Čunovo nesúhlasí s termínom výstavby križovatky

S výstavbou križovatky Bratislava - Čunovo na diaľnici D2 by sa malo začať do konca roku 2025 a stavba by mala byť hotová v roku 2027.

V Čunove sa obávajú nárastu dopravy.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA, ČUNOVO. Bratislavská mestská časť Čunovo nesúhlasí s navrhovaným termínom výstavby križovatky Bratislava - Čunovo na diaľnici D2 v rokoch 2025 - 2027. Povedala to starostka mestskej časti Gabriela Ferenčáková.

"Nesúhlasíme s termínom výstavby križovatky pre neúmernú komunikáciu I/2. V neriadenej križovatke s Petržalskou ulicou vodiči nemôžu v špičke vyjsť na komunikáciu I/2, ktorá pokračuje cez intravilán mestskej časti Bratislava - Rusovce, kde je kapacita cesty obmedzená. A preto je odklon dopravy cez Rusovce akútny a nevyhnutný. Neustále sa zvyšujúci tranzit, plánovaná výstavba a výstavba rozsiahleho Danubia Parku zvýši už dnes enormné zaťaženie komunikácie I/2 - Balkánskej ulice až na neúnosnú mieru. Pre neustály nárast statickej a dynamickej dopravy by výstavbe malo predchádzať budovanie technickej a predovšetkým dopravnej infraštruktúry," uviedla Ferenčáková.

S výstavbou križovatky Bratislava - Čunovo na diaľnici D2 by sa malo začať do konca roku 2025 a stavba by mala byť hotová v roku 2027. Pôvodne mala byť hotová predbežne v roku 2020. Cieľom je prepojenie cesty prvej triedy I/2 pred cestným hraničným priechodom Rajka do Maďarska na diaľnicu D2, čo má umožniť presmerovanie dopravy na diaľničný hraničný priechod do Maďarska.

Vyplýva to zo zámeru Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS), zverejnenom na webe enviroportal.sk. V súčasnosti pokračuje proces posudzovania vplyvov pripravovanej stavby na životné prostredie (EIA).

Stavba križovatky D2 Bratislava - Čunovo je posudzovaná v troch aktívnych variantoch.

Celkovo najvhodnejším pre realizáciu stavby križovatky Bratislava - Čunovo na D2 je podľa porovnania prvý variant. Z hľadiska environmentálneho porovnania vychádza tento variant s najmenším vplyvom na posudzované zložky životného prostredia, z ekonomického hľadiska je najlacnejší, z dopravno-inžinierskeho hľadiska je najvhodnejší a ako jediný je súčasťou územného plánu Bratislavy a Bratislavského samosprávneho kraja.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 299
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 225
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 664
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 546
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 390
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 323
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 118
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 090
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 018