SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Cyklisti sa na promenáde obávajú spomalenia

Definitívna podoba cyklotrasy na novej Dunajskej promenáde nie stále známa. Podľa magistrátu má slúžiť chodcom i cyklistom

Vynovená promenáda.Vynovená promenáda. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Definitívna podoba cyklotrasy na novej Dunajskej promenáde v Bratislave, od River Parku po Most Lafranconi, nie stále známa. Upozorňuje na to občianske združenie Cyklokoalícia, ktoré sa ani po zasadnutí mestskej komisie pre pešiu a cyklistickú dopravu v utorok (23.8.) nedozvedelo, čo bude s cyklotrasou na promenáde ďalej.

Investor Henbury Development, s ktorým sa hlavné mesto na revitalizácii promenády dohodlo po tom, čo mu vlani v decembri predalo budovy Parku kultúry a oddychu (PKO), mal podľa Cyklokoalície vyznačiť segregovanú cyklotrasu do konca júna.

Skryť Vypnúť reklamu

Je aj v územnom pláne

Vo svojom blogu združenie upozorňuje, že cyklotrasa na nábreží existuje už dlhé roky a je jednou z hlavných cyklistických tepien mesta. "Je to jediná logická spojnica z Karlovej Vsi či Devína, ale využíva ju aj mnoho Dúbravčanov. Cyklistická radiála R11 je zachytená aj v strategických dokumentoch mesta, vrátane tento rok schváleného Územného generelu dopravy a existujúceho platného Územného plánu hlavného mesta," uvádzajú cyklisti.

Tí sa však domnievajú, že investor chce spraviť z novej promenády pešiu zónu a donútiť cyklistov celým nábrežím jazdiť rýchlosťou chôdze alebo obchádzať nábrežie cez Petržalku.

Cyklotrasu chcú oddeliť

"Riešenie je jednoduché. V jednotlivých oddychových zónach posunúť lavičky o meter dozadu, čím vznikne dosť miesta na vystreté nohy, zaparkovaný kočík či pobehujúce dieťa. Cyklistickú trasu od zvyšku rozlíšiť povrchom - materiálovo i farebne. Chodcom vyhradiť čo najväčší priestor," tvrdí Cyklokoalícia.

Skryť Vypnúť reklamu

Cestička pri Dunaji by mohla byť chodecká a cestička za pásom zelene zas cyklistická.

Občianske združenie Cyklokoalícia

Podľa nej sa tak zmestí 4,2 metra široký chodník pre chodcov aj 2,5 metra široká cyklotrasa. Cestička pri Dunaji by podľa združenia mohla byť ako chodecká a cestička za pásom zelene zas ako cyklistická.

"V súčasnosti nie je jasné, kadiaľ majú cyklisti jazdiť a preto môže dochádzať k občasným kolíziám," upozorňuje Cyklokoalícia. Tá víta iniciatívu Starého Mesta, aby sa vybudovala hlavná cyklotrasa aj na Nábreží armádneho generála Ludvíka Svobodu, no podľa nej musí byť v nejakej forme zachovaný prístup cyklistov aj na promenádu.

Investor: Cyklisti sú vítaní

Spoločnosť Henbury Development je blízka finančnej skupine J&T. Daniela Stričková zo spoločnosti J&T REAL ESTATE uviedla, že cyklotrasu na promenáde nerušia, iba upravujú jej značenie. "Myslíme si, že cyklisti na promenádu patria. Náš návrh sme predstavili na stretnutí všetkých dotknutých strán, teda aj Cyklokoalície, ktoré bolo koordinované primátorom," uviedla.

Skryť Vypnúť reklamu

Promenáda sa podľa nej vybudovaním nových polyfunkcií stáva miestom zvýšeného pohybu chodcov od zelene, terás, lavičiek smerom k Dunaju, čím dochádza k ich križovaniu s cyklistami.

"Územie získava charakter pešej promenády, ktorá víta a nevylučuje pohyb cyklistov, avšak apeluje na nich, aby boli tolerantní voči chodcom. V súčasnosti čakáme na stanoviská k nášmu návrhu a hľadáme čo najbezpečnejšie riešenie pre všetkých účastníkov dopravy," povedala Stričková. Tvrdenia, že chcú vyvolať rozbroje medzi cyklistami a chodcami, považuje za nepravdivé.

Hlavné mesto na otázky nereagovalo. Bratislavský primátor Ivo Nesrovnal však začiatkom júna prehlásil, že Dunajská promenáda musí slúžiť všetkým.

"Cyklisti na promenádu patria. Dôležité však je zabezpečiť bezpečnosť pre všetkých, najmä detí," povedal. Mesto vtedy taktiež uviedlo, že cyklisti budú musieť prispôsobiť rýchlosť jazdy na bicykli chodcom.

Podľa Cyklokoalície však takéto riešenie predĺži čas jazdy cyklistom z Karlovej Vsi do centra mesta o 20 minút.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 075
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 400
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 103
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 355
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 909
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 839
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 292
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 174
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 035
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 912
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu