SME

Parkovací systém spustia budúci týždeň

Mestský informačný parkovací systém by mal začať fungovať od tohto týždňa. Systém bude vodičov prichádzajúcich do Bratislavy navádzať na záchytné parkoviská na okraji mesta a informovať ich o naplnenosti garáží a platených parkovísk v centre. "Zatiaľ ...

FOTO SME - PAVOL FUNTÁL

Mestský informačný parkovací systém by mal začať fungovať od tohto týždňa. Systém bude vodičov prichádzajúcich do Bratislavy navádzať na záchytné parkoviská na okraji mesta a informovať ich o naplnenosti garáží a platených parkovísk v centre. "Zatiaľ beží skúšobná prevádzka, aj väčšina tabúľ je už osadená. Od tohto týždňa budú informácie na svetelných tabuliach dostupné už aj pre vodičov, aj keď ešte budeme vychytávať detské choroby," povedal Igor Dula z Mestského parkovacieho systému.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Parkovací infosystém mal podľa pôvodných plánov fungovať už od 11. marca. Zdržanie podľa Dulu spôsobili dva dôvody. Prvým bol summit Putina s Bushom. Všetky organizácie zaoberajúce sa výrobou dopravných značiek pripravovali prechodné značenie, informačné tabule pre systém tak museli počkať. "Ďalším dôvodom bol neobvykle studený marec, práce s elektrickými rozvodmi sa môžu robiť len pri teplotách nad päť stupňov," vysvetľuje Dula. Tabule by prvých vodičov mali začať do cieľa navádzať o niekoľko dní.

Na príjazdových cestách a významnejších dopravných uzloch bude o obsadenosti parkovísk informovať približne 120 navádzacích tabúľ. Takmer päťdesiat z nich bude dynamických, vodiči si na nich môžu prečítať informáciu, či je vybrané parkovisko voľné, alebo obsadené. "Systém nastavíme tak, aby zohľadnil aj dobu príjazdu k parkovisku a rozmýšľal dopredu. Niektoré tabule budú informovať aj o počte voľných miest," vysvetlil Emanuel Petrík zo spoločnosti Siemens, ktorá vlani vyhrala tender na spojazdnenie systému. Keďže prepojenie tabúľ káblami by bolo komplikované, budú sa informácie na ne posielať prostredníctvom esemesiek. Tabule budú navádzať vodičov do troch zón centra - sever s kapacitou vyše päťsto miest, juh s takmer šesťsto miestami a historické centrum s 1200 miestami.

SkryťVypnúť reklamu

Kto chce parkovať zadarmo, môže nechať auto na jednom zo záchytných parkovísk a pokračovať do centra autobusom. Na východe bude takáto plocha s dvetisícsedemsto miestami pri nákupnom centre Avion, južne od centra pri petržalskom Auparku s dvoma tisícmi miest. Pôvodne sa počítalo aj s parkoviskom pri Tescu v Lamači, pre stavebné práce v okolí však zatiaľ ako záchytné parkovisko fungovať nebude.

Parkovné zatiaľ nezdražie

Parkovací systém má zabezpečiť, aby viac vodičov využívalo mimoúrovňové parkovacie plochy a nezaberalo tak priestor na uliciach. Aj po stopercentnom zvýšení parkovného z vlaňajšieho októbra na desať korún za hodinu sa v uliciach Bratislavy dá parkovať najlacnejšie zo všetkých krajských miest - v Košiciach sa platí trojnásobok, v Žiline štvornásobok. Miesta na uliciach sú spoplatnené v pracovných dňoch od ôsmej ráno do šestnástej, vo zvyšnom čase je tu parkovanie zadarmo.

SkryťVypnúť reklamu

V najbližších rokoch by sa mohlo parkovné na uliciach centra zvýšiť až päťnásobne. Približne taký je totiž rozdiel medzi cenou parkovného na uliciach a v podzemných garážach či parkovacích domoch v centre. V najväčších podzemných garážach sa za parkovanie platí počas pracovných dní 50 až 60 korún za prvú hodinu, potom sa cena o niečo znižuje. Cez víkend sa ceny pohybujú medzi 20 až 30 korunami za hodinu.

O obhospodarovanie parkovacích miest v meste sa stará Bratislavská parkovacia služba, o zvyšovaní cien rozhodujú staromestskí poslanci. "Ceny sa budú v budúcnosti určite zvyšovať, na tento rok však s úpravami nepočítame ani v rámci hrubých úvah," povedal Rudolf Surový z parkovacej služby.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 170
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 649
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 952
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 376
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 4 087
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 984
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 240
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 011
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 793
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 339
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 75 594
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 687
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 15 813
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 178
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 9 781
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 700
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu