SME

Čunovo nesúhlasí s termínom výstavby križovatky

S výstavbou križovatky Bratislava - Čunovo na diaľnici D2 by sa malo začať do konca roku 2025 a stavba by mala byť hotová v roku 2027.

V Čunove sa obávajú nárastu dopravy.V Čunove sa obávajú nárastu dopravy. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA, ČUNOVO. Bratislavská mestská časť Čunovo nesúhlasí s navrhovaným termínom výstavby križovatky Bratislava - Čunovo na diaľnici D2 v rokoch 2025 - 2027. Povedala to starostka mestskej časti Gabriela Ferenčáková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Nesúhlasíme s termínom výstavby križovatky pre neúmernú komunikáciu I/2. V neriadenej križovatke s Petržalskou ulicou vodiči nemôžu v špičke vyjsť na komunikáciu I/2, ktorá pokračuje cez intravilán mestskej časti Bratislava - Rusovce, kde je kapacita cesty obmedzená. A preto je odklon dopravy cez Rusovce akútny a nevyhnutný. Neustále sa zvyšujúci tranzit, plánovaná výstavba a výstavba rozsiahleho Danubia Parku zvýši už dnes enormné zaťaženie komunikácie I/2 - Balkánskej ulice až na neúnosnú mieru. Pre neustály nárast statickej a dynamickej dopravy by výstavbe malo predchádzať budovanie technickej a predovšetkým dopravnej infraštruktúry," uviedla Ferenčáková.

SkryťVypnúť reklamu

S výstavbou križovatky Bratislava - Čunovo na diaľnici D2 by sa malo začať do konca roku 2025 a stavba by mala byť hotová v roku 2027. Pôvodne mala byť hotová predbežne v roku 2020. Cieľom je prepojenie cesty prvej triedy I/2 pred cestným hraničným priechodom Rajka do Maďarska na diaľnicu D2, čo má umožniť presmerovanie dopravy na diaľničný hraničný priechod do Maďarska.

Vyplýva to zo zámeru Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS), zverejnenom na webe enviroportal.sk. V súčasnosti pokračuje proces posudzovania vplyvov pripravovanej stavby na životné prostredie (EIA).

Stavba križovatky D2 Bratislava - Čunovo je posudzovaná v troch aktívnych variantoch.

Celkovo najvhodnejším pre realizáciu stavby križovatky Bratislava - Čunovo na D2 je podľa porovnania prvý variant. Z hľadiska environmentálneho porovnania vychádza tento variant s najmenším vplyvom na posudzované zložky životného prostredia, z ekonomického hľadiska je najlacnejší, z dopravno-inžinierskeho hľadiska je najvhodnejší a ako jediný je súčasťou územného plánu Bratislavy a Bratislavského samosprávneho kraja.

Križovatky

Súvisiace témy: Nové realitné projekty
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 671
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 873
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 247
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 147
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 983
  6. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 983
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 685
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 073
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 511
  2. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 883
  3. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 654
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 8 580
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 032
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 004
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 364
  8. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 5 559
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu