V Karlovej Vsi zaviedli nové pravidlá parkovania

Rezidentom patrí väčšina parkovacích miest, mnoho ich však po vyznačení ubudlo. Za parkovacie karty obyvatelia zatiaľ neplatia.

(Zdroj: FOTO SME - JOZEF JAKUBČO)

KARLOVA VES. Už dva týždne sa riadia obyvatelia Karlovej Vsi novými parkovacími pravidlami. Vedenie mestskej časti sa totiž rozhodlo nečakať na stále vzdialenú celomestskú parkovaciu politiku a zobralo veci do vlastných rúk. Parkovanie v jednej z veľkých mestských častí Bratislavy je totiž neúnosné, najmä večer.

Pilotný projekt rezidenčného parkovania neplatí v Karlovej Vsi na jej celom území, ale len v lokalite ohraničenej ulicami Silvánska, Kuklovská, Suchohradská, Sekulská, Brodská, Levárska a Lackova.

„V súčasnosti máme k dispozícii citeľne menej parkovacích miest, ako to bolo predtým,“ povedala obyvateľka Lackovej ulice Viera Jelenáková.

Mestská časť totiž od augusta vyznačila miesta na parkovanie tam, kde sa môže oficiálne parkovať. A keďže autá často stáli na zeleni či chodníkoch, na ktorých nenechávali potrebných 1,5 metra pre chodcov, tieto miesta zanikli.

V pilotnej zóne projektu je vyznačených podľa hovorcu Karlovej Vsi Branislava Heldesa 515 rezidenčných parkovacích miest a  37 miest je zatiaľ verejných.

Kontroly sa zostria

Zámerom je totiž zabezpečiť parkovanie najmä pre ľudí s trvalým pobytov v lokalite.

„Keď si príde dcéra po vnuka, ktorého často opatrujem, nemá kde večer zaparkovať, lebo je všetko plné a nemôže zastaviť na rezidenčnom mieste, pretože tu už nebýva,“ povedala Jelenáková.

Policajti boli zo začiatku k vodičom ústretoví, po dvoch týždňoch skúšobnej prevádzky však okrem upozornenia budú dávať už aj papuče.

Kým rezidenti majú vyhradených 90 percent parkovacích miest, tí bez trvalého pobytu v lokalite len desať percent. Na nich musia parkovať bezpodmienečne od 18.00 do 7.00 h.

Cez deň však návštevníci či podnájomníci lokality môžu parkovať aj na miestach pre rezidentov.

Vyhradené miesta, za ktoré si ľudia ročne platia 345 eur, budú v lokalite rezidenčného parkovania platiť len do konca roka. V ostatných častiach Karlovej Vsi budú aj naďalej, no len dovtedy, kým nebude v tej-ktorej zóne zavedené rezidenčné parkovanie.

„Po vyšrafovaní miest sa znížila ich kapacita aj tým, že vyznačené boxy sú dlhé. Kde sa kedysi zmestilo šesť áut, dnes na tom úseku zaparkujú len tri,“ povedal Peter Gajdoš, ktorý má v lokalite pilotného projektu parkovania kúpený byt, no trvalý pobyt má v Liptove. Zavedením nových pravidiel si však plánuje bydlisko prehlásiť.

Parkovaciu kartu, ktorá zvýhodňuje rezidentov, si môžu ľudia bezplatne a na počkanie vybaviť v Centre služieb občanov na Námestí sv. Františka. Následne si ju musia umiestniť na palubovú dosku v aute, aby auto vedeli policajti skontrolovať.

Pri našej návšteve lokality však nie všetci vodiči vedeli, že pilotný projekt parkovania je už spustený. Vodičov informovala mestská časť o spúšťaní pravidiel letákmi, ktoré im nechala za stieračmi či v schránkach.

Ostatným zostáva len sledovať web mestskej časti či médiá. Nový systém sa však niektorým nepáči natoľko, že už spisujú petíciu.

Rozšírenie pravidiel

Cieľom mestskej časti nie je podľa starostky Dany Čahojovej zarábať na parkovacej politike alebo hľadať ďalšie zdroje na rekonštrukciu ciest či parkovísk, ale umožniť obyvateľom zaparkovať. „A na to treba poriadok, pravidlá a režim,“ povedala.

Po vyhodnotení skúšobnej prevádzky vedenie Karlovej Vsi v novom roku zavedie pravidlá parkovania aj do iných lokalít. Hovorí sa najmä o Veternicovej a Hlaváčikovej ulici.

„Niekedy, keď prídem večer z práce, krúžim v okolí aj 25 minút, kým nájdem miesto,“ povedal Igor Žilaný z Majerníkovej, ktorý by rezidenčné parkovania uvítal aj tam.

Karlova Ves si dala vlani vypracovať pasportizáciu parkovania, z ktorej vyšlo, že v mestskej časti je 9 290  áut, pričom oficiálnych parkovacích miest je 4 492. Viac ako polovica áut – 4 798 parkovala teda mimo oficiálnych miest.

 

 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 128
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 7 521
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 328
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 083
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 089
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 214
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 090
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 914
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 069
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 997

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop