SME
Utorok, 6. december, 2022 | Meniny má Mikuláš

V Karlovej Vsi zaviedli nové pravidlá parkovania

Rezidentom patrí väčšina parkovacích miest, mnoho ich však po vyznačení ubudlo. Za parkovacie karty obyvatelia zatiaľ neplatia.

(Zdroj: FOTO SME - JOZEF JAKUBČO)

KARLOVA VES. Už dva týždne sa riadia obyvatelia Karlovej Vsi novými parkovacími pravidlami. Vedenie mestskej časti sa totiž rozhodlo nečakať na stále vzdialenú celomestskú parkovaciu politiku a zobralo veci do vlastných rúk. Parkovanie v jednej z veľkých mestských častí Bratislavy je totiž neúnosné, najmä večer.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pilotný projekt rezidenčného parkovania neplatí v Karlovej Vsi na jej celom území, ale len v lokalite ohraničenej ulicami Silvánska, Kuklovská, Suchohradská, Sekulská, Brodská, Levárska a Lackova.

SkryťVypnúť reklamu

„V súčasnosti máme k dispozícii citeľne menej parkovacích miest, ako to bolo predtým,“ povedala obyvateľka Lackovej ulice Viera Jelenáková.

Mestská časť totiž od augusta vyznačila miesta na parkovanie tam, kde sa môže oficiálne parkovať. A keďže autá často stáli na zeleni či chodníkoch, na ktorých nenechávali potrebných 1,5 metra pre chodcov, tieto miesta zanikli.

V pilotnej zóne projektu je vyznačených podľa hovorcu Karlovej Vsi Branislava Heldesa 515 rezidenčných parkovacích miest a  37 miest je zatiaľ verejných.

Kontroly sa zostria

Zámerom je totiž zabezpečiť parkovanie najmä pre ľudí s trvalým pobytov v lokalite.

„Keď si príde dcéra po vnuka, ktorého často opatrujem, nemá kde večer zaparkovať, lebo je všetko plné a nemôže zastaviť na rezidenčnom mieste, pretože tu už nebýva,“ povedala Jelenáková.

SkryťVypnúť reklamu

Policajti boli zo začiatku k vodičom ústretoví, po dvoch týždňoch skúšobnej prevádzky však okrem upozornenia budú dávať už aj papuče.

Kým rezidenti majú vyhradených 90 percent parkovacích miest, tí bez trvalého pobytu v lokalite len desať percent. Na nich musia parkovať bezpodmienečne od 18.00 do 7.00 h.

Cez deň však návštevníci či podnájomníci lokality môžu parkovať aj na miestach pre rezidentov.

Vyhradené miesta, za ktoré si ľudia ročne platia 345 eur, budú v lokalite rezidenčného parkovania platiť len do konca roka. V ostatných častiach Karlovej Vsi budú aj naďalej, no len dovtedy, kým nebude v tej-ktorej zóne zavedené rezidenčné parkovanie.

„Po vyšrafovaní miest sa znížila ich kapacita aj tým, že vyznačené boxy sú dlhé. Kde sa kedysi zmestilo šesť áut, dnes na tom úseku zaparkujú len tri,“ povedal Peter Gajdoš, ktorý má v lokalite pilotného projektu parkovania kúpený byt, no trvalý pobyt má v Liptove. Zavedením nových pravidiel si však plánuje bydlisko prehlásiť.

SkryťVypnúť reklamu

Parkovaciu kartu, ktorá zvýhodňuje rezidentov, si môžu ľudia bezplatne a na počkanie vybaviť v Centre služieb občanov na Námestí sv. Františka. Následne si ju musia umiestniť na palubovú dosku v aute, aby auto vedeli policajti skontrolovať.

Pri našej návšteve lokality však nie všetci vodiči vedeli, že pilotný projekt parkovania je už spustený. Vodičov informovala mestská časť o spúšťaní pravidiel letákmi, ktoré im nechala za stieračmi či v schránkach.

Ostatným zostáva len sledovať web mestskej časti či médiá. Nový systém sa však niektorým nepáči natoľko, že už spisujú petíciu.

Rozšírenie pravidiel

Cieľom mestskej časti nie je podľa starostky Dany Čahojovej zarábať na parkovacej politike alebo hľadať ďalšie zdroje na rekonštrukciu ciest či parkovísk, ale umožniť obyvateľom zaparkovať. „A na to treba poriadok, pravidlá a režim,“ povedala.

Po vyhodnotení skúšobnej prevádzky vedenie Karlovej Vsi v novom roku zavedie pravidlá parkovania aj do iných lokalít. Hovorí sa najmä o Veternicovej a Hlaváčikovej ulici.

„Niekedy, keď prídem večer z práce, krúžim v okolí aj 25 minút, kým nájdem miesto,“ povedal Igor Žilaný z Majerníkovej, ktorý by rezidenčné parkovania uvítal aj tam.

Karlova Ves si dala vlani vypracovať pasportizáciu parkovania, z ktorej vyšlo, že v mestskej časti je 9 290  áut, pričom oficiálnych parkovacích miest je 4 492. Viac ako polovica áut – 4 798 parkovala teda mimo oficiálnych miest.

 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  2. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  5. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  6. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  7. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  1. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  2. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  3. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Developer projektu Metropolis sa stal Lídrom roka 2022
  5. Nepotrebné telefóny pomáhajú na Vianoce deťom a rodinám v núdzi
  6. Tisíc líp aj pre včely od slovenskej prezidentky
  7. Changes to the System of Remedies
  8. How to succeed when acquiring a business in Slovakia
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 512
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 581
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 177
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 674
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 200
  6. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 4 027
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 068
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 510
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 136 849
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 9 195
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 265
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 117
  5. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 964
  6. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 2 854
  7. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 838
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 1 956
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu