SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Prístavný most počas rekonštrukcie odstavia

Prístavný most čaká v tomto roku veľká oprava, a teda aj odstávka. Podľa našich informácií by sa však s prácami nemalo začať pred dokončením piateho mosta. Národná diaľničná spoločnosť, ktorá most spravuje, plánuje rekonštrukciu na august až september.

Prístavný most je dopravne najzaťaženejším miestom v Bratislave - denne po ňom prejde 88-tisíc áut. FOTO - AECHÍV SMEČo ešte plánujú

Tento rok chcú diaľničiari pokračovať vo výstavbe petržalského úseku diaľnice na Einsteinovej ulici. Južný diaľničný obchvat mesta by mala riešiť križovatka Jarovce - Senec v úseku dlhom asi 30 kilometrov. Technická štúdia by mala vzniknúť ešte tento rok.

Prístavný most čaká v tomto roku veľká oprava, a teda aj odstávka. Podľa našich informácií by sa však s prácami nemalo začať pred dokončením piateho mosta. Národná diaľničná spoločnosť, ktorá most spravuje, plánuje rekonštrukciu na august až september. Práce budú financované zo štátneho rozpočtu a stáť budú asi 22 miliónov korún. "Diaľničná spoločnosť pripravuje tender na zhotoviteľa stavby," povedal hovorca Marcel Jánošík.

Prístavný most je dopravne najzaťaženejším miestom v Bratislave - denne po ňom prejde 88-tisíc áut. Opotrebovanie vozovky si už žiada väčšiu opravu. "Budeme to robiť v koordinácii s výstavbou piateho mosta," povedal riaditeľ úseku prevádzky Ľudovít Macháček. "Taká je dohoda s magistrátom - predbežný časový horizont je august až september," doplnil Jánošík.

Opravovať sa budú dve vrstvy vozovky, obidve strany jazdných pásov vždy postupne. Oprava každého pásu bude trvať maximálne týždeň. Počas tohto obdobia bude v tomto páse vylúčená akákoľvek doprava, tá bude presmerovaná na novootvorený piaty most.

Doteraz znamenalo odstavenie Prístavného mosta aj na krátky čas kolaps dopravy v celom meste. Vlani koncom októbra nastal celomestský kolaps po havárii kamióna s mäsom. Práve táto situácia znova otvorila otázku chýbajúceho nosného dopravného systému. Na jeho prípravu má ísť najviac - až 1,7 miliardy korún z 3,2-miliardového úveru, ktorý si mesto zobralo v minulom roku od Dexia banky. Nebude to však metro, ale rýchloelektrička s napojením na Petržalku.

Podľa najnovších informácií sa z peňazí doteraz použilo 296-tisíc korún na štúdiu realizovateľnosti, ktorá sa robí pred každou výstavbou. (lin)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  2. Vytvor si svoju budúcnosť
  3. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  4. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť.
  5. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  6. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  2. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  3. Zmeny v systéme revíznych postupov
  4. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  5. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  6. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  7. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  8. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 17 109
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 967
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 895
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 535
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 648
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 024
  7. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 635
  8. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 577
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 182 312
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 782
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 128
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 018
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 882
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 384
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 659
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu