SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Leto v meste oživí historická hudobná električka

Električka bude začínať jazdu na Hviezdoslavovom námestí. Jazdiť bude v sobotu, odchody sú naplánované vždy o celej hodine.

Električka bude jazdiť od 16.00 do 20.00 h. Nastúpiť sa však bude dať na každej zastávke, na ktorej električka zastaví.Električka bude jazdiť od 16.00 do 20.00 h. Nastúpiť sa však bude dať na každej zastávke, na ktorej električka zastaví. (Zdroj: MAGISTRÁT HL.M. SR BRATISLAVY)

BRATISLAVA. Letnú atmosféru v hlavnom meste oživí od konca tohto mesiaca historická hudobná električka č. 18. Bude jazdiť poslednú júlovú a každú augustovú sobotu popoludní v uliciach bratislavského Starého Mesta a po Starom moste zájde aj do Petržalky.

"Bratislavské leto je v plnom prúde a my sme sa rozhodli ho ešte trochu zatraktívniť a oživiť," povedal na dnešnom brífingu primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Električka bude začínať svoju približne 40-minútovú jazdu na Hviezdoslavovom námestí, teda na bývalej zastávke Jesenského. Odtiaľ jej trasa povedie cez Šafárikovo námestie, cez zastávky Sad Janka Kráľa, Farského až na konečnú električiek na petržalskej strane Jungmannova a odtiaľ späť a cez Šafárikovo námestie na Námestie SNP, Kapucínsku, Chatám Sófer, Most SNP a späť na Hviezdoslavovo námestie.

Skryť Vypnúť reklamu

Odchody sú naplánované vždy o celej hodine v čase od 16.00 do 20.00 h. Nastúpiť sa však bude dať na každej zastávke, na ktorej električka zastaví.

Čakanie na odchod električky z Hviezdoslavovho námestia si budú môcť cestujúci spríjemniť kávou či Bratislavskými rožkami. Ako však primátor vtipne poznamenal, nemá to byť pozvánka na večeru, ale na príjemnú jazdu hudobnou električkou. Jazdy totiž spríjemní hudobná produkcia rôznych žánrov.

Počas prvej jazdy v júli a počas augustových sobôt odznie počas posledných dvoch jázd, teda tých so začiatkom o 19.00 a 20.00 živá hudba, napríklad aj v podaní kapely Funny Felows. Skoršie jazdy v auguste budú venované najmä deťom a programom pre nich, vtedy bude električkou znieť reprodukovaná hudba.

"Aby sme to, čo dneska vlastníme, napríklad takéto krásne kusy dopravných prostriedkov dali na verejnosť a príležitostne ich sprístupnili verejnosti," priblížil jeden z dôvodov celého konceptu generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava (DPB) Milan Urban. Ide skôr o snahu umožniť verejnosti vychutnať si pocit previesť sa historickou električkou, o čo sa snaží dopravný podnik.

Skryť Vypnúť reklamu

"Nie je to položka, ktorá by mala rozvrátiť rozpočet dopravného podniku, je to skôr o úsilí jeho zamestnancov," ubezpečil Urban. Kapacita električky je okolo 40 až 50 cestujúcich, v prípade veľkého záujmu o jazdy sa uvažuje o zvýšení kapacít.

Električka č. 18 bola vyrobená v roku 1937, kedy mal súčasný dopravný podnik názov Bratislavská elektrická účastinárska spoločnosť (BEUS) a dielne boli situované približne v mieste parkoviska pred Eurovea. Jazdila len po Bratislave a tzv. elektronické návestidlo nesúce názov Dynamit prezrádza, že električka jazdila do bývalých Chemických závodov J. Dimitrova. Všetky dvojnápravované električky, vrátane električky š. 18, skončili 31. mája 1974 a dojazdili predovšetkým na linkách 4 a 5. Dopravný podnik má však v súčasnosti aj staršiu električku, a to z roku 1910.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  4. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  5. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  6. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  9. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  10. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 500
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 078
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 818
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 625
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 372
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 5 950
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 4 917
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 117
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 242
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  2. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  6. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  7. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  8. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 217
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 821
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 6 140
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 947
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 896
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 323
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 035
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 872
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu