Kraj preslávia ríbezľami, husacinou či pivom

Bratislavská župa sa chystá propagovať kraj tradičnými produktami.

Kráľovstvo husaciny je na Slovensku v Slovenskom Grobe.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Atraktivitu Bratislavského samosprávneho kraja by mohli pomôcť zvýšiť ríbezle, husacina či pivo.

Kraj totiž na tento rok plánuje v rámci podujatí pre domácich i zahraničných návštevníkov podujatia aj práve s týmito produktmi.

"Staronové produkty vychádzajú z histórie, tradície a majú potenciál, aby sem prilákali ľudí," povedal výkonný riaditeľ Krajskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Region Tourism Lukáš Dobrocký.

Ríbezle pre Devín

Kraj v tejto súvislosti v sobotu 16. júla oživí tradíciu ríbezlí a produktov z nich na podujatí na Devíne.

"Devín je destinácia, ktorá má úplne všetko, čo turistická destinácia má mať. To znamená dobrú dostupnosť z dvoch strán. Môžete prísť loďou, je tam monumentálna historická atraktivita, ktorou je hrad Devín, nachádza sa tam hotel. A smelo môžeme povedať, že Devín bude mať aj svoj produkt, ktorým je ríbezľa," povedal Dobrocký.

Staronové produkty vychádzajú z histórie, tradície a majú potenciál, aby sem prilákali ľudí.

Lukáš Dobrocký, Bratislava Region Tourism

Kráľovstvo husaciny v Grobe

Ďalším propagačným produktom má byť husacina, keď sa kraju podarilo v spolupráci s obcou Slovenský Grob a podnikateľmi združenými v cechu husacinárov vytvoriť "marketingovú strechu" s názvom "Kráľovstvo husaciny".

Jej cieľom je ukázať, že husacina nie je len pre bohatých, ale je dostupná pre všetkých a oplatí sa ju ochutnať.

Spojiť sa to dá napríklad s ochutnávkou vín v neďalekých mestách a obciach ako Modra, Pezinok či Svätý Jur alebo s prechádzkou vo vinohradoch.

Pivo aj víno

Tretím produktom je pivo, a tak kraj v spolupráci s Bratislavským okrášľovacím spolkom chystá na október Oktoberfest so zameraním predovšetkým na menšie pivovary.

"Samotné tieto podujatia nemajú až taký význam, ale keď si ich dáte dokopy s tým, čo má každé mesto, tak sa z bratislavského regiónu stáva destinácia, ktorá môže vzbudzovať záujem u viac ľudí," myslí si Dobrocký.

V rámci projektov však kraj nezabúda ani na víno, a tak tento rok pripravuje aj projekt Take a Ride for the Best Slovak Wines.

V rámci neho autobus z bratislavského osobného prístavu prevedie účastníkov celým Malokarpatským regiónom, chýbať nebude ani ochutnávka vín. Prvá sezóna sa začína v sobotu a potrvá do decembra.

 

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 303
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 019
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 906
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 248
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 463
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 602
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 274
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 483
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 759
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 607

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop