Prístavný most je dopravne najzaťaženejším miestom v Bratislave - denne po ňom prejde 88-tisíc áut. FOTO - AECHÍV SMEČo ešte plánujú Tento rok chcú diaľničiari pokračovať vo výstavbe petržalského úseku diaľnice na Einsteinovej ulici. Južný diaľničný obchvat mesta by mala riešiť križovatka Jarovce - Senec v úseku dlhom asi 30 kilometrov. Technická štúdia by mala vzniknúť ešte tento rok. |
Prístavný most čaká v tomto roku veľká oprava, a teda aj odstávka. Podľa našich informácií by sa však s prácami nemalo začať pred dokončením piateho mosta. Národná diaľničná spoločnosť, ktorá most spravuje, plánuje rekonštrukciu na august až september. Práce budú financované zo štátneho rozpočtu a stáť budú asi 22 miliónov korún. "Diaľničná spoločnosť pripravuje tender na zhotoviteľa stavby," povedal hovorca Marcel Jánošík.
Prístavný most je dopravne najzaťaženejším miestom v Bratislave - denne po ňom prejde 88-tisíc áut. Opotrebovanie vozovky si už žiada väčšiu opravu. "Budeme to robiť v koordinácii s výstavbou piateho mosta," povedal riaditeľ úseku prevádzky Ľudovít Macháček. "Taká je dohoda s magistrátom - predbežný časový horizont je august až september," doplnil Jánošík.
Opravovať sa budú dve vrstvy vozovky, obidve strany jazdných pásov vždy postupne. Oprava každého pásu bude trvať maximálne týždeň. Počas tohto obdobia bude v tomto páse vylúčená akákoľvek doprava, tá bude presmerovaná na novootvorený piaty most.
Doteraz znamenalo odstavenie Prístavného mosta aj na krátky čas kolaps dopravy v celom meste. Vlani koncom októbra nastal celomestský kolaps po havárii kamióna s mäsom. Práve táto situácia znova otvorila otázku chýbajúceho nosného dopravného systému. Na jeho prípravu má ísť najviac - až 1,7 miliardy korún z 3,2-miliardového úveru, ktorý si mesto zobralo v minulom roku od Dexia banky. Nebude to však metro, ale rýchloelektrička s napojením na Petržalku.
Podľa najnovších informácií sa z peňazí doteraz použilo 296-tisíc korún na štúdiu realizovateľnosti, ktorá sa robí pred každou výstavbou. (lin)