SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Nové zastávky MHD zriaďujú už len na znamenie

V hlavnom meste pribudlo 686 nových zastávok. Sú na znamenie, cieľom je šetriť čas, pohonné hmoty, teplo i klimatizáciu.

Oddelenie správy a údržby zastávok aktuálne eviduje v Bratislave 1 416 zastávok MHD, nie všetky sú však v správe dopravného podniku. ILUSTRAČNÉ FOTOOddelenie správy a údržby zastávok aktuálne eviduje v Bratislave 1 416 zastávok MHD, nie všetky sú však v správe dopravného podniku. ILUSTRAČNÉ FOTO (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Nové zastávky mestskej hromadnej dopravy v Bratislave už zriaďujú ako zastávky na znamenie, v súčasnosti ich je 686. Povedala to hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Adriana Volfová.

Cieľom je postupne vytvoriť všetky zastávky na znamenie a dosiahnuť tak európsky štandard. Ich podstatou je podľa stanoviska dopravného podniku dosiahnuť efektívne správanie dopravcu pri čerpaní peňazí z verejných zdrojov.

Oddelenie správy a údržby zastávok aktuálne eviduje v Bratislave 1 416 zastávok MHD, nie všetky sú však v správe dopravného podniku.

Skryť Vypnúť reklamu

Usporia aj na pohonných hmotách

Zastávky na znamenie zavádzajú aj pre zlepšenie dodržiavania cestovných poriadkov a šetrenie času zbytočným zastavením, zníženie úniku tepla v zimnom období či zvýšenie účinnosti klimatizácie v letnom období.

Vodič je povinný zastaviť na zastávke na znamenie vždy, pokiaľ sa tam nachádza cestujúci bez ohľadu na to, na akú linku cestujúci zamýšľa nastúpiť.

Dopravný podnik Bratislava

"Zaznamenali sme aj úsporu pohonných hmôt z dôvodu zbytočných zastavení a opätovných rozbiehaní vozidiel a zároveň sa znižuje objem produkovaných emisií, to znamená, že zastávky na znamenie sú priateľskejšie k životnému prostrediu. Napokon zvyšuje sa aj pohodlie tých cestujúcich, ktorí idú po trase linky tranzitom," spomenula Volfová.

"Tento systém funguje rovnako efektívne napríklad vo Viedni, Londýne, Lisabone či v Prahe, ale aj v mnohých slovenských mestách," poznamenala hovorkyňa.

Skryť Vypnúť reklamu

Koncepciu na zmenu charakteru viacerých stálych zastávok na zastávky na znamenie vytvorili odborníci. Dopravný podnik však podľa nej vyhodnotí aj podnet od cestujúcich.

Ako to má fungovať

Dopravný podnik Bratislava na svojej oficiálnej internetovej stránke informuje, že cestujúci pri čakaní na zastávke na znamenie môže, ale nemusí dávať znamenie vodičovi. Musí však stáť tak, aby ho vodič videl.

Vodič je povinný zastaviť na zastávke na znamenie vždy, pokiaľ sa tam nachádza cestujúci bez ohľadu na to, na akú linku cestujúci zamýšľa nastúpiť.

"Cestujúci pri výstupe musí dať znamenie vodičovi stlačením tlačidla STOP vo vozidle. Veľakrát sa však stáva, že cestujúci stláčajú namiesto tlačidla STOP otváranie dverí, preto cestujúci musí byť dôsledný a prezieravý," upozorňuje podnik.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  4. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  5. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  6. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  7. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  8. Zmeny v systéme revíznych postupov
  9. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  10. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 30 005
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 311
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 856
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 631
  5. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 285
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 694
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 542
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 3 107
  9. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 637
  10. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 520
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  3. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  4. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  7. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  8. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 102
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 8 744
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 894
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 041
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 967
  6. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 166
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 078
  8. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 025
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu