SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Nová okružná križovatka v Petržalke má byť do októbra

Vybudovanie kruhového objazdu pri komplexe Slnečnice bolo podmienkou pri vydávaní záväzného stanoviska mesta.

Celkové investičné náklady, vrátane všetkých prislúchajúcich objektov, sa odhadujú na približne tri milióny eur.Celkové investičné náklady, vrátane všetkých prislúchajúcich objektov, sa odhadujú na približne tri milióny eur. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Nová veľká okružná križovatka na konci bratislavskej Petržalky smerom na Jarovce, v blízkosti výstavby nových obytných zón Slnečnice a Južné mesto, by mala byť hotová a daná do užívania do októbra tohto roka. Kolaudačné konania by mali následne prebehnúť do konca roka. Uviedol to predseda predstavenstva Cresco Group Štefan Beleš.

"Veľká okružná križovatka je podobne ako nultý obchvat Bratislavy vyvolanou investíciou stále sa zhusťujúcej zástavby na juhu Bratislavy - Jarovce, Rusovce, Čunovo a podobne - ktorá neúmerne zaťažuje tento dopravný uzol," povedal Beleš. Práve nová križovatka by teda mala z dlhodobého hľadiska prispieť k väčšej priepustnosti tohto uzla, na čo poukazuje aj dopravno-kapacitné posúdenie.

Skryť Vypnúť reklamu

Zatiaľ platí iba Cresco

Predseda predstavenstva však zároveň podotýka, že developer nie je autorom dopravno-koncepčného riešenia verejnej komunikačnej siete, ktorej súčasťou je aj predmetná križovatka.

"Takéto riešenie bolo zadefinované už v územnom pláne mesta Bratislavy, ktorý na koncepčnej úrovni rieši okrem iného aj dopravnú sieť mestského a nadmestského významu," povedal Beleš. Slnečnice predstavujú iba malé percento dopravnej kapacity. Napriek tomu podľa neho finančne na projekte participuje zatiaľ len spoločnosť Cresco Group.

V tejto chvíli financuje výstavbu iba Crecso Group úverom z vlastných zdrojov. Napriek tomu, že ide o križovatku mestského významu, iné peniaze sa doteraz nenašli.

Štefan Beleš, predseda predstavenstva Cresco Group

Celkové investičné náklady, vrátane všetkých prislúchajúcich objektov, sa odhadujú na približne tri milióny eur. V tejto sume je zahrnutá aj hodnota pozemkov, na ktorých sa križovatka nachádza. Financovanie výstavby však podľa spoločnosti zostáva naďalej otvorenou otázkou.

Skryť Vypnúť reklamu

"V tejto chvíli financuje výstavbu iba Crecso Group úverom z vlastných zdrojov. Napriek tomu, že ide o križovatku mestského významu, doteraz sa na rokovaniach s krajom a mestom, žiaľ, nenašlo vhodné riešenie financovania," odpovedal Beleš na otázku, kto všetko financuje výstavbu nového kruhového objazdu.

Tri stavebné úrady

Povoľovanie v rámci novej križovatky bolo rozdelené do piatich samostatných konaní, všetky potrebné povolenia získala spoločnosť v júni 2015. Stavebne jeho výstavbu povoľovali podľa hovorkyne mesta Ivany Skokanovej tri stavebné úrady, a to okresný úrad - odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, mestská časť Petržalka a hlavné mesto.

"Vybudovanie tohto kruhového objazdu bolo podmienkou pri vydávaní záväzného stanoviska mesta tak, aby sa zabezpečila priepustnosť dopravy vzhľadom na plánovanú výstavbu," uviedla Skokanová.

Skryť Vypnúť reklamu

Mesto pritom vydalo právoplatné rozhodnutie od 10. marca minulého roka a jediné termínové požiadavky, ktoré sa v stavebnom povolení uvádzajú, sú, že stavebné povolenie stráca platnosť, ak sa so stavbou nezačne do dvoch rokov odo dňa nadobudnutia právoplatnosti tohto rozhodnutia a zároveň bude stavba dokončená najneskôr do 24 mesiacov od začatia stavebných prác.

"Termíny realizácie, finančné náklady a etapovitosť výstavby vie povedať len stavebník," odpovedala hovorkyňa na otázku, či a akou sumou sa na výstavbe objazdu podieľa mestská samospráva.

Zatiaľ bez sťažností

Stavebné práce na novej križovatke prebiehajú v súčasnosti v niekoľkých etapách, kruhový objazd však bude do užívania odovzdaný naraz.

"Komfortný prejazd okružnou križovatkou zabezpečuje vnútorný pruh na okruhu šírky 4,55 metra a vonkajší pruh šírky 4,65 metra. Navrhovaná kapacita križovatky je 32 000 vozidiel za deň," doplnil Beleš.

Napriek dopravným obmedzeniam v súvislosti s výstavnou objazdu a miernemu spomaleniu dopravy v niektorých časových úsekoch zatiaľ sťažnosti od vodičov či občanov nezaznamenali.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  2. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  5. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  6. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  7. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  8. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  9. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  10. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  1. Compliance – who should be responsible?
  2. Employee's age as a new ground for notice of termination
  3. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  4. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  5. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  6. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  7. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  8. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  9. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  10. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 014
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 030
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 644
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 854
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 856
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 234
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 256
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 059
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor 2 074
  10. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 1 944
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  2. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  5. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  6. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  7. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 801
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 308
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 877
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 732
  5. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 412
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 368
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 669
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 651
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu