SME

Stanicu do konca roka neopravia

Spoločnosti Transprojekt uplynie termín na obnovu stanice o pár mesiacov. Ide o projekt v celkovej hodnote 200 miliónov eur.

Aj takto vyzerajú priestory pri Hlavnej stanici.Aj takto vyzerajú priestory pri Hlavnej stanici. (Zdroj: FOTO SME - GABRIEL KUCHTA)

STARÉ MESTO. Zrekonštruovanej budovy Hlavnej stanice, ako aj Predstaničného námestia sa mesto tak skoro nedočká. Investor, teda spoločnosť Transprojekt, s ktorým mesto ešte v roku 2010 podpísalo zmluvu, jej rekonštrukciu dodnes nezačal. Termín na jej dokončenie pritom podľa zmluvy uplynie do konca roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Zmluva s investorom vyprší v decembri 2016 a v prípade, že investor projekt nepostaví, zmluva sa skončí samovoľne,“ konštatoval primátor Ivo Nesrovnal s tým, že vyzval investora na dodržanie zmluvy a zrealizovanie projektu

SkryťVypnúť reklamu

Po vypršaní zmluvy a v prípade, že sa projekt neuskutoční, mesto plánuje vypísať novú súťaž.

Miliónový projekt

Ide o projekt v celkovej hodnote 200 miliónov eur. Jeho súčasťou je nielen rekonštrukcia Hlavnej stanice, Predstaničného námestie, či neďalekého Dopravného múzea, ale aj postavenie ciest, podzemnej električky, či podchodu pre peších pod Šancovou ulicou. Firma tvrdí, že spoločnosť si do dnešného dňa preukázateľne splnila všetky povinnosti, ktoré jej vyplývajú nielen so zmluvy s mestom, ale aj železnicami.

„Firma získala právoplatné územné rozhodnutie a podala prvé žiadosti o stavebné povolenie,“ skonštatovala mediálna zástupkyňa projektu Mária Adamová.

Dodala, že aktuálne sú na stole dve riešenia. Tým prvým je začatie projektu tak ako je navrhnutý, čo je podľa Adamovej absolútnou prioritou investora. Druhým krokom je v prípade nedohodnutia chránenie doterajších investícií realizáciou konkrétnych právnych krokov.

SkryťVypnúť reklamu

„Na oba varianty je investor v súčastnosti pripravený. Stále vidíme priestor na dohodu s mestom o podmienkach realizácie projektu,“ konštatovala Adamová.

Dlhý príbeh

Príbeh obnovy železničnej stanice a jej okolia sa tiahne už od roku 2001. Vtedy sa totiž vyhlásila medzinárodná architektonická súťaž.

Investor zmluvu s hlavným mestom podpísal koncom roka 2010. Bolo to v čase, keď na primátorskej stoličke končil Andrej Ďurkovský. V rámci zmluvy sa mesto zaviazalo Transprojektu predať necelých 23-tisíc štvorcových metrov pozemkov za 23,7 milióna eur.

Časť zo sumy, teda 365-tisíc eur, mestu na účet prišlo. Zvyšnú časť sumy tvorí vybudovanie nových ciest, či novej električkovej trate.

„Prvú časť kúpnej ceny už investor zaplatil, pričom tieto peniaze sa mu už nevrátia,“ potvrdila Skokanová.

SkryťVypnúť reklamu

V projekte však mesto nie je samo. Investor ešte v roku 2006 podpísal zmluvu so štátnym správcom koľají a niektorými železničnými stanicami – Železnicami Slovenskej republiky na 50 rokov. Ich hovorkyňa Martina Pavliková skonštatovala, že firma aktuálne zmluvu s investorom analyzuje.

„Máme eminentný záujem, aby sa tento patový stav, ktorý ani mestu ani nám nič neprináša, vyriešil. S týmto problémom si mesto samo neporadí, sme pripravení poskytnúť súčinnosť,“ povedal generálny riaditeľ ŽSR Tibor Šimoni.

Konkrétne kroky železníc však budú so spoločnosťou Transprojekt.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 919
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 634
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 227
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 116
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 115
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 879
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 719
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 123
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 560
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 12 999
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 867
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 106
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 945
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 677
  8. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 3 461
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťZatvoriť reklamu