Z hlavného mesta majú zmiznúť reklamné hypercuby

Bratislava bojuje s vizuálnym smogom. Z ulíc mesto odstráni aj veľké reklamy na podporu vlastných aktivít.

Reklama všade, kam sa pozriete.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Z ulíc hlavného mesta by mali v rámci boja s vizuálnym smogom zmiznúť aj veľké reklamné zariadenia, tzv. hypercuby.

Ide o osem zariadení, ktoré bratislavská samospráva používala na propagovanie svojich aktivít a podujatí, resp. akcií, ktoré spoluorganizovala alebo podporovala.

Týkalo sa to predovšetkým kultúrnych, športových či spoločenských podujatí. Potvrdila to hovorkyňa mesta Ivana Skokanová.

"Hlavné mesto aktívne bojuje s vizuálnym smogom, preto sa tieto zariadenia sa už na reklamu nemôžu využívať," uviedla Skokanová.

V tejto súvislosti sa mesto rozhodlo nepredĺžiť zmluvu so spoločnosťou, ktorá túto formu reklamy prevádzkovala. Tú už medzičasom vyzvalo k demontáži hypercubov, podľa hovorkyne tak mali spraviť do konca júna.

Demontované boli zatiaľ tri, jedno na Hodžovom námestí a dve na Trnavskom mýte. Na svojom mieste stoja ešte podľa jej informácií tie pri nákupnom centre Eurovea, na Železničnej stanici Petržalka a Železničnej stanici Nové Mesto, pri Propeleri a na Kamennom námestí.

Práve pri ňom sa mnohí okoloidúci pozastavujú, keďže propaguje podujatia ešte z januára a februára tohto roka. Na otázku, či si nemyslia, že to nemusí byť dobrá vizitka pre mesto, obzvlášť keď sa pred nedávnym Európskym summitom regiónov a miest alebo pred aktuálnym predsedníctvom robili v meste historické úpravy, mesto neodpovedalo.

V súvislosti s vonkajšou reklamou navrhuje primátor Ivo Nesrovnal zriadiť pracovnú skupinu, v ktorej bude zastúpený nielen magistrát, ale aj zástupcovia jednotlivých bratislavských mestských častí. Cieľom je urýchlenie odstránenia reklamných zariadení na území hlavného mesta, kde je v súčasnosti takmer 9600 reklamných zariadení väčších ako tri metre štvorcové.

Hlavné mesto má z nich v priamej správe približne 4000, zvyšné sú v správach mestských častí. Z ulíc mesta by malo zároveň zmiznúť aj 1623 informačných reklamných tabúľ na stožiaroch verejného osvetlenia aj niekoľko stoviek reklamných zariadení nazývaných aj trojnožky.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  4. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  5. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  8. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  9. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  10. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 543
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 434
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 734
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 207
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 809
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 5 567
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 748
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 374
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 294
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 643

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop