Kraj preslávia ríbezľami, husacinou či pivom

Bratislavská župa sa chystá propagovať kraj tradičnými produktami.

Kráľovstvo husaciny je na Slovensku v Slovenskom Grobe.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Atraktivitu Bratislavského samosprávneho kraja by mohli pomôcť zvýšiť ríbezle, husacina či pivo.

Kraj totiž na tento rok plánuje v rámci podujatí pre domácich i zahraničných návštevníkov podujatia aj práve s týmito produktmi.

"Staronové produkty vychádzajú z histórie, tradície a majú potenciál, aby sem prilákali ľudí," povedal výkonný riaditeľ Krajskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Region Tourism Lukáš Dobrocký.

Ríbezle pre Devín

Kraj v tejto súvislosti v sobotu 16. júla oživí tradíciu ríbezlí a produktov z nich na podujatí na Devíne.

"Devín je destinácia, ktorá má úplne všetko, čo turistická destinácia má mať. To znamená dobrú dostupnosť z dvoch strán. Môžete prísť loďou, je tam monumentálna historická atraktivita, ktorou je hrad Devín, nachádza sa tam hotel. A smelo môžeme povedať, že Devín bude mať aj svoj produkt, ktorým je ríbezľa," povedal Dobrocký.

Staronové produkty vychádzajú z histórie, tradície a majú potenciál, aby sem prilákali ľudí.

Lukáš Dobrocký, Bratislava Region Tourism

Kráľovstvo husaciny v Grobe

Ďalším propagačným produktom má byť husacina, keď sa kraju podarilo v spolupráci s obcou Slovenský Grob a podnikateľmi združenými v cechu husacinárov vytvoriť "marketingovú strechu" s názvom "Kráľovstvo husaciny".

Jej cieľom je ukázať, že husacina nie je len pre bohatých, ale je dostupná pre všetkých a oplatí sa ju ochutnať.

Spojiť sa to dá napríklad s ochutnávkou vín v neďalekých mestách a obciach ako Modra, Pezinok či Svätý Jur alebo s prechádzkou vo vinohradoch.

Pivo aj víno

Tretím produktom je pivo, a tak kraj v spolupráci s Bratislavským okrášľovacím spolkom chystá na október Oktoberfest so zameraním predovšetkým na menšie pivovary.

"Samotné tieto podujatia nemajú až taký význam, ale keď si ich dáte dokopy s tým, čo má každé mesto, tak sa z bratislavského regiónu stáva destinácia, ktorá môže vzbudzovať záujem u viac ľudí," myslí si Dobrocký.

V rámci projektov však kraj nezabúda ani na víno, a tak tento rok pripravuje aj projekt Take a Ride for the Best Slovak Wines.

V rámci neho autobus z bratislavského osobného prístavu prevedie účastníkov celým Malokarpatským regiónom, chýbať nebude ani ochutnávka vín. Prvá sezóna sa začína v sobotu a potrvá do decembra.

 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  2. Modern luxury next to the Blue Church
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  8. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 021
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 945
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 059
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 660
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 541
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 394
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 071
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 005
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 819
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 720