Vladimír Tomčík, historik, združenie Devínska brána
V máji nasledujúceho roku sa začal budovať prvý úsek a podľa dobovej tlače práce pokračovali rýchlo.
Už koncom júla bolo dobudované depo (dve drevené haly so šiestimi koľajami), dielne i parná elektráreň, ktorá dodávala do siete jednosmerný elektrický prúd s napätím 550 V.

Po „komisionálnom preskúšaní (v miernom stúpaní na dnešnom Námestí SNP boli prívesné vozne zaťažené vrecami s pieskom s hmotnosťou tri tony) a technicko-policajnej prehliadke“ sa 27. augusta 1895 o ôsmej ráno v depe stretli starosta Gustáv Dröxler, vicežupan, kráľovský radca Klemp a zástupcovia dodávateľov za firmy Ganz a Lindheim.
Odviezli sa na prvú jazdu k hotelu Medveď, na konci dnešnej Štefánikovej ulice, pri ktorej sa dosiahla rýchlosť 30 km/h. (Dnes je maximálna prevádzková rýchlosť bratislavských električiek stanovená na 50 km/h).
Z tejto konečnej zastávky sa previezli na druhú konečnú zástavku pri Rybárskom cechu na Podhradí a odtiaľ na posedenie, ktoré bolo pre pánov pripravené v hoteli Zelený strom (na mieste dnešného Carltonu).
Verejnosti odovzdali električku v popoludňajších hodinách.
Do 23.00 h prepravili 2 468 osôb a v prvú nedeľu po otvorení premávky počet cestujúcich stúpol na dvojnásobok. Cesta jedným smerom trvala 18 minút a stála desať grajciarov pre dospelých a polovicu pre deti od dvoch rokov.
Päť motorových vozňov a štyri vlečné vozne premávali v letnej sezóne od 6.00 h do 23.00 h a v zime od 7.00 h do 21.00 h. Intervaly spojov boli desať minút a na bočných tratiach 15 minút.

Koncom roka totiž dokončili ďalšie dve bočné trate. Linka z dnešného Kamenného námestia k budove Konskej železnice na Legionárskej ulici merala 1520 metrov.
A linka cez dnešné Šafárikovo námestie a Lazaretskú ulicu k Novomestskej vlakovej stanici merala 1660 metrov. To znamená, že pred 121 rokmi postavili 6305 metrov električkových tratí za osem mesiacov.
Električková trať do Petržalky má dĺžku 2400 metrov. Výstavbu slávnostne začali 1. novembra 2013 a pôvodný zmluvný termín dokončenia bol z konca augusta presunutý na 15. decembra 2015.
Odvtedy sa do júla teplom točili koľajnice, prebiehalo odstraňovanie nedostatkov, kolaudácie a pečiatkovanie. Schvaľovanie električkovej trate v 19. storočí trvalo 27 dní, pričom v 21. storočí sme si museli počkať sedem mesiacov.