Tretinu porúch nahlásia ľudia cez web a mobil

Bratislavčania nahlásia denne približne 150 podnetov, ktoré sa týkajú porúch a problémov s verejným osvetlením.

QR kódy zvyšujú komfort a dostupnosť nahlasovania porúch, a tým aj počet hlásení občanov.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ: SITA)

BRATISLAVA. Bratislavčania nahlásia denne približne 150 podnetov, ktoré sa týkajú porúch a problémov s verejným osvetlením. Tretina týchto podnetov prichádza prevádzkovateľovi prostredníctvom mobilnej aplikácie a webu pomocou QR kódov.

Spoločnosť Siemens, ktorá prevádzkuje verejné osvetlenie v hlavnom meste, začala označovať stožiare QR kódmi pred dvomi rokmi.

Ako vysvetlil riaditeľ divízie verejného osvetlenia Richard Procik, motívom bolo zvýšiť efektívnosť pri identifikácii i odstraňovaní porúch.

"QR kódy zvyšujú komfort a dostupnosť nahlasovania porúch, a tým aj počet hlásení občanov. Okrem toho umožňujú presne lokalizovať problémový stožiar, čo je dôležité nielen pre promptný zásah technikov," uviedol. V súčasnosti je QR kódmi označených 80 percent z celkového množstva 50 000 lámp, ktorých prevádzku spoločnosť zabezpečuje.

Označenie stožiarov QR kódom je jednou z inovácií, ktorá sa týka prevádzky verejného osvetlenia v hlavnom meste. Ďalšou je algoritmus, ktorý vznikal na základe požiadaviek bratislavského magistrátu.

Algoritmus zohľadňuje ročnú dobu a historické dáta, porovnáva ich s aktuálnymi meraniami intenzity osvetlenia v priestore a tiež komunikuje s dopravnou centrálou. "Na základe týchto vstupov riadi spínanie a intenzitu osvetlenia tak, aby boli optimalizované náklady mesta a zároveň zabezpečený kvalitný svetelný komfort pre občanov," vysvetlil Procik.

Inovatívnymi postupmi pri prevádzke verejného osvetlenia sa v Bratislave zaoberá aj kompetenčné centrum, ktoré vyvíja a poskytuje riešenia pre takzvané smart city. V súčasnosti v ňom pracuje 30 vysokokvalifikovaných špecialistov, ktorí vyvíjajú nielen riešenia pre verejné osvetlenie, ale aj pre riadenie križovatiek alebo inteligentné parkovanie.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  2. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  3. Cestou - necestou
  4. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  5. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  6. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  7. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  8. Zábavný aj sebavedomý
  9. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  10. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  1. Nové bývanie bez murovania
  2. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  3. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  4. Cestou - necestou
  5. Za štadiónom Lokomotívy rastie zaujímavý projekt
  6. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  7. Konferencia o využívaní ITP v trestnom konaní splnila svoj cieľ
  8. Nadácia Poštovej banky podporí grantom folklór a tradície
  9. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  10. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 28 820
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 9 109
  3. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň 7 651
  4. Zábavný aj sebavedomý 4 355
  5. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 4 309
  6. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 954
  7. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 3 050
  8. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 2 425
  9. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku 2 415
  10. Za štadiónom Lokomotívy rastie zaujímavý projekt 2 376

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop