Nová okružná križovatka v Petržalke má byť do októbra

Vybudovanie kruhového objazdu pri komplexe Slnečnice bolo podmienkou pri vydávaní záväzného stanoviska mesta.

Celkové investičné náklady, vrátane všetkých prislúchajúcich objektov, sa odhadujú na približne tri milióny eur.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Nová veľká okružná križovatka na konci bratislavskej Petržalky smerom na Jarovce, v blízkosti výstavby nových obytných zón Slnečnice a Južné mesto, by mala byť hotová a daná do užívania do októbra tohto roka. Kolaudačné konania by mali následne prebehnúť do konca roka. Uviedol to predseda predstavenstva Cresco Group Štefan Beleš.

"Veľká okružná križovatka je podobne ako nultý obchvat Bratislavy vyvolanou investíciou stále sa zhusťujúcej zástavby na juhu Bratislavy - Jarovce, Rusovce, Čunovo a podobne - ktorá neúmerne zaťažuje tento dopravný uzol," povedal Beleš. Práve nová križovatka by teda mala z dlhodobého hľadiska prispieť k väčšej priepustnosti tohto uzla, na čo poukazuje aj dopravno-kapacitné posúdenie.

Zatiaľ platí iba Cresco

Predseda predstavenstva však zároveň podotýka, že developer nie je autorom dopravno-koncepčného riešenia verejnej komunikačnej siete, ktorej súčasťou je aj predmetná križovatka.

"Takéto riešenie bolo zadefinované už v územnom pláne mesta Bratislavy, ktorý na koncepčnej úrovni rieši okrem iného aj dopravnú sieť mestského a nadmestského významu," povedal Beleš. Slnečnice predstavujú iba malé percento dopravnej kapacity. Napriek tomu podľa neho finančne na projekte participuje zatiaľ len spoločnosť Cresco Group.

V tejto chvíli financuje výstavbu iba Crecso Group úverom z vlastných zdrojov. Napriek tomu, že ide o križovatku mestského významu, iné peniaze sa doteraz nenašli.

Štefan Beleš, predseda predstavenstva Cresco Group

Celkové investičné náklady, vrátane všetkých prislúchajúcich objektov, sa odhadujú na približne tri milióny eur. V tejto sume je zahrnutá aj hodnota pozemkov, na ktorých sa križovatka nachádza. Financovanie výstavby však podľa spoločnosti zostáva naďalej otvorenou otázkou.

"V tejto chvíli financuje výstavbu iba Crecso Group úverom z vlastných zdrojov. Napriek tomu, že ide o križovatku mestského významu, doteraz sa na rokovaniach s krajom a mestom, žiaľ, nenašlo vhodné riešenie financovania," odpovedal Beleš na otázku, kto všetko financuje výstavbu nového kruhového objazdu.

Tri stavebné úrady

Povoľovanie v rámci novej križovatky bolo rozdelené do piatich samostatných konaní, všetky potrebné povolenia získala spoločnosť v júni 2015. Stavebne jeho výstavbu povoľovali podľa hovorkyne mesta Ivany Skokanovej tri stavebné úrady, a to okresný úrad - odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, mestská časť Petržalka a hlavné mesto.

"Vybudovanie tohto kruhového objazdu bolo podmienkou pri vydávaní záväzného stanoviska mesta tak, aby sa zabezpečila priepustnosť dopravy vzhľadom na plánovanú výstavbu," uviedla Skokanová.

Mesto pritom vydalo právoplatné rozhodnutie od 10. marca minulého roka a jediné termínové požiadavky, ktoré sa v stavebnom povolení uvádzajú, sú, že stavebné povolenie stráca platnosť, ak sa so stavbou nezačne do dvoch rokov odo dňa nadobudnutia právoplatnosti tohto rozhodnutia a zároveň bude stavba dokončená najneskôr do 24 mesiacov od začatia stavebných prác.

"Termíny realizácie, finančné náklady a etapovitosť výstavby vie povedať len stavebník," odpovedala hovorkyňa na otázku, či a akou sumou sa na výstavbe objazdu podieľa mestská samospráva.

Zatiaľ bez sťažností

Stavebné práce na novej križovatke prebiehajú v súčasnosti v niekoľkých etapách, kruhový objazd však bude do užívania odovzdaný naraz.

"Komfortný prejazd okružnou križovatkou zabezpečuje vnútorný pruh na okruhu šírky 4,55 metra a vonkajší pruh šírky 4,65 metra. Navrhovaná kapacita križovatky je 32 000 vozidiel za deň," doplnil Beleš.

Napriek dopravným obmedzeniam v súvislosti s výstavnou objazdu a miernemu spomaleniu dopravy v niektorých časových úsekoch zatiaľ sťažnosti od vodičov či občanov nezaznamenali.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  6. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  7. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  9. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 16 173
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 470
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 3 805
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 038
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 168
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 131
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 013
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 895
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 346
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 098