviť na rezidenčnom mieste, pretože tu už nebýva,“ povedala Jelenáková.

Skryť Vypnúť reklamu

Policajti boli zo začiatku k vodičom ústretoví, po dvoch týždňoch skúšobnej prevádzky však okrem upozornenia budú dávať už aj papuče.

Kým rezidenti majú vyhradených 90 percent parkovacích miest, tí bez trvalého pobytu v lokalite len desať percent. Na nich musia parkovať bezpodmienečne od 18.00 do 7.00 h.

Cez deň však návštevníci či podnájomníci lokality môžu parkovať aj na miestach pre rezidentov.

Vyhradené miesta, za ktoré si ľudia ročne platia 345 eur, budú v lokalite rezidenčného parkovania platiť len do konca roka. V ostatných častiach Karlovej Vsi budú aj naďalej, no len dovtedy, kým nebude v tej-ktorej zóne zavedené rezidenčné parkovanie.

„Po vyšrafovaní miest sa znížila ich kapacita aj tým, že vyznačené boxy sú dlhé. Kde sa kedysi zmestilo šesť áut, dnes na tom úseku zaparkujú len tri,“ povedal Peter Gajdoš, ktorý má v lokalite pilotného projektu parkovania kúpený byt, no trvalý pobyt má v Liptove. Zavedením nových pravidiel si však plánuje bydlisko prehlásiť.

Skryť Vypnúť reklamu

Parkovaciu kartu, ktorá zvýhodňuje rezidentov, si môžu ľudia bezplatne a na počkanie vybaviť v Centre služieb občanov na Námestí sv. Františka. Následne si ju musia umiestniť na palubovú dosku v aute, aby auto vedeli policajti skontrolovať.

Pri našej návšteve lokality však nie všetci vodiči vedeli, že pilotný projekt parkovania je už spustený. Vodičov informovala mestská časť o spúšťaní pravidiel letákmi, ktoré im nechala za stieračmi či v schránkach.

Ostatným zostáva len sledovať web mestskej časti či médiá. Nový systém sa však niektorým nepáči natoľko, že už spisujú petíciu.

Rozšírenie pravidiel

Cieľom mestskej časti nie je podľa starostky Dany Čahojovej zarábať na parkovacej politike alebo hľadať ďalšie zdroje na rekonštrukciu ciest či parkovísk, ale umožniť obyvateľom zaparkovať. „A na to treba poriadok, pravidlá a režim,“ povedala.

Po vyhodnotení skúšobnej prevádzky vedenie Karlovej Vsi v novom roku zavedie pravidlá parkovania aj do iných lokalít. Hovorí sa najmä o Veternicovej a Hlaváčikovej ulici.

„Niekedy, keď prídem večer z práce, krúžim v okolí aj 25 minút, kým nájdem miesto,“ povedal Igor Žilaný z Majerníkovej, ktorý by rezidenčné parkovania uvítal aj tam.

Karlova Ves si dala vlani vypracovať pasportizáciu parkovania, z ktorej vyšlo, že v mestskej časti je 9 290  áut, pričom oficiálnych parkovacích miest je 4 492. Viac ako polovica áut – 4 798 parkovala teda mimo oficiálnych miest.

 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  2. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  3. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  4. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  7. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  8. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  9. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  10. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  1. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  2. SodaStream predstavuje príchute ikonických nápojov od PepsiCo
  3. V blízkosti Prezidentského paláca je na predaj 37 apartmánov
  4. Bratia Žampovci majú za sebou veľmi úspešnú lyžiarsku sezónu
  5. Biobavlnu nahradila viskóza
  6. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  7. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  8. Helping people with apps and social networks in Kosice
  9. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  10. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 53 809
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 455
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 24 260
  4. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 23 409
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 17 710
  6. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 12 239
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 10 403
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 9 525
  9. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 9 419
  10. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 8 259
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu