Cyklisti sa na promenáde obávajú spomalenia

Definitívna podoba cyklotrasy na novej Dunajskej promenáde nie stále známa. Podľa magistrátu má slúžiť chodcom i cyklistom

Vynovená promenáda.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Definitívna podoba cyklotrasy na novej Dunajskej promenáde v Bratislave, od River Parku po Most Lafranconi, nie stále známa. Upozorňuje na to občianske združenie Cyklokoalícia, ktoré sa ani po zasadnutí mestskej komisie pre pešiu a cyklistickú dopravu v utorok (23.8.) nedozvedelo, čo bude s cyklotrasou na promenáde ďalej.

Investor Henbury Development, s ktorým sa hlavné mesto na revitalizácii promenády dohodlo po tom, čo mu vlani v decembri predalo budovy Parku kultúry a oddychu (PKO), mal podľa Cyklokoalície vyznačiť segregovanú cyklotrasu do konca júna.

Je aj v územnom pláne

Vo svojom blogu združenie upozorňuje, že cyklotrasa na nábreží existuje už dlhé roky a je jednou z hlavných cyklistických tepien mesta. "Je to jediná logická spojnica z Karlovej Vsi či Devína, ale využíva ju aj mnoho Dúbravčanov. Cyklistická radiála R11 je zachytená aj v strategických dokumentoch mesta, vrátane tento rok schváleného Územného generelu dopravy a existujúceho platného Územného plánu hlavného mesta," uvádzajú cyklisti.

Tí sa však domnievajú, že investor chce spraviť z novej promenády pešiu zónu a donútiť cyklistov celým nábrežím jazdiť rýchlosťou chôdze alebo obchádzať nábrežie cez Petržalku.

Cyklotrasu chcú oddeliť

"Riešenie je jednoduché. V jednotlivých oddychových zónach posunúť lavičky o meter dozadu, čím vznikne dosť miesta na vystreté nohy, zaparkovaný kočík či pobehujúce dieťa. Cyklistickú trasu od zvyšku rozlíšiť povrchom - materiálovo i farebne. Chodcom vyhradiť čo najväčší priestor," tvrdí Cyklokoalícia.

Cestička pri Dunaji by mohla byť chodecká a cestička za pásom zelene zas cyklistická.

Občianske združenie Cyklokoalícia

Podľa nej sa tak zmestí 4,2 metra široký chodník pre chodcov aj 2,5 metra široká cyklotrasa. Cestička pri Dunaji by podľa združenia mohla byť ako chodecká a cestička za pásom zelene zas ako cyklistická.

"V súčasnosti nie je jasné, kadiaľ majú cyklisti jazdiť a preto môže dochádzať k občasným kolíziám," upozorňuje Cyklokoalícia. Tá víta iniciatívu Starého Mesta, aby sa vybudovala hlavná cyklotrasa aj na Nábreží armádneho generála Ludvíka Svobodu, no podľa nej musí byť v nejakej forme zachovaný prístup cyklistov aj na promenádu.

Investor: Cyklisti sú vítaní

Spoločnosť Henbury Development je blízka finančnej skupine J&T. Daniela Stričková zo spoločnosti J&T REAL ESTATE uviedla, že cyklotrasu na promenáde nerušia, iba upravujú jej značenie. "Myslíme si, že cyklisti na promenádu patria. Náš návrh sme predstavili na stretnutí všetkých dotknutých strán, teda aj Cyklokoalície, ktoré bolo koordinované primátorom," uviedla.

Promenáda sa podľa nej vybudovaním nových polyfunkcií stáva miestom zvýšeného pohybu chodcov od zelene, terás, lavičiek smerom k Dunaju, čím dochádza k ich križovaniu s cyklistami.

"Územie získava charakter pešej promenády, ktorá víta a nevylučuje pohyb cyklistov, avšak apeluje na nich, aby boli tolerantní voči chodcom. V súčasnosti čakáme na stanoviská k nášmu návrhu a hľadáme čo najbezpečnejšie riešenie pre všetkých účastníkov dopravy," povedala Stričková. Tvrdenia, že chcú vyvolať rozbroje medzi cyklistami a chodcami, považuje za nepravdivé.

Hlavné mesto na otázky nereagovalo. Bratislavský primátor Ivo Nesrovnal však začiatkom júna prehlásil, že Dunajská promenáda musí slúžiť všetkým.

"Cyklisti na promenádu patria. Dôležité však je zabezpečiť bezpečnosť pre všetkých, najmä detí," povedal. Mesto vtedy taktiež uviedlo, že cyklisti budú musieť prispôsobiť rýchlosť jazdy na bicykli chodcom.

Podľa Cyklokoalície však takéto riešenie predĺži čas jazdy cyklistom z Karlovej Vsi do centra mesta o 20 minút.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 543
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 463
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 6 320
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 978
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 174
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 609
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 314
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 299
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 220
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 695