SME

Cyklisti sa na promenáde obávajú spomalenia

Definitívna podoba cyklotrasy na novej Dunajskej promenáde nie stále známa. Podľa magistrátu má slúžiť chodcom i cyklistom

Vynovená promenáda.Vynovená promenáda. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Definitívna podoba cyklotrasy na novej Dunajskej promenáde v Bratislave, od River Parku po Most Lafranconi, nie stále známa. Upozorňuje na to občianske združenie Cyklokoalícia, ktoré sa ani po zasadnutí mestskej komisie pre pešiu a cyklistickú dopravu v utorok (23.8.) nedozvedelo, čo bude s cyklotrasou na promenáde ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Investor Henbury Development, s ktorým sa hlavné mesto na revitalizácii promenády dohodlo po tom, čo mu vlani v decembri predalo budovy Parku kultúry a oddychu (PKO), mal podľa Cyklokoalície vyznačiť segregovanú cyklotrasu do konca júna.

SkryťVypnúť reklamu

Je aj v územnom pláne

Vo svojom blogu združenie upozorňuje, že cyklotrasa na nábreží existuje už dlhé roky a je jednou z hlavných cyklistických tepien mesta. "Je to jediná logická spojnica z Karlovej Vsi či Devína, ale využíva ju aj mnoho Dúbravčanov. Cyklistická radiála R11 je zachytená aj v strategických dokumentoch mesta, vrátane tento rok schváleného Územného generelu dopravy a existujúceho platného Územného plánu hlavného mesta," uvádzajú cyklisti.

Tí sa však domnievajú, že investor chce spraviť z novej promenády pešiu zónu a donútiť cyklistov celým nábrežím jazdiť rýchlosťou chôdze alebo obchádzať nábrežie cez Petržalku.

Cyklotrasu chcú oddeliť

"Riešenie je jednoduché. V jednotlivých oddychových zónach posunúť lavičky o meter dozadu, čím vznikne dosť miesta na vystreté nohy, zaparkovaný kočík či pobehujúce dieťa. Cyklistickú trasu od zvyšku rozlíšiť povrchom - materiálovo i farebne. Chodcom vyhradiť čo najväčší priestor," tvrdí Cyklokoalícia.

SkryťVypnúť reklamu

Cestička pri Dunaji by mohla byť chodecká a cestička za pásom zelene zas cyklistická.

Občianske združenie Cyklokoalícia

Podľa nej sa tak zmestí 4,2 metra široký chodník pre chodcov aj 2,5 metra široká cyklotrasa. Cestička pri Dunaji by podľa združenia mohla byť ako chodecká a cestička za pásom zelene zas ako cyklistická.

"V súčasnosti nie je jasné, kadiaľ majú cyklisti jazdiť a preto môže dochádzať k občasným kolíziám," upozorňuje Cyklokoalícia. Tá víta iniciatívu Starého Mesta, aby sa vybudovala hlavná cyklotrasa aj na Nábreží armádneho generála Ludvíka Svobodu, no podľa nej musí byť v nejakej forme zachovaný prístup cyklistov aj na promenádu.

Investor: Cyklisti sú vítaní

Spoločnosť Henbury Development je blízka finančnej skupine J&T. Daniela Stričková zo spoločnosti J&T REAL ESTATE uviedla, že cyklotrasu na promenáde nerušia, iba upravujú jej značenie. "Myslíme si, že cyklisti na promenádu patria. Náš návrh sme predstavili na stretnutí všetkých dotknutých strán, teda aj Cyklokoalície, ktoré bolo koordinované primátorom," uviedla.

SkryťVypnúť reklamu

Promenáda sa podľa nej vybudovaním nových polyfunkcií stáva miestom zvýšeného pohybu chodcov od zelene, terás, lavičiek smerom k Dunaju, čím dochádza k ich križovaniu s cyklistami.

"Územie získava charakter pešej promenády, ktorá víta a nevylučuje pohyb cyklistov, avšak apeluje na nich, aby boli tolerantní voči chodcom. V súčasnosti čakáme na stanoviská k nášmu návrhu a hľadáme čo najbezpečnejšie riešenie pre všetkých účastníkov dopravy," povedala Stričková. Tvrdenia, že chcú vyvolať rozbroje medzi cyklistami a chodcami, považuje za nepravdivé.

Hlavné mesto na otázky nereagovalo. Bratislavský primátor Ivo Nesrovnal však začiatkom júna prehlásil, že Dunajská promenáda musí slúžiť všetkým.

"Cyklisti na promenádu patria. Dôležité však je zabezpečiť bezpečnosť pre všetkých, najmä detí," povedal. Mesto vtedy taktiež uviedlo, že cyklisti budú musieť prispôsobiť rýchlosť jazdy na bicykli chodcom.

Podľa Cyklokoalície však takéto riešenie predĺži čas jazdy cyklistom z Karlovej Vsi do centra mesta o 20 minút.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 373
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 518
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 306
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 353
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 957
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 513
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 084
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu