Denne je v meste odtiahnutých priemerne desať nepovolene parkujúcich áut. Predstavitelia mesta si od navádzacieho systému sľubujú riešenie zlej situácie s parkovaním v centre. "Vodiči by už nemali robiť blúdivé jazdy, ktorými preťažujú už aj tak preťažené cesty," povedal námestník primátora pre dopravu Karol Kolada.
Tabule zatiaľ neinformujú o počte voľných miest. Dočítať sa na nich dá názov parkoviska alebo garáže a či je voľné/free (zelené svetlo), alebo plné/full (červené svetlo). Do systému je zapojených osem platených parkovísk s kapacitou nad 50 miest a dve podzemné garáže - Carlton a Opera, bývalá Alexia. S nimi ešte nie sú uzavreté zmluvy, takže ich tabule ešte nesvietia. Podzemná garáž Tatracentrum neprejavila záujem o spoluprácu.
"Podľa zmluvy nám prevádzkovatelia garáží poskytujú údaje o obsadenosti a mesačne prispievajú 20 korunami na jedno parkovacie miesto," povedal riaditeľ spoločnosti Mestský parkovací systém Igor Dula. To by malo kryť polovicu nákladov na prevádzku systému, ktoré sú mesačne asi 80-tisíc korún. V množstve zahraničných miest, kde takýto systém funguje, sa podľa neho zisky podzemných garáží zvýšili, čo prevádzkovateľov motivovalo k spolupráci.
Mesto investovalo do systému 13 miliónov korún, záruka na dielo je tri roky.
Centrum mesta je rozdelené na tri zóny: Centrum sever s kapacitou 208 miest, Centrum juh (390 miest) a Historické centrum (1026 miest). Okrem toho systém rozoznáva dve záchytné okrajové parkoviská Avion (2700 miest) a Aupark (2500 miest), kde sa parkuje zdarma. Podľa Koladu by sa mal tento systém v budúcnosti rozširovať, nepovedal však, či aj do iných mestských častí. Záchytné parkovisko bude v každom prípade aj pri Tescu Lamač, ale až po dokončení tunela Sitina.
Parkovací systém mal pôvodne fungovať už od 11. marca, no jeho prípravu zdržal podľa Dulu februárový summit prezidentov a mrazivý marec. "Problém bol aj so schvaľovaním značiek, lebo také náš zákon nepoznal," povedal Dula.
LINDA VASIĽOVÁ