Z hlavného mesta majú zmiznúť reklamné hypercuby

Bratislava bojuje s vizuálnym smogom. Z ulíc mesto odstráni aj veľké reklamy na podporu vlastných aktivít.

Reklama všade, kam sa pozriete.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Z ulíc hlavného mesta by mali v rámci boja s vizuálnym smogom zmiznúť aj veľké reklamné zariadenia, tzv. hypercuby.

Ide o osem zariadení, ktoré bratislavská samospráva používala na propagovanie svojich aktivít a podujatí, resp. akcií, ktoré spoluorganizovala alebo podporovala.

Týkalo sa to predovšetkým kultúrnych, športových či spoločenských podujatí. Potvrdila to hovorkyňa mesta Ivana Skokanová.

"Hlavné mesto aktívne bojuje s vizuálnym smogom, preto sa tieto zariadenia sa už na reklamu nemôžu využívať," uviedla Skokanová.

V tejto súvislosti sa mesto rozhodlo nepredĺžiť zmluvu so spoločnosťou, ktorá túto formu reklamy prevádzkovala. Tú už medzičasom vyzvalo k demontáži hypercubov, podľa hovorkyne tak mali spraviť do konca júna.

Demontované boli zatiaľ tri, jedno na Hodžovom námestí a dve na Trnavskom mýte. Na svojom mieste stoja ešte podľa jej informácií tie pri nákupnom centre Eurovea, na Železničnej stanici Petržalka a Železničnej stanici Nové Mesto, pri Propeleri a na Kamennom námestí.

Práve pri ňom sa mnohí okoloidúci pozastavujú, keďže propaguje podujatia ešte z januára a februára tohto roka. Na otázku, či si nemyslia, že to nemusí byť dobrá vizitka pre mesto, obzvlášť keď sa pred nedávnym Európskym summitom regiónov a miest alebo pred aktuálnym predsedníctvom robili v meste historické úpravy, mesto neodpovedalo.

V súvislosti s vonkajšou reklamou navrhuje primátor Ivo Nesrovnal zriadiť pracovnú skupinu, v ktorej bude zastúpený nielen magistrát, ale aj zástupcovia jednotlivých bratislavských mestských častí. Cieľom je urýchlenie odstránenia reklamných zariadení na území hlavného mesta, kde je v súčasnosti takmer 9600 reklamných zariadení väčších ako tri metre štvorcové.

Hlavné mesto má z nich v priamej správe približne 4000, zvyšné sú v správach mestských častí. Z ulíc mesta by malo zároveň zmiznúť aj 1623 informačných reklamných tabúľ na stožiaroch verejného osvetlenia aj niekoľko stoviek reklamných zariadení nazývaných aj trojnožky.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476