VÁŠ NÁZOR

Antikoncepcia MHD alebo sabotáž?

Po prázdninách v roku 2004 začal dopravný podnik obmedzovať električkovú dopravu na Zlaté piesky. Najprv išlo o skrátenie električkovej linky č. 4 večer len po Zátišie, neskôr nasadzovanie sólo vozňov na linku č. 2 taktiež vo večerných hodinách (toto ...

Po prázdninách v roku 2004 začal dopravný podnik obmedzovať električkovú dopravu na Zlaté piesky. Najprv išlo o skrátenie električkovej linky č. 4 večer len po Zátišie, neskôr nasadzovanie sólo vozňov na linku č. 2 taktiež vo večerných hodinách (toto našťastie nebolo trvalým javom). Prekvapilo ma to, keďže na jeseň sa na Zlatých pieskoch otváral Shopping Palace, teda sa dal skôr očakávať nárast frekvencie ako pokles. Osobne by som s rozhodnutím počkal až do otvorenia nového nákupného centra a situáciu by som vyhodnotil potom. Ale povedal som si, že nižšie využitie spojov na Zlaté piesky majú asi spočítané, že sú v dopravnom podniku nútení šetriť, a tak prikročili k uvedeným opatreniam.

O to viac ma šokovalo, keď od polovice marca začal súkromný dopravca prevádzkovať autobusovú linku na trase Nový most - centrum - Zlaté piesky, čiže na rovnakej trase ako električková linka č. 4. Toto nie je už ani antikoncepcia v MHD, to je priamo organizovaná sabotáž.

V Bratislave je zásadným problémom, že elektrická trakcia sa podieľa len na menšej časti prepravných výkonov, a tu zrazu v relácii, ktorá je plnohodnotne zaistená električkami, vydá magistrát licenciu na prevádzku autobusovej linky. Viem, že ju platia supermarkety, ale každopádne tu bol niekomu umožnený "kšeft", ktorý odoberá prepravné výkony dotovanej doprave.

Pýtam sa teda, čo dostal dopravný podnik (alebo ktosi iný?) za to, že obmedzil električkovú dopravu na Zlaté piesky, aby potom vznikol dôvod na udelenie licencie pre súkromného dopravcu?

Len pre porovnanie. Konzultoval som túto situáciu s odborníkmi v Česku. Povedali mi, že čosi také by u nich nebolo možné. Tu je totiž priamo zákonom zakázané udeľovať licencie súkromným dopravcom v reláciách (prepravných vzťahoch), ktoré sú zaistené dotovanými linkami. Je to logické - ak mesto dotuje dopravu v určitej relácii, nebude predsa podporovať konkurenciu, ktorá preberie cestujúcich aj tržby.

Myslím si, že ďalší komentár je už zbytočný, úsudok si urobí každý premýšľajúci človek sám.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 563
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 856
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 115
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 977
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 509
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889