Tretinu porúch nahlásia ľudia cez web a mobil

Bratislavčania nahlásia denne približne 150 podnetov, ktoré sa týkajú porúch a problémov s verejným osvetlením.

QR kódy zvyšujú komfort a dostupnosť nahlasovania porúch, a tým aj počet hlásení občanov.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ: SITA)

BRATISLAVA. Bratislavčania nahlásia denne približne 150 podnetov, ktoré sa týkajú porúch a problémov s verejným osvetlením. Tretina týchto podnetov prichádza prevádzkovateľovi prostredníctvom mobilnej aplikácie a webu pomocou QR kódov.

Spoločnosť Siemens, ktorá prevádzkuje verejné osvetlenie v hlavnom meste, začala označovať stožiare QR kódmi pred dvomi rokmi.

Ako vysvetlil riaditeľ divízie verejného osvetlenia Richard Procik, motívom bolo zvýšiť efektívnosť pri identifikácii i odstraňovaní porúch.

"QR kódy zvyšujú komfort a dostupnosť nahlasovania porúch, a tým aj počet hlásení občanov. Okrem toho umožňujú presne lokalizovať problémový stožiar, čo je dôležité nielen pre promptný zásah technikov," uviedol. V súčasnosti je QR kódmi označených 80 percent z celkového množstva 50 000 lámp, ktorých prevádzku spoločnosť zabezpečuje.

Označenie stožiarov QR kódom je jednou z inovácií, ktorá sa týka prevádzky verejného osvetlenia v hlavnom meste. Ďalšou je algoritmus, ktorý vznikal na základe požiadaviek bratislavského magistrátu.

Algoritmus zohľadňuje ročnú dobu a historické dáta, porovnáva ich s aktuálnymi meraniami intenzity osvetlenia v priestore a tiež komunikuje s dopravnou centrálou. "Na základe týchto vstupov riadi spínanie a intenzitu osvetlenia tak, aby boli optimalizované náklady mesta a zároveň zabezpečený kvalitný svetelný komfort pre občanov," vysvetlil Procik.

Inovatívnymi postupmi pri prevádzke verejného osvetlenia sa v Bratislave zaoberá aj kompetenčné centrum, ktoré vyvíja a poskytuje riešenia pre takzvané smart city. V súčasnosti v ňom pracuje 30 vysokokvalifikovaných špecialistov, ktorí vyvíjajú nielen riešenia pre verejné osvetlenie, ale aj pre riadenie križovatiek alebo inteligentné parkovanie.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 221
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 690
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 4 012
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 192
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 015
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 441
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 286
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 167
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 145
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 640