Takto previezla električka do Petržalky prvých cestujúcich

Bratislavčania sa dočkali. Po 55 rokoch začali do Petržalky opäť premávať električky.

Oficiálne otvorenie Starého mosta pri príležitosti sprevádzkovania električkovej trate do Petržalky.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Bratislavčania sa dočkali. Po 55 rokoch začali do Petržalky opäť premávať električky. Zástupcovia mesta i štátu dnes podvečer oficiálne otvorili skolaudovanú električkovú trať na Starom moste.

"Je to veľký deň pre Bratislavu i pre Petržalku," povedal vo svojom príhovore primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal. Projekt zrekonštruovaného Starého mosta, najmä práce na jeho dokončení v roku 2015 a i proces kolaudácie v prvej polovici tohto roka sú podľa neho dôkazom, že i v Bratislave možno produkovať úspešné príbehy, ak sa veci robia z presvedčenia a so srdcom.

Druhá etapa v Petržalke

"A rovnako tak pristúpime k ďalším projektom, ktoré nás pri modernizácii dopravnej infraštruktúry v Bratislave čakajú, či je to druhá etapa električkovej trate do Petržalky, modernizácia karloveskej, ružinovskej či vajnorskej radiály, ale aj obnova ciest a chodníkov," uviedol Nesrovnal.

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Roman Brecely takisto verí, že Starý most a obnovená električková trať do Petržalky sú iba začiatkom. "Budeme musieť pokračovať ďalej v posilňovaní mestskej hromadnej dopravy, zlepšovaní integrovanej dopravy. Chceme pokračovať projektmi záchytných parkovísk a kyvadlovej dopravy do Bratislavy. To riešenie musí byť komplexné," zdôraznil Brecely.

Vicepremiér pre investície Peter Pellegrini poukázal na to, že v týchto dňoch Bratislava hostí Európsky summit regiónov a miest, pričom jednou z tém, o ktorých sa na ňom diskutuje, je i perspektíva štrukturálnych fondov.

"Ak vznikajú otázky, či má význam aj po roku 2020 pokračovať v politike súdržnosti, projekt Starého mosta je najlepšou odpoveďou na to, aké je dôležité, aby sme mali aj po roku 2020 k dispozícii štrukturálne fondy, ktoré pomôžu zlepšovať život obyvateľov nielen v Bratislave, ale i po celom Slovensku," povedal Pellegrini. "Ak hľadáme dôkazy, aký praktický prínos môže mať EÚ pre bežných občanov, dnes na takomto dôkaze stojíme," pridal sa podpredseda Európskej komisie pre Energetickú úniu Maroš Šefčovič.

Po oficiálnom sprevádzkovaní trate a po prvej jazde električkou, na ktorej sa mohla zúčastniť aj verejnosť, začne od 20.00 h jazdiť cez most električková linka č. 1. Okrem tejto linky, ktorá spojí Petržalku s Hlavnou železničnou stanicou, bude cez Starý most do a z Petržalky premávať od soboty (9.7.) aj linka č. 3., ktorá spojí Petržalku s Račou.

Linka číslo 82 končí

Zmeny v grafikone v súvislosti s otvorením Starého mosta sa dotknú aj autobusovej linky č. 95, ktorej trasa bude skrátená po novovytvorený prestupový uzol medzi električkami a autobusmi, v križovatke ulíc Bosákova, Jantárová cesta, Farského. Dopravu k prestupnej zastávke "Farského" zabezpečia aj autobusy č. 84 a 99. "Vzhľadom na to, že dostupnosť petržalskej dunajskej promenády výrazne zvýšia električky č. 1 a 3 zo zastávky "Sad Janka Kráľa", dnešným dňom sa končí premávka autobusov na linke č. 82," doplnila hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Cez novopostavený Starý most v Bratislave môžu prechádzať chodci a cyklisti od 19. mája. O takmer mesiac, 15. júna, sa na Štúrovu ulicu a Vajanského nábrežie v hlavnom meste mohli vrátiť aj električky. Ich premávka bola pozastavená v rámci rekonštrukcie Starého mosta a vybudovania električkovej trate do Petržalky.

So stavebnými prácami pri rekonštrukcii Starého mosta sa skončilo v polovici decembra minulého roka. Konzorcium troch firiem projekt realizovalo za 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľala Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto. Aby mesto eurofondy získalo, muselo most dokončiť do konca roka 2015.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 934
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 517
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 951
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 521
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 923
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 690
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 488
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 348
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 820
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop