SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Mesto odstránilo osem reklám

V boji s vizuálnym smogom magistrát odstránil veľké reklamné zariadenia, takzvané hypercuby.

(Zdroj: FOTO SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Hlavné mesto sa rozhodlo v boji s vizuálnym smogom odstrániť z mesta veľkoplošné zariadenia na reklamy, takzvané hypercuby. Firme Uniservices SK, ktorá takéto reklamy prevádzkovala, nepredĺžilo zmluvu a vyzvalo ju k demontáži konštrukcií.

Firma mala odstrániť osem veľkých reklamných zariadení do konca júna. Demontovali ich však až v auguste. Za oneskorené odstránenie reklám sa mesto firmu pokutovať nechystá, keďže vidí snahu firmy reklamy odstrániť.

„Po poslednom hypercube na Vajanského nábreží ostala už len konštrukcia,“ povedala hovorkyňa magistrátu Ivana Skokanová. Konštrukciu by mali demontovať v priebehu pár dní.

Skryť Vypnúť reklamu

Aktivisti odstránenie hypercubov v boji s vizuálnym smogom vnímajú symbolicky. „Pozitívne je, že samospráva ide príkladom, zároveň je to strašne málo, keď si vezmeme, koľko tej reklamy v meste je,“ skonštatoval Matúš Čupka z bratislavskej organizácie Zelená hliadka.

„Pred minulými komunálnými voľbami primátor sľuboval, že spraví poriadok s vonkajšou reklamou, to sa však zatiaľ neprejavilo do vzhľadu mesta,“ doplnil.

Pripomína tak situáciu spred dvoch rokov, keď súčasný primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal kritizoval vtedajšieho primátora Milana Ftáčnika za nedostatočný boj proti nelegálnym reklamám. Situácia sa však odvtedy veľmi nezmenila.

V júli mesto sľubovalo zriadenie pracovnej skupiny na pomoc pri boji s vizuálnym smogom. V nej by mali mať okrem magistrátu zastúpenie aj jednotlivé mestské časti. Pracovná skupina však zatiaľ ešte nezasadala.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 039
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 30 174
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 167
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 197
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 550
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 577
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 536
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 727
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 420
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 842
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu