Z hlavného mesta majú zmiznúť reklamné hypercuby

Bratislava bojuje s vizuálnym smogom. Z ulíc mesto odstráni aj veľké reklamy na podporu vlastných aktivít.

Reklama všade, kam sa pozriete.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Z ulíc hlavného mesta by mali v rámci boja s vizuálnym smogom zmiznúť aj veľké reklamné zariadenia, tzv. hypercuby.

Ide o osem zariadení, ktoré bratislavská samospráva používala na propagovanie svojich aktivít a podujatí, resp. akcií, ktoré spoluorganizovala alebo podporovala.

Týkalo sa to predovšetkým kultúrnych, športových či spoločenských podujatí. Potvrdila to hovorkyňa mesta Ivana Skokanová.

"Hlavné mesto aktívne bojuje s vizuálnym smogom, preto sa tieto zariadenia sa už na reklamu nemôžu využívať," uviedla Skokanová.

V tejto súvislosti sa mesto rozhodlo nepredĺžiť zmluvu so spoločnosťou, ktorá túto formu reklamy prevádzkovala. Tú už medzičasom vyzvalo k demontáži hypercubov, podľa hovorkyne tak mali spraviť do konca júna.

Demontované boli zatiaľ tri, jedno na Hodžovom námestí a dve na Trnavskom mýte. Na svojom mieste stoja ešte podľa jej informácií tie pri nákupnom centre Eurovea, na Železničnej stanici Petržalka a Železničnej stanici Nové Mesto, pri Propeleri a na Kamennom námestí.

Práve pri ňom sa mnohí okoloidúci pozastavujú, keďže propaguje podujatia ešte z januára a februára tohto roka. Na otázku, či si nemyslia, že to nemusí byť dobrá vizitka pre mesto, obzvlášť keď sa pred nedávnym Európskym summitom regiónov a miest alebo pred aktuálnym predsedníctvom robili v meste historické úpravy, mesto neodpovedalo.

V súvislosti s vonkajšou reklamou navrhuje primátor Ivo Nesrovnal zriadiť pracovnú skupinu, v ktorej bude zastúpený nielen magistrát, ale aj zástupcovia jednotlivých bratislavských mestských častí. Cieľom je urýchlenie odstránenia reklamných zariadení na území hlavného mesta, kde je v súčasnosti takmer 9600 reklamných zariadení väčších ako tri metre štvorcové.

Hlavné mesto má z nich v priamej správe približne 4000, zvyšné sú v správach mestských častí. Z ulíc mesta by malo zároveň zmiznúť aj 1623 informačných reklamných tabúľ na stožiaroch verejného osvetlenia aj niekoľko stoviek reklamných zariadení nazývaných aj trojnožky.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  3. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  4. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  7. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  8. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  9. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  10. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 564
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 504
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 492
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 729
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 569
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 938
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 949
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 390
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 935
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 473

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop